וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש של נתניהו במשרד החוץ: דורי גולד מונה למנכ"ל

25.5.2015 / 16:05

ראש הממשלה מינה את יועצו המדיני במקומו של ניסים בן שטרית, שמונה על ידי ליברמן. בהיעדר שר חוץ קבוע, הוא צפוי להיות הגורם המשפיע במשרד ולשמש איש קשר של נתניהו לגורמים רשמיים בארה"ב

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: טל רזניק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המשמש גם שר החוץ בהיעדר שר חוץ קבוע, החליט למנות את ד"ר דורי גולד למנכ"ל משרד החוץ. נתניהו הודיע על כך הבוקר (שני) למנכ"ל הנוכחי של המשרד, ניסים בן שטרית, שמונה לתפקידו בתקופת כהונתו של שר החוץ הקודם, אביגדור ליברמן. גולד, ששימש מאז 2013 יועץ מדיני לראש הממשלה, צפוי להיכנס לתפקידו החדש כבר בימים הקרובים.

"אני מודע לאתגרים המשמעותיים שעומדים לפני ישראל בתקופה זאת וחובתי להגן על האינטרסים של המדינה", אמר גולד עם מינויו לתפקיד.

שר החוץ בממשלה הקודמת, אביגדור ליברמן, התייחס לכך בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו היום ואמר: "שמחתי שגם לראש הממשלה נודע שארצות הברית היא ידידת אמת. אני רוצה להודות לנשיא ארצות הברית, אני לא בטוח שעם ישראל יודע כמה יכולנו להסתבך לו ההצעה המצרית הייתה עוברת כדי שראש הממשלה יבין שאופורטוניזם היא מדיניות לא רצויה - לא בנושאי פנים ולא בנושאי חוץ". לדבריו, "אי אפשר יום אחד להתווכח ויכוח קולני עם ארה"ב, ויום אחרי זה להודות להם".

ד"ר דורי גולד. אייל יצהר 
גלובס, מערכת וואלה! NEWS
שימש מאז 2013 יועץ מדיני לראש הממשלה. דורי גולד/מערכת וואלה! NEWS, אייל יצהר גלובס

"זכותו של ראש הממשלה היא לפטר את מנכ"ל משרד החוץ, אבל צריך להיות ברור ששינויים ומינויים הם לא תחליף למדיניות ברורה", הבהיר ליברמן. "כשאתה ממנה מנכ"ל כשהוא קרוב לראש הממשלה ומחלק את רוב הסמכויות של משרד החוץ למשרדים ולאישים אחרים, חייבים לאמץ מדיניות ברורה. חשוב להבין שמשרד החוץ הוא לא כלי למתן הטבות או לסגירת חשבונות".

גולד נחשב לאחד מיועציו הקרובים של נתניהו בתחום מדיניות החוץ מזה שני עשורים. הוא מונה על ידי נתניהו לתפקיד שגריר ישראל באו"ם בתקופת כהונתו הראשונה של נתניהו כראש ממשלה, בשנים 1997-1999. בהמשך מונה לנשיא "המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה", מכון מחקר המתמחה בסוגיות אסטרטגיות. גולד שימש יועץ גם לראש הממשלה אריאל שרון בשנים 2001-2003, והיה מעורב במגעים בין ישראל לממשל בוש בנושא "מפת הדרכים".

לקריאה נוספת:
מסתמן: גלעד ארדן יושבע עוד היום לשר לביטחון הפנים
8 חודשי מאסר לאולמרט בפרשת "מעטפות הכסף": "דגל שחור מתנוסס"
בכירה בסניף של רוניס: "קראו לי נאצית. ההשפלות הן יומיומיות"

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעוניין להפקיד את המשרד החשוב בידיו של איש אמון המקורב אליו. נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף שנת 2013 מינה נתניהו את גולד ליועץ מדיני במשרה חלקית, בדגש על היחסים עם ארה"ב. מינויו כעת לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ מצביע על כך שנתניהו, שאינו מתכוון למנות שר חוץ קבוע בזמן הקרוב, מעוניין להפקיד את המשרד החשוב בידיו של איש אמון המקורב אליו, הן ברמה האישית והן בתפיסת העולם המדינית. גולד צפוי לשמש במקביל לתפקידו כמנכ"ל המשרד, גם כאיש קשר מרכזי של נתניהו אל מול גורמים רשמיים בארצות הברית.

גולד, יליד ארצות הברית שעלה ארצה ב-1980 והתנדב לשירות בצה"ל, היה מעורב לאורך שני העשורים האחרונים בשורה של מגעים חשאיים בין ישראל לבין גורמים בכירים ברשות הפלסטינית ובעולם הערבי. בתקופת כהונתו הראשונה של נתניהו, גולד ניהל שיחות חשאיות עם אבו מאזן, אז אחד מסגניו של יאסר ערפאת, ובמקביל סייע לארגן פגישה אישית בין נתניהו לבין חוסיין אגא, יועץ קרוב של אבו מאזן וערפאת. בשנים האחרונות גולד השתתף במפגשים בלתי-רשמיים עם דמויות בכירות בעולם הערבי.

עמדותיו המדיניות של גולד בנושא הפלסטיני דומות לאלה של נתניהו - מבחינה הצהרתית הוא אינו מתנגד להקמת מדינה פלסטינית, אולם תפיסתו לגבי איך מדינה כזו צריכה להיראות בפועל, רחוקה מהקו המקובל על רוב הקהילה הבינלאומית. בנובמבר 2013, בעיצומו של סבב המשא ומתן הישראלי-פלסטיני האחרון, פרסם גולד מאמר דעה בוואלה!NEWS שבו פירט מדוע על ישראל להתנגד לכל יוזמה של הצבת כוח בינלאומי בבקעת הירדן.

(עדכון ראשון: 13:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully