וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה החליט: משפחות חטופים יוכלו לשלם כופר לארגוני טרור

לפי דיווח בניו יורק טיימס, נשיא ארה"ב הורה על הפסקת הצעדים המשפטיים נגד משפחות שינסו לנהל משא ומתן עם ארגונים שמחזיקים ביקיריהן. עם זאת, הממשל ימשיך במדיניות האוסרת להעביר תשלום עבור שחרור אזרחים

צילום מסך

נשיא ארצות הברית ברק אובמה החליט כי הממשל יפסיק לאיים בתביעה פלילית נגד משפחות של חטופים אמריקנים שינסו לשלם לארגוני טרור זרים עבור שחרור יקיריהן – כך דיווח אתמול (שלישי) הניו יורק טיימס. מחר יכריז הבית הלבן על תוצאות הבחינה שהתקיימה בששת החודשים האחרונים ובה נבדקה עבודת הממשל עם משפחות החתומים.

לפי הדיווח, שהתבסס על גורם בכיר בממשל בוושינגטון, אובמה הורה בצו נשיאותי על המשך המדיניות שאוסרת על תשלום כופר לארגוני טרור. עם זאת, הוא החליט שניתן ליצור קשר ולשאת ולתת עם אלו שמחזיקים בשבי אמריקנים או לסייע למשפחות החטופים במטרה לסייע במאמצי השחרור שלהם. בנוסף לכך, אובמה יקים צוות חדש בבית הלבן, שיפקח על מדינות החטופים וימנה שליח מיוחד במחלקת המדינה שיהיה אחראי על הקשר של הממשל עם מדינות זרות בנושא.

עוד ידיעות מהעולם
הטבעה המונית והוצאה להורג ב-RPG: דאעש פרסם סרטון מחריד חדש
לא מחכה לאיחוד: הונגריה לא תקלוט יותר מהגרים לשטחה

העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי מוצא להורג בידי דאעש. יוטיוב, צילום מסך
משפחתו הוזהרה שלא לקיים משא ומתן עם דאעש. העיתונאי ג'יימס פולי לפני הוצאתו להורג/צילום מסך, יוטיוב

חלק ממשפחות השבויים האמריקנים, כולל אלו שנהרגו על ידי הארגונים שהחזיקו בהם, הביעו ביקורת חריפה על מדיניותה של וושינגטון, ושל אובמה בפרט, בטיפול בנושא. גורמים אמריקניים מסרו למשפחות, שיקיריהן הוחזקו על ידי "המדינה האיסלאמית" או אל-קאעדה, כי במסגרת החוק נאסר עליהם אפילו לשוחח על תנאי שחרור אפשריים מהשבי וכי הן עלולות לעמוד בפני אישומים פליליים אם יציעו כופר תמורתם. בין המשפחות שעליהן איימו אנשי הממשל בצעדים משפטיים הייתה משפחת פולי, שבנם, העיתונאי ג'יימס פולי, הוצא להורג בידי דאעש בשנה שעברה.

(עדכון ראשון: 22:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully