וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בחתונה: מהנדס הבטיחות ומנהל התפעול של האולם נעצרו

השניים, שיובאו מחר להארכת מעצר, חשודים בגרימת מותה ברשלנות של אביבה חיון מקריסת גוף התאורה באולם האירועים "עדיה" ביבנה. במשטרה שוקלים לעמת בין המהנדס לבעלי האולם

צילום: שי מכלוף, יבנה נט, עריכה: יאיר דניאל

מהנדס הבטיחות ומנהל התפעול באולם "עדיה" ביבנה, שבו קרס גוף תאורה, נעצרו היום (רביעי) בחשד לגרימת מותה ברשלנות של אביבה חיון. המהנדס עוכב לחקירה לאחר שעלה חשד כי היה מעורב בתהליך אישור הקונסטרוקציה שצנחה באולם. החוקרים ערכו חיפוש בביתו ובמשרדו של החשוד ותפסו מחשב ומסמכים. מנהל התפעול חשוד כי היה מעורב בתכנון הקונסטרוקציה והוצאתה אל הפועל. מחר בשעות הבוקר יובאו השניים להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

במהלך היום נחקר באזהרה שותף נוסף בבעלות על האולם בחשד לגרימת מוות ברשלנות. שני בעלי האולם, האחד שנחקר אתמול וזה שנחקר היום, תושבי אשדוד, שוחררו בתנאים מגבילים בתום חקירתם תחת אזהרה.

מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן אמר בתום דיון הערכת מצב שנגע לתיק החקירה, כי "מדובר באירוע קשה שבו אישה שהגיעה לחגוג בחתונה שילמה בחייה. האירוע היה יכול להסתיים עם מספר רב יותר של נפגעים. מדובר בחשד לשרשרת של כשלים שבאחריות משטרת ישראל לחקור אותם ולהגיע לאותם אחראים לתוצאה הטראגית של האירוע".

לקריאה נוספת:
האסון ביבנה: "אין אף גוף בישראל שאחראי על הסדרת הענף"
אולם ללא רישיון, בעלים שהורשעו בפלילים ומהנדס שיצטרך לספק תשובות
הכלה מהאסון ביבנה שוחררה לביתה; "הרצפה הייתה רק דם וזכוכיות"

במשטרה שוקלים לערוך בקרוב עימות בין בעלי האולם למהנדס הבטיחות של המקום. זאת, בשל הגרסאות הסותרות שמסרו הצדדים באשר לבדיקה ולאישור קונסטרוקציית התאורה שקרסה. במקביל, במשטרה ממשיכים בבדיקות הנדסיות של גוף התאורה ומשווים אותו לזה המותקן בחלקו השני של האולם.

מהחקירה עולה כי הגוף שקל 350 קילוגרמים ללא ארבעת המנועים, ושהחזיקו אותו ארבעה כבלים בקוטר שישה מילימטרים וארבעה כבלים שחוברו למנועים. עוד נמצא כי ארבעת התפסנים של הכבל המרכזי נתלשו מסיבה שטרם התבררה וגרמו לאסון. "לא ברורה הסיבה שארבעת העיגולים נתלשו במקביל. הם אמורים להחזיק משקלים הרבה יותר גדולים מהמשקל של הקונסטרוקציה, וגם ארבעת הכבלים עשויי הפלדה אמורים לשאת משקל של כמה טונות. לא ברור איך דבר כזה התנתק", אמר אחד מבעלי המקצוע שעבד באולם השמחות.

כשלים בכבל הבטיחות בחתונה באולמי עדיה, יבנה. צילום מסך
גוף התאורה שקרס באולם "עדיה" שביבנה/צילום מסך

גורם במשטרה סיפר כי "מבדיקה הראשונית שלנו עולה כי כבלי הפלדה נותרו שלמים ולא נחתכו. אנחנו מעריכים שהתפסנים של הכבלים הם שנתלשו. שכרנו חברה חיצונית המתמחה בחוזק חומרים ובחישוב של קונסטרוקציות כדי שתבדוק מבחינה הנדסית את המוצר". זאת ועוד, המשטרה ממשיכה לחקור בעלי מקצוע ומתמקדת בניסיון לאתר את מרכיב הקונסטרוקציה, בוני הקונסטרוקציה והמהנדסים שפעלו במקום. עד כה הגיע רק מהנדס הבטיחות שאישר את התקנת גוף התאורה. החקירה מתנהלת במפלג ההונאות של מחוז מרכז.

העובדה כי מדובר בגוף תאורה שיוצר בהזמנה אישית מצריכה בדיקה קפדנית מצד המשטרה. "לא מדובר במוצר מדף, אלא במוצר שתוכנן באופן פרטני לאולם השמחות הזה, וככל הנראה יוצרו רק שתי יחידות כאלה המותקנות באולם השמחות, לכן חשוב לנו להגיע למהנדס שתכנן את גשר התאורה ואת יצרן גשר התאורה, וכמובן את אותו אדם שהתקין אותם", סיפר קצין במשטרה. "הסיבה שסגרנו גם את חלקו השני של אולם השמחות היא כדי להבין איפה הכשל, וכדי לוודא שגשר התאורה השני לא יקרוס ויפגע באחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אולם עדיה, יבנה. אבי כהן
"השקיעו במקום הזה הרבה כסף, לא חסכו בדבר". האולם שבו אירע האסון/אבי כהן

בעל אולם השמחות, מספרים במשטרה, משתף פעולה בחקירתו ומבקש לדעת מה גרם לאסון. "הייתי אורח בחתונה והגעתי לאולם יחד עם אשתי. ישבנו ליד אחד השולחנות, ובאותה מידה שנפגעו אנשים גם אני ואשתי היינו יכולים להיפגע. חשוב לנו לדעת איפה היה הכשל", אמר.

המקום נפתח בחודש נובמבר האחרון. בעל האולם סיפר כי הוא הציג את כל אישורי הבטיחות והמפרטים הטכניים של כל המערכות במקום. אחד העובדים במקום סיפר לוואלה!NEWS: "השקיעו באולם הזה הרבה כסף, הבעלים לקחו הלוואות. אני יכול לומר שהם לא חסכו בדבר ודרשו מאתנו להשתמש בחומרי הבנייה הטובים ביותר. כואב הלב שדווקא במקום כזה, שבאמת שמו דגש על בטיחות ועל איכות, קורה אסון".

בנה של ההרוגה: "מהבעלים ועד התאורן - כולם רוצחים"

מיכאל חיון, בעלה של אביבה שנהרגה, שחזר: "היינו קרוב לבר, בתוך שנייה הכול נפל. מה הסיבה? אני לא יודע. אני איבדתי את מה שאיבדתי. החזקנו ידיים, ופתאום זה נפל. זהו, זה נגמר. אני לא זוכר שום דבר. ראיתי רק את אביבה. אני מצטער שלא מטפלים בכל האולמות. זה ממש זלזול, דברים שאסור שיעברו לסדר היום. היה פה רשלנות וצריך לטפל בזה. אנחנו איבדנו את הדבר הכי יקר. היא הייתה אישה מדהימה".

בנה של אביבה, ארז, הוסיף: "אני קורא לכולם להתעורר. בנס נמנע פה טבח של משפחה שלמה. אני קורא לכל הרשויות, לכל בעלי האולמות - קחו אחריות. אני קורא לכל מי שנפצע לפני אירוע לא לסמוך על אף אחד, לבדוק כל דבר. זה היה נראה כמו זירת פיגוע. אנשים שכבו אחד על השני. זה היה מאוד קשה. כל מי שאחראי על האולם הזה, מהבעלים ועד התאורן - כולם רוצחים".

קריסת נברשת במהלך אירוע חינה באולם האירועים "חופה" שביבנה, יוני 2015. HNN, מערכת וואלה! NEWS
"זה נראה כמו זירת פיגוע". אולם האירועים "עדיה"/מערכת וואלה! NEWS, HNN

המהנדס הורשע בפברואר 2005 בביצוע עבודות בנייה ללא היתר. הרשעתו בוטלה לאחר מכן, אולם נגזרו עליו 80 שעות לתועלת הציבור כמורה למתמטיקה לבני נוער. בבית המשפט אמר המהנדס כי ברגע שעודכן על חריגות הבנייה במבנים שבהם היה המהנדס, מהנדס השלד ואחראי הבטיחות – הוא פנה לרשויות.

המדינה טענה כי קודם כל הופסקה העבודה בשל ביקור של המפקח על הבנייה, והוא עדכן על החריגות רק לאחר מכן ולא התפטר מעבודתו. מפקח הבנייה שהגיע להעיד בבית המשפט אמר בעדותו כי באחת החריגות שונה גודל הפתח. "הוא היה מכוסה במשטח של גבס, דבר שהוא מאוד מסוכן מפני שכבר קרה מקרה שמישהו נפל מתקרה שלא הייתה בנויה כראוי והוא נהרג", אמר.

האסון באולם "עדיה" אירע בלילה שבין שני לשלישי, בסביבות השעה 00:30. גוף תאורה מיוחד שקרס פגע באביבה חיון, בת 54 ממושב עזר. היא הותירה אחריה שלושה ילדים ובעל, דוד הכלה שנישאה. "המשפחה שלנו שבורה. היה לנו אירוע משמח, חתונה, כולם רקדו - וברגע אחד גשר תאורה קרס והשאיר אנשים מרוסקים", אמר אתמול בן ההרוגה, ארז.

(עדכון ראשון: 16:47)

  • עוד באותו נושא:
  • יבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully