וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכה לאיחוד: הונגריה לא תקלוט יותר מהגרים לשטחה

23.6.2015 / 20:52

הממשלה מסרה כי בשל מבקשי המקלט הרבים שעברו בגבולותיה היא משעה את התקנות שלפיהן עליה לטפל במהגרים שהגיעו לשטחה ואז המשיכו למדינה אחרת. בבריסל דורשים הסברים. בעוד יומיים תתקיים ועידה בנושא ההגירה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הונגריה הודיעה היום (שלישי) באופן חד צדדי כי היא משעה את תקנות האיחוד האירופי, שלפיהן עליה לקבל בחזרה מהגרים בלתי-חוקיים שנכנסו לראשונה לשטח המדינה ואז עברו למדינות אחרות באיחוד. בתגובה, קראה הנציבות האירופית לממשלתו של ויקטור אורבן להסביר את המהלך. בשבוע שעבר הודיעה המדינה כי היא מתכננת להקים חומה בגבולה הדרומי עם סרביה, משם נכנסים לשטחה מהגרים רבים.

"מערכת קליטת המהגרים של הונגריה עמוסה", אמר היום דובר הממשלה בהצהרתו. "היא העמוסה ביותר בקרב המדינות החברות באיחוד האירופי שהושפעו מההגירה הבלתי-חוקית". התקנות, שידועות בשם "אמנת דאבלין", נקבעו בתחילת שנות ה-90. במסגרתן נדרשים המהגרים להגיש בקשת מקלט במדינה הראשונה באיחוד שאליה הם מגיעים. יותר מ-60 אלף מהגרים עברו בשטח הונגריה בצורה בלתי חוקית מאז תחילת השנה. "המצב דורש פעולה מהירה ועל הונגריה לנקוט צעדים לפני החלטות האיחוד", נמסר עוד מטעם הממשלה.

לקריאה נוספת בנושא
מהפך בבחירות בדנמרק: ניצחון לגוש הימין
איטליה מאיימת: "ללא סיוע בטיפול במהגרים, אירופה תיפגע"

מהגרים בלתי-חוקיים בנמל בסיציליה, איטליה, 23 ביוני 2015. רויטרס
מהגרים בלתי-חוקיים בנמל בסיציליה, איטליה, היום/רויטרס

מי שצפויה להיות מושפעת מהחלטתה של הממשלה בבודפשט היא אוסטריה השכנה – השלטונות בווינה עצרו בעצמם את תהליך בקשת המקלט במטרה להפעיל לחץ על יתר מדינות האיחוד, במטרה שיסייעו יותר בקליטת גלי המהגרים ששוטפים את היבשת. מתחילת שנה הגישו 21 אלף בני אדם בקשת מקלט באוסטריה – זאת בהשוואה ל-28 אלף בכל 2014 ו-17 אלף ב-2013.

דוברת מטעם הנציבות אמרה כי "משום שתקנות דאבלין לא מאפשרות את השעיית המעבר במדינות החברות באיחוד, הנציבות ביקשה מהונגריה הבהרה מידית בנושא". לטענתה, מדינות אחרות באיחוד מסרו כי בודפשט תירצה את החלטתה החד-צדדית בבעיות טכניות בקליטת המהגרים בשטחה. בעוד יומיים תתקיים ועידה שבה תידון חלוקת מבקשי המקלט הרבים שנמצאים ביוון ובאיטליה במדינות האיחוד. עם זאת, הונגריה הבהירה כי אין לה מקום יותר לקליטת מהגרים.

אתמול החליטו שרי החוץ של האיחוד האירופי על תחילת המבצע לאיסוף מודיעין על רשתות הברחת אלפי המהגרים ומבקשי המקלט ליבשת מלוב. במסגרת המבצע ייעשה שימוש בצוללות, בספינות קרבות, במל"טים ובמסוקים, אך בשלב זה הוא יוגבל לאיסוף מודיעין משום שטרם התקבל מנדט של מועצת הביטחון של האו"ם לפעולה צבאית או הסכמה מצד הגורמים השונים בלוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully