וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת על חשיפת ויקיליקס: "ציתות אמריקני בלתי מתקבל על הדעת"

24.6.2015 / 13:05

בהודעה שיצאה לאחר כינוס חירום שערך הולנד לאור חשיפת הציתות לשלושת הנשיאים האחרונים, נכתב כי "צרפת לא תסבול פעולות המאיימות על ביטחונה". משרד החוץ של צרפת זימן לבירור את שגרירת ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ערך היום (רביעי) כינוס חירום של מועצת הביטחון של צרפת בעקבות החשיפה של אתר ההדלפות ויקיליקס, שלפיה הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) צותתה לשלושת הנשיאים האחרונים של צרפת ולבכירים נוספים בממשל. בפגישה נכחו מפקדים בכירים מהצבא הצרפתי, שר הפנים ברנרד קזנוב, שר החוץ לורן פביוס וראש הממשלה מנואל ולאס.

בהודעה שיצאה לאחר הפגישה מטעם הלשכה הנשיאותית נכתב כי הולנד רואה בציתות אמריקני לבכירים צרפתים דבר "בלתי מתקבל על הדעת". "צרפת לא תסבול פעולות המאיימות על ביטחונה ועל הגנת אינטרסיה", נכתב בהודעה. "הרשויות בארצות הברית סיפקו לנו התחייבויות. הם חייבים לכבד התחייבויות אלה". כמו כן נכתב כי טענות על ריגול אחר אינטרסים של צרפת נחשפו בעבר.

עוד כתבות מהעולם:
מארגני המשט לעזה: "תקיפת הספינות היא תקיפת זכויות האדם"
ארגון זכויות אדם: צבא קולומביה רצח אלפי אזרחים והציגם כמורדים
אובמה החליט: משפחות חטופים יוכלו לשלם כופר לארגוני טרור

נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש הממשלה מנואל ואלס ביציאה מכינוס חירום שנערך בעקבות חשיפת ויקיליקס, יוני 2015. רויטרס
פרנסואה הולנד ומנואל ואלס ביציאה מכינוס החירום, היום/רויטרס

בנוסף, גורם דיפלומטי צרפתי דיווח כי משרד החוץ של צרפת זימן היום לבירור את שגרירת ארצות הברית במדינה, ג'יין הרטלי. כמו כן, ממשלת צרפת תשלח בכיר מודיעיני לארצות הברית בימים הקרובים. דובר הממשלה הצרפתית, סטפן לה פול, התייחס לסוגיה ואמר: "אנו מתקשים להבין מה מניע בת ברית לעקוב אחרי בנות בריתה אשר דוגלות באותן עמדות אסטרטגיות בנושאי היחסים הבינלאומיים".

קלוד גאנט, בכיר לשעבר בממשלו של סרקוזי ואחד האנשים, שלפי המסמך שנחשף, ארצות הברית צותתה לו, אמר לכלי תקשורת בצרפת: "בהתחשב ביחס הקרוב שישי לנו עם ארצות הברית, ובהתחשב בעובדה שאנו בני ברית קרובים, אני חש כי האמון ביננו נשבר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סרקוזי: "מגנה כל תמיכה בחרם נגד ישראל". רויטרס
גם לו צותתו. נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי/רויטרס

לפי המסמכים שנחשפו, ה-NSA צותת לנשיאים ז'אק שיראק, ניקולא סרקוזי והנשיא הנוכחי, פרנסואה הולנד משנת 2006 ועד ל-2012. על פי הדיווחים, בין קורבנות הריגול נמצאים גם שרי ממשלה צרפתים וכן שגריר צרפת בארצות הברית, ג'רארד אראוד. המסמכים שנחשפו כוללים בין היתר תיעוד שיחות ודיונים ומספרי טלפון אישיים של בכירים בממשל צרפת, פקידים בארמון האליזה ואף מספרו האישי של הולנד.

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, נד פרייס, מסר בהצהרה רשמית כי וושינגטון "לא מצותתת ולא תצותת לשיחותיו של הנשיא הולנד". לדבריו, "אנו לא מנהלים כל פעילות ביון זרה, אלא אם יש לכך מטרה ספציפית וברורה הקשורה לביטחון הלאומי. זה תקף לאזרחים פשוטים ולמנהיגים כאחד". עם זאת, פרייס לא התייחס באופן ישיר לטענות כי ה-NSA ריגל בעבר אחר הנשיא הצרפתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully