וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שרים יעדרו, ליברמן לא מתחייב: נתניהו ישיג רוב בהצבעה על הגז?

29.6.2015 / 0:15

גורמים בישראל ביתנו חזרו בהם מהאמירה כי יתמכו בהעברת הסמכויות לאישור מתווה הגז לידי הממשלה: "נחליט בהמשך". כחלון, גלנט וכץ פסלו עצמם בשל ניגוד עניינים, חרף אישור היועץ המשפטי לכנסת

צילום: אלי מנדלבאום, רויטרס; עריכה: מתן חדד

נתניהו ישיג רוב? מליאת הכנסת צפויה להצביע היום (שני) על העברת סמכותו של שר הכלכלה, אריה דרעי, להפעלת סעיף 52 לחוק הממונה על ההגבלים העסקיים למליאת הממשלה, במסגרת הדיונים על המתווה בין הממשלה לחברות "דלק" ונובל אנרג'י. סעיף זה קובע כי במקרה שבו הממונה על ההגבלים העסקיים פוסל מהלך של הממשלה משיקולי תחרות במשק אך הוא מוגדר כחיוני לצורכי הביטחון האסטרטגיים של ישראל, הרי ששר הכלכלה יכול לבטל את החלטתו של הממונה ולהעביר את ההכרעה לידי הממשלה. אתמול חלה התפתחות בנושא, כאשר גורמים בסיעת ישראל ביתנו היושבת באופוזיציה הבהירו כי מסתמן שהם יצביעו לצד חברי הקואליציה – וחזרו בהם.

"בעניין המהותי הקשור בגז עמדתנו היא בעד המתווה. לגבי הנושא הפרוצדורלי? זה כבר עניין פנים קואליציוני. נחליט מחר", אמרו אתמול בישראל ביתנו. סירובה של הסיעה להתחייב כי תצביע בעד, מצטרפת להחלטתם של שר האוצר משה כחלון, שר הרווחה חיים כץ ושר הבינוי יואב גלנט שלא ישתתפו בהצבעה בכנסת, מאחר שהם מצויים בניגוד עניינים בנושא. זאת, חרף העובדה שהיועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, אישר כי אין מניעה שהשלושה ישתתפו בהצבעה. הדבר עשוי לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו, שבסביבתו חוששים מהאפשרות כי יתקשו לגבש רוב למהלך.

במהלך היום העבירו בליכוד הודעה אל שלושת השרים שצפויים להיעדר ובה דרישה להצביע יחד עם הקואליציה, או לחילופין למצוא קיזוז.

לקריאה נוספת:
4 נעצרו בהפגנת האלפים בתל אביב נגד מתווה הגז
עד אדי הדלק האחרונים: הפעילים שנאבקים על טריליון השקלים שלכם
שטייניץ מנסה לשכנע שהגז האיראני מאיים על ישראל

השבעת הממשלה ה-34, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
לא מוכן להתחייב על הצבעתו. ח"כ ליברמן/נועם מושקוביץ

גורמים בסביבת כולנו והליכוד הבהירו כי כחלון, גלנט וכץ לא צפויים להשתתף בהצבעה. מקורבים למפלגתו של כחלון אמרו כי כחלון וגלנט "הבהירו שהם לא מתכוונים לעסוק בנושא, והם מתכוונים לכך".

מוקדם יותר, במפלגתו של אביגדור ליברמן דווקא העבירו מסרים כי מסתמן שבכוונתם לתמוך במהלך, מאחר שהעמדה המובאת בו תואמת את השקפת עולמה של הסיעה. "נהיה אופוזיציה אחראית", אמרו במפלגה. הסיעה תתכנס מחר לישיבה ובה תתקבל עמדה סופית בנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם החלטת השרים: ח"כ כבל ניסה לטרפד הצבעתם

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), ניסה הבוקר לטרפד את הצבעתם של שלושת השרים - שכאמור מאז הודיעו כי הם לא ישתתפו בהצבעה - ודרש מהיועץ המשפטי לכנסת לקבוע כי חברי כנסת בניגוד עניינים לא יורשו להשתתף בהצבעה בכנסת. ינון השיב לכבל בשעות הצהריים כי אין דרך למנוע מחברי הכנסת להשתתף בהצבעה – גם אם הם מצויים בניגוד עניינים – כל עוד הם מדווחים על כך בגלוי נאות לוועדת האתיקה.

בתגובה להחלטתו של ינון מסר כבל: "בשעות הקרובות אבחן את חוות דעתו של היועץ ואקבל החלטה אם לפנות לבג"ץ. שיהיה ברור לכל חבר כנסת או שר שהוא לא ינקה את עצמו רק בהכרזה של גילוי נאות. יובהר שכל מי שיש לו ניגוד עניינים, ולמרות זאת יבחר להצהיר על כך ולהשתתף בהצבעה, לכשזו תגיע לכנסת, הרי זה ירדוף אותו לדיראון עולם. זו איננה רק הצבעה שמסדירה פרוצדורה מנהלית, אלא זו הצבעה על המהות. וכל אחת ואחד יצטרכו להחליט לאיזה צד הם שייכים - לצד אזרחי ישראל או לצדדים החשוכים והאפלים של הפוליטיקה הישראלית, שמשניאים אותנו על אזרחי ישראל".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully