וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שהפגין מול בית ראש הממשלה: "הפיגוע הבא מובטח"

1.7.2015 / 14:39

על רקע הפיגועים האחרונים אמר ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב אלי סדן, לאולפן וואלה!NEWS כי המטרה היא לשנות את המדיניות הביטחונית. "יהודים נרצחים וזה עובר לסדר היום". בערב מתוכננת הפגנה גדולה במקום

עריכה: יאיר דניאל

בעקבות גל הפיגועים בתקופה האחרונה בגדה המערבית הגיעו הבוקר (רביעי) יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב אלי סדן, וראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי להפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים. בערב מתוכננת הפגנה נוספת במקום. בריאיון לאולפן וואלה!NEWS הסביר הרב סדן כי המסר שהם מנסים להעביר הוא שיש לשנות את המדיניות הביטחונית. "המשוואה הנוכחית, שבה בכל כמה ימים נרצח יהודי ואז כל כוחות הביטחון מחפשים אחרי היתוש ורודפים אחריו, לא יכולה להימשך. הביצה עדיין מייצרת יתושים חדשים והפיגוע הבא מובטח. זאת רק שאלה של איפה ומתי".

הרב סדן ציין את העובדה שלמרות הפיגועים הרבים השבוע, הקבינט המדיני-ביטחוני לא התכנס מפני שמדובר כבר בדבר שבשגרה. "הפיגועים לא מוגדרים מלחמה או משהו חריג", אמר הרב. "אני חושב שהמדיניות הנוכחית היא בלתי-מוסרית". הרב הוסיף כי הוא היה רוצה להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, להציג לו את טענותיו ולבקש ממנו לשנות את המדיניות. "ההשלמה הציבורית עם זה שיהודים נרצחים וזה עובר לסדר היום, זה דבר שלא יעלה על הדעת בשום מדינה ריבונית בעולם".

עוד על גל הפיגועים בגדה:
בעקבות שרשרת הפיגועים: צה"ל תגבר כוחות בבנימין
גל הטרור בגדה הוא תוצאה ישירה של הקיפאון המדיני

IFB עם הרב אלי סדן מהפגנת המתנחלים על מדיניות הממשלה בנושא הפיגועים האחרונים. צילום: עומר מירון, מערכת וואלה!
"המדיניות הנוכחית היא בלתי-מוסרית". הרב סדן/מערכת וואלה!, צילום: עומר מירון

"צריך ליצור מצב של הרתעה, שבו כל פיגוע יגרום נזק אסטרטגי לפלסטינים ולרשות הפלסטינית", אמר הרב סדן ונתן כדוגמה אפשרית את האצת הבנייה בהתנחלויות לאחר כל פיגוע. "שיודיעו להם שכל פיגוע יגרור את זה שהממשלה תאשר 200 יחידות דיור במקום הפיגוע או במקום אסטרטגי אחר, ולמחרת הטרקטורים יתחילו לעבוד", הציע. "אחרי שניים, שלושה, ארבעה פיגועים, הפלסטינים יבינו שהם יורים לעצמם ברגליים ויתחננו שלא יעשו פיגועים כי הם מפסידים מזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הפגנה נגד המדיניות הביטחונית של נתניהו, הרב אלי סדן ואבי רואה, יולי 2015. מואז מטה בנימין, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה מול בית ראש הממשלה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מואז מטה בנימין

היום הובא למנוחות הקורבן האחרון בגל הפיגועים, מלאכי משה רוזנפלד, שמת מפצעיו לאחר שנפצע בפיגוע הירי ליד ההתנחלות שבות רחל ביום שני. רוזנפלד בן ה-26 מת אתמול בבית החולים שערי צדק שבירושלים, יום לאחר שנפצע באורח קשה מירי לעבר מכונית נוסעת בכביש אלון שבשומרון לכיוון מגדלים. יחד עמו נפצעו שלושה בני אדם נוספים, כולם באורח בינוני.

ביום שני בבוקר נפצעה חיילת של המשטרה הצבאית באורח קשה בפיגוע דקירה במהלך בידוק ביטחוני בכניסה לקבר רחל שבבית לחם. בשבת נורה אמבולנס בכניסה להתנחלות בית אל שבבנימין, ללא נפגעים. ביום שישי האחרון פתח פלסטיני בירי לעבר חיילי מילואים ונורה למוות. ביום שישי לפני כשבוע וחצי נורה למוות דני גונן בסמוך להתנחלות דולב שבבנימין, וביום ראשון בשבוע שעבר נדקר שוטר מג"ב ונפצע באורח קשה בשער שכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully