וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: "יחסית לדאעש, אל-קאעדה וחמאס הם ארגונים מתונים"

ראש המטה המדיני-בטחוני אמר בראיון לאולפן וואלה!NEWS, יממה אחרי הקרבות בין צבא מצרים לקיצונים האיסלאמיים: "א-סיסי מנהיג חזק עם צבא של חצי מיליון חיילים שעושה הכול כדי להילחם בקיצוניות הדתית"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

אחרי יומיים של קרבות בין דאעש לצבא מצרים, ניתח היום (חמישי) עמוס גלעד, ראש המטה במדיני-בטחוני, את המצב הביטחוני באזור. "דאעש אויב מאוד קשה כי לפי תפיסתם ארגוני טרור רצחניים כמו חמאס ואל-קאעדה הם ארגונים מתונים ביחס למה שהם רוצים לבצע כדי לממש את אותם רעיונות", הסביר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS.

לדבריו, "ההבדלים ביניהם, לפי שיטת דאעש, זה הקיצוניות. הם בסך הכול השיגו הישגים - השתלטו על מערב עיראק, צפון עיראק, צפון סוריה - הם רוצים להחיל את הגרסה הקיצונית ביותר של מדינת הלכה. בסיני הם התבססו תחת ארגון שנקרא אנסאר בית אל-מקדס, שהצטרף לדאעש. במיוחד שימו לב שהם פועלים בחודש רמדאן, חודש קדוש, שהחיילים המצרים גם צמים, הם בעצמם חיילים מוסלמים שמקפידים על הדת. זה ארגון נפשע ביותר, הוא אכן הכה שורש והצבא המצרי יעשה הכול יחד עם גורמי הביטחון האחרים, כך המצרים מצהירים. מצרים מדינה חזקה, מדינה גדולה, 90 מיליון איש, צבא של חצי מיליון, והם יעשו הכול כדי לממש מלחמה נחושה".

ועידת ישראל לעסקים , דצמבר 2012. בן קלמר
עמסו גלעד/בן קלמר

גלעד התייחס גם לנעשה בסוריה ועיראק מבחינת הארגון האיסלאמי הקיצוני: "לפי סדר העדיפויות שלהם קודם כל צריך להעיף את אסד ולהשתלט על סוריה, ובעיראק לבסס מרחב שיהווה מקפצה להשתלט על עיראק כדי לממש את רעיון החליפות. אבל זה לא רק פה, גם בתוניסיה פגעו, גם באירופה, וגם בדרום מזרח אסיה עצרו טרוריסטים בסינגפור שרוצים לכונן גם שלוחה שלהם שם. התפיסה גלובלית, חובקת עולם. לגבי ישראל התפיסה שלהם עוינת, ודאי שצריך להיערך לכל אפשרות של פיגוע מהם, וזה גם עושים בכל ההיבטים - מודיעיניים, אג"מיים, וכיוצא בזאת - זה בהחלט איום כבד. זה מראה שהמזרח התיכון בתהליך איומים כבדים מאוד של כוחות כמו דאעש שרוצים לשנות אותו ולהפוך אותו למערכת ולישות קיצונית אלימה באופן שהוא כמעט חסר תקדים".

ומה לגבי רצועת עזה? "הם מעוניינים לסלק את חמאס כי הם מתונים לטעמם, וחלק מהארגונים הקיצוניים שיורים עלינו רקטות זה קריאת תיגר על חמאס", אמר ראש המטה המדיני-בטחוני. "למרות האמור לעיל, וזה אופייני למזרח התיכון, זה לא מפריע לחמאס לשתף פעולה עם דאעש - יש להם אויבים משותפים בראייתם. אז הם גם יכולים להילחם זה בזה בעזה אבל גם לסייע זה לזה כי הם בסופו של דבר שני ארגונים רצחניים בהיבטים של שונות טקטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully