וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון לנרמל היחסים: מנכ"ל משרד החוץ נפגש עם בכירים טורקים

23.6.2015 / 0:04

דורי גולד נשלח לסבב פגישות באירופה, כחלק ממאמץ לחדש את המגעים להפשרת היחסים בין ירושלים ואנקרה. מאז התנצל נתניהו על תקרית המרמה, לבקשת אובמה, חלפו שנתיים וחצי של ניסיונות שלא הבשילו

בנימין נתניהו מול רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
האם יחודשו היחסים? נתניהו וארדואן/רויטרס

גורם מדיני ישראלי אישר אמש (שני) כי ישראל וטורקיה נערכות לחידוש המגעים להפשרת היחסים ביניהן, יותר משנה לאחר שסבב השיחות האחרון הסתיים ללא תוצאות. כחלק מהמהלך, יצא מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, לפגישה עם בכירים טורקים באירופה.

הפגישה בין גולד לבין הבכירים הטורקים פורסמה בו-זמנית הערב בשעה 20:00 בערוץ 10, ערוץ 2 ועיתון "הארץ". במשרד החוץ אמרו בתגובה רשמית כי "איננו מתייחסים לפגישותיו של מנכ"ל המשרד", אולם גורם ישראלי אישר לוואלה!NEWS שאכן החל ניסיון נוסף להפשרת היחסים, שנמצאים במשבר מאז תקרית המרמרה בשנת 2010.

היחסים בין המדינות התדרדרו לשפל חדש בקיץ שעבר, במהלך מבצע "צוק איתן", כאשר נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן האשים את ישראל בביצוע פשעים נגד האנושות והשמיע אמירות שישראל הגדירה כאנטישמיות, ואילו שר הביטחון יעלון האשים מפורשות את טורקיה בתמיכה באירגוני טרור, שבהם חמאס.

עוד בוואלה!NEWS:
"כיסאות עפו באוויר": אלימות ומעצרים בהפגנת יוצאי אתיופיה בתל אביב
דוח האו"ם: "המנהרות שימשו נגד מטרות צבאיות לגיטימיות"
אלי ישי באולפן וואלה!NEWS: "דרעי איים על רבנים"

שנתיים וחצי של ניסיונות כושלים לנרמול היחסים

בחודשים האחרונים חל שיפור ביחסיה של טורקיה עם מדינת מפתח נוספת באזור, ערב הסעודית, שהחלה לשתף איתה פעולה באופן הדוק בזירה הסורית. עם זאת, טורקיה עדיין מסוכסכת מרות עם מצרים של א-סיסי, אותו מגדיר ארדואן כדיקטטור לא לגיטימי שהדיח את חברו ושותפו לדרך, איש האחים המוסלמים מוחמד מורסי.

הניסיונות להביא לפיוס בין טורקיה לישראל בשנתיים וחצי האחרונות - מאז התנצל נתניהו בפני ארדואן על תקרית המרמרה, לבקשת אובמה - עלו בתוהו. עם זאת, בירושלים מקווים כי אולי הפעם, לאחר שמפלגתו של ארדואן נחלשה בבחירות האחרונות בטורקיה, הנשיא הטורקי יפגין גמישות. יש לציין כי בסבב האחרון בשנה שעברה, ישראל עשתה צעד משמעותי לעבר טורקיה כאשר הסכימה להגדיל את סכום הפיצוי למשפחות הרוגי המרמרה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully