וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר מג"ב נפצע קשה בפיגוע דקירה בירושלים

21.6.2015 / 14:29

השוטר, כבן 20, נדקר בכניסה לשער שכם. הוא פתח באש לעבר הדוקר והצליח לנטרל אותו ולפצוע אותו באורח קשה. כוח מד"א פינה את השוטר לבית החולים שערי צדק, שם השתפר מצבו. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן צילום: עומר מירון

שוטר מג"ב כבן 20 נדקר הבוקר (ראשון) ונפצע באורח קשה בפיגוע דקירה בכניסה לשער שכם בירושלים. למרות פציעתו, פתח השוטר באש לעבר הדוקר, והוא נפגע ונוטרל.

כוח מד"א הוזעק למקום ומצא את השוטר כשפצעי דקירה בצווארו ומצבו מוגדר אנוש. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בעיר תוך כדי פעולות החייאה, ושם השתפר מעט מצבו. המחבל, תושב השטחים בן 18, נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים הדסה עין כרם.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב משה אדרי, אמר בעקבות האירוע כי המשטרה תבצע הערכת מצב וכי היא נערכת לכל התרחישים, והכוחות יתוגברו בהתאם לצרכים. "בכל אירוע שבו פוגעים בשוטרים ובאזרחים - המחבל צריך להיהרג", אמר אדרי.

עוד בוואלה!NEWS:
אובמה: "בארה"ב יש פי 33 הרוגים מירי מבישראל"
חשד: העלו נערה בת 15 בכוח לרכב - ואנסו אותה בצימר
ניסיון אחרון לשלום: האזהרה של צרפת לנתניהו ולאבו מאזן

פיגןע דקירה בשער שכם, ירושלים, יוני 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע, הבוקר/נועם מושקוביץ

גורמים במערכת הביטחון מסרו כי לא היה כל מידע על המחבל בירושלים, לא פלילי ולא ביטחוני. "נעשים מאמצים לבדוק בנוגע לסביבה הקרובה שלו", אמר הגורם. הוא עוד התייחס להתרעות על אפשרות לפיגוע בירושלים ואמר: "תמיד יש התרעות לגבי פיגועים מהסוג הזה באזור ירושלים. ספציפית על הפיגוע הבוקר לא הייתה התרעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הסכין ששימש לפיגוע הדקירה בשער שכם, יוני 2015. חטיבת דובר המשטרה
הסכין שנמצאה ברשות המחבל/חטיבת דובר המשטרה

פרמדיק מד"א ניסן חפץ, שהגיע לזירה וטיפל בפצוע סיפר: "במקום הייתה המולה. על המדרכה שכב צעיר כבן 20 כשהוא דקור בפלג גופו העליון, הוא היה במצב קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח, שכלל הרדמה והנשמה, טיפול תרופתי וחבישות לפצעים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שערי צדק. בסמוך שכב צעיר כבן 20 עם פצעי ירי בפלג גופו העליון במצב אנוש. הענקנו לו טיפול והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם".

מנהל מערך הטראומה בבית החולים שערי צדק, ד"ר עופר מרין, סיפר כי מצבו של השוטר התייצב וחל שיפור במצבו, אך הוא מוסיף להיות קשה ועדיין נשקפת סכנה לחייו. "אנחנו עדיין בשלבים הראשונים של הטיפול. הוא הגיע אלינו במצב אנוש עם מספר רב של פגיעות, ודקירה אחת שהגיעה עד לבו", אמר ד"ר מרין. "המצב נכון לרגע זה התייצב. כרגע אין עדות לדימום פעיל. אני לא יכול לתת יותר מזה, כי גם אנחנו עדיין בשלבים של בדיקות. אני מניח שרק בשעות הקרובות יהיה לנו יותר ברור היקף הפגיעות". ד"ר מרין עוד הוסיף: "הוא הגיע עם סכנה מידית ומוחשית לחייו, ולצערי עדיין יש סכנה לחייו".

מפת מקום הפיגוע

ביום שישי נהרג דני גונן, בן 25 מלוד, בפיגוע ירי בסמוך ליישוב דולב שבבנימין. חברו, נתנאל חדד בן ה-25, נפצע באורח קל עד בינוני. לאחר הירי הוזעקו למקום כוחות מד"א והגישו סיוע לחדד ולגונן, שנפצע תחילה באורח אנוש. השניים פונו לבית החולים, ושם נקבע מותו של גונן. לזירת הפיגוע הגיעו גם כוחות צה"ל והחלו לסרוק את הסביבה בניסיון לאתר את המחבל, אולם עד כה הוא לא נלכד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה היום לפיגוע בבנימין. "כוחות הביטחון עכשיו פועלים במלוא המרץ למצוא את המרצח, כמובן להביא אותו לדין, להעניש אותו במלוא החומרה", אמר נתניהו. "השקט היחסי שקיים ביהודה ושומרון לא צריך להטעות אף אחד. יש כאן כל הזמן ניסיונות של פיגועים - לצערנו, חלקם צולחים. הסיבה שרובם לא צולחים זה כתוצאה מפעולה מאוד מאומצת של צה"ל ושל השב"כ וגורמים אחרים מטעמה של מדינת ישראל".

נתניהו הוסיף כי "הצורך למנוע את הפיגועים הללו קיים כל הזמן, אבל בהצעות הבינלאומיות שמציעים לנו, ובעצם מנסים לכפות עלינו, אין שום התייחסות אמיתית לצרכי הביטחון של מדינת ישראלים ולאינטרסים לאומיים אחרים שלנו. פשוט מנסים לדחוק אותנו לגבולות שאינם בני הגנה, תוך התעלמות מוחלטת מה יהיה מהצד השני של הגבול. הדבר הזה כמובן יביא לתוצאות שאנחנו רואים אותן וחווים אותן על בשרנו מרצועת עזה וגם מלבנון. אנחנו לא ניתן לזה לקרות".

(עדכון ראשון: 10:45)

פיגןע דקירה בשער שכם, ירושלים, יוני 2015. נועם מושקוביץ
פיגןע דקירה בשער שכם, ירושלים, יוני 2015/נועם מושקוביץ
פיגןע דקירה בשער שכם, ירושלים, יוני 2015. טלי מאייר
פיגןע דקירה בשער שכם, ירושלים, יוני 2015/טלי מאייר
פיגןע דקירה בשער שכם, ירושלים, יוני 2015. טלי מאייר
פיגןע דקירה בשער שכם, ירושלים, יוני 2015/טלי מאייר
פיגוע דקירה, שער שכם ירושלים, יוני 2015. נועם מושקוביץ
פיגוע דקירה, שער שכם ירושלים, יוני 2015/נועם מושקוביץ
פיגןע דקירה בשער שכם, ירושלים, יוני 2015. נועם מושקוביץ
פיגןע דקירה בשער שכם, ירושלים, יוני 2015/נועם מושקוביץ
פיגוע דקירה, שער שכם ירושלים, יוני 2015. נועם מושקוביץ
פיגוע דקירה, שער שכם ירושלים, יוני 2015/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully