וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהזמנת מצרים: מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד ביקר בקהיר

28.6.2015 / 20:38

גולד, שמונה לתפקידו בחודש שעבר, שוחח עם בכירים במשרד החוץ המצרי, בהם עוזר השר אסאמה מגדוב. השניים דנו בקידום המשא ומתן עם הפלסטינים. "פתרון הסכסוך - תנאי בסיסי ליציבות באזור", הבהיר עמיתו המצרי

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: טל רזניק

מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, ביקר היום (ראשון) בקהיר לרגל כניסתו לתפקיד, בהזמנת משרד החוץ המצרי. גולד קיים שיחות והתייעצויות עם בכירים במשרד החוץ המצרי, כך נמסר מדובר משרד החוץ בירושלים.

ממשרד החוץ המצרי נמסר כי השניים דנו, בין היתר, במשא ומתן עם הפלסטינים. "עוזר שר החוץ למדינות השכנות, השגריר אסאמה מגדוב, נפגש היום בצהריים עם מנכ"ל משרד החוץ הישראלי החדש בביקור הראשון שלו לקהיר מאז נכנס לתפקידו. נדונה הסוגיה הפלסטינית, שכן קהיר שחקן עיקרי ונותן חסות לסוגיה זו. הפתרונות לקידום תהליך השלום עמדו על ראש סדר היום של ההתייעצויות, וכן (במסגרת זו) הדרכים להנעה מחדש של המשא ומתן בין הצד הפלסטיני והצד הישראלי, לפי מקורות הסמכות הבינלאומיים המוסכמים", נמסר.

לקריאה נוספת:
בניסיון לנרמל היחסים: מנכ"ל משרד החוץ נפגש עם בכירים טורקים
למרות היעדרות 3 שרים: ההצבעה על הגז צפויה לעבור בזכות ליברמן
קרב בלימה ישראלי: הנקודות שיהפכו את הסכם הגרעין לנסבל

"מודע לאתגר": היועץ המקורב שהפך למנכ"ל משרד החוץ

גולד, עד לא מכבר יועצו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש בימים אלו שר חוץ בהיעדר שר קבוע, מונה לתפקידו בסוף החודש שעבר. הוא החליף את ניסים בן שטרית, מינוי של שר החוץ הקודם, חבר הכנסת אביגדור ליברמן. עם כניסתו לתפקיד אמר גולד: "אני מודע לאתגרים המשמעותיים שעומדים לפני ישראל בתקופה זאת וחובתי להגן על האינטרסים של המדינה".

מנכ"ל משרד החוץ החדש נחשב לאחד מיועציו הקרובים של נתניהו בתחום מדיניות החוץ זה שני עשורים. ב-20 השנים האחרונות הוא היה מעורב בשורה של מגעים חשאיים בין ישראל לבין גורמים בכירים ברשות הפלסטינית ובעולם הערבי. בתקופת כהונתו הראשונה של נתניהו כראש ממשלה מונה גולד לתפקיד שגריר ישראל באו"ם בין השנים 1999-1997. בהמשך מונה לנשיא "המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה", מכון מחקר המתמחה בסוגיות אסטרטגיות. גולד שימש גם יועץ גם לראש הממשלה אריאל שרון בשנים 2001-2003, והיה מעורב במגעים בין ישראל לממשל בוש בנושא "מפת דרכים".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully