וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמת במהגרים: הונגריה תבנה גדר הפרדה בגבולה הדרומי

17.6.2015 / 18:30

שר החוץ הודיע כי הממשלה מתכננת להקים חומה בגובה של ארבעה מטרים לאורך גבולה עם סרביה לנוכח זרם ההגירה הבלתי פוסק לשטחה. הצעד צפוי לעורר ביקורת קשה באיחוד. "הונגריה לא יכולה להמתין יותר לפתרונות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הונגריה הכריזה היום (רביעי) על תכניתה לבנות חומה בגובה של ארבעה מטרים לאורך גבולה הדרומי עם סרביה במטרה לעצור את זרם המהגרים הבלתי-חוקיים ששוטף את המדינה. הצעד צפוי לעורר זעם בקרב ארגוני זכויות אדם ובאיחוד האירופי, שבו חברה המדינה. הונגריה חסרת המוצא לים חברה באמנת שנגן, שבמסגרתה אין צורך באשרת כניסה, ולכן היא מהווה יעד אטרקטיבי עבור עשרות אלפי מהגרים שנכנסים ליבשת דרך ארצות הבלקן.

"ההגירה היא אחד מהנושאים הקשים ביותר שעמם מתמודד האיחוד האירופי כיום", מסר שר החוץ של הונגריה פטר שיג'רטו במסיבת עיתונאים שכינס בבודפשט. "מדינות האיחוד מחפשות פתרון, אך הונגריה לא יכולה להרשות לעצמה להמתין זמן נוסף". לדבריו, "החומה תהיה באורך של 175 קילומטרים, כשהמכשול הפיזי יהיה גדר בגובה של ארבעה מטרים". הוא הוסיף כי גדר הגבול המתוכננת לא מפרה אף הסכם בינלאומי שעליה חתומה המדינה וכי בכירי הממשלה יקיימו פגישה בנושא עם מקביליהם מסרביה, שאינה חברה באיחוד, ב-1 ביולי.

עוד על משבר ההגירה באירופה
איטליה מאיימת: "ללא סיוע בטיפול במהגרים, אירופה תיפגע"
שורדים, אך בקושי: דיווח מיוחד ממסע הייסורים של המהגרים לאירופה

מהגרים במרכז מעצר בטריפולי, לוב, מאי 2015. רויטרס
57 אלף מהגרים נכנסו לשטחה של הונגריה מתחילת השנה. מהגרים אריתראים בלוב/רויטרס

לדברי רשויות ההגירה של הונגריה, כ-57 אלף בני אדם נכנסו לשטחי המדינה בצורה בלתי חוקית מתחילת השנה – עלייה חדה מ-43 אלף בכל 2014. גלי ההגירה התגברו החל מאמצע השנה שעברה. רוב המהגרים למדינה מגיעים מאפגניסטן, מסוריה ומפקיסטן. החומה צפויה לעורר זיכרונות מהמחסומים מתוקפת המלחמה הקרה – כולל חומת ברלין – שהפרידו בין ממזרח אירופה הקומוניסטית, שבה הייתה גם הונגריה, לבין המערב. בדומה להונגריה, גם בולגריה, שחברה אף היא באיחוד, בנתה גדר לאורך גבולה עם טורקיה.

ממשלתו של ראש הממשלה ויקטור אורבן זכתה לביקורות חריפות מבית ומחוץ לנוכח טיפולה במשבר ההגירה. אורבן, שמכונה על ידי מבקריו "פוטין של הונגריה", תיאר את התכנית של האיחוד לפיזורם של מהגרים באופן שווה ב-28 המדינות החברות בו כמי ש"גובלת בשיגעון". מפלגת השלטון שבראשה הוא עומד מבקרת לעתים תכופות את מדיניות האיחוד כלפי ההגירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן. בודפשט, 7 באפריל. רויטרס
זוכה לביקורת חריפה על טיפולו במשבר. ראש הממשלה ההונגרי אורבן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully