וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה מאיימת: "ללא סיוע בטיפול במהגרים, אירופה תיפגע"

ראש הממשלה רנצי אמר כי אם האיחוד לא יגביר את העזרה לארצו, שמוצפת במהגרים בלתי-חוקיים, רומא תעבור לתכנית חלופית. "היא תפגע בראש ובראשונה באירופה", הזהיר ולא פירט. "המשבר בלוב הוא באחריותנו"

מהגרים בסמוך לתחנת הרכבת ברומא, איטליה, 13 ביוני 2015. רויטרס
מהגרים בסמוך לתחנת הרכבת ברומא, הלילה/רויטרס

ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי איים היום (ראשון) כי יעבור לתכנית חלופית לטיפול במשבר ההגירה אם האיחוד האירופי לא יגדיל את הסיוע לארצו. בריאיון שפורסם בעיתון האיטלקי "קוררה דלה סרה" הבהיר רנצי כי מהלך זה "יפגע באירופה", אך לא פירט מעבר לכך. איטליה מתקשה להתמודד עם גלי ההגירה הבלתי-חוקיים שמגיעים מאפריקה ושוטפים את חופיה.

"אין להמעיט בערכו של המשבר", אמר רנצי. "זהו נושא רציני, ואגיד זאת בבירור כי תשובותיה של אירופה עד כה לא היו טובות מספיק". מדינות האיחוד לא מצליחות להגיע להסכמה לגבי התכנית ליישוב המהגרים בשטחיהן, כשאיטליה טוענת שההצעה האחרונה, שלפיה 24 אלף מהגרים יועברו ממנה למדינות אחרות, אינה מספיקה. "ההצעה הזאת היא כמעט כמו פרובוקציה", תקף רנצי לקראת ועידת האיחוד שתתקיים ב-25 בחודש.

לקריאה נוספת בנושא
דאעש, פוטין ומשבר האקלים: פסגת G7 הסתיימה ללא בשורות
לוב: נסרב לאיחוד האירופי לפעול נגד המהגרים משטחנו

ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי בתערוכה במילאנו, 10 ביוני 2015. רויטרס
מזהיר את האיחוד. ראש הממשלה רנצי בשבוע שעבר בתערוכה במילאנו/רויטרס

"אם אירופה תביע סולידריות, טוב. אם לא, יש לנו תכנית חלופית, אבל היא תפגע בראש ובראשונה באירופה", אמר מבלי לספק פרטים נוספים. יותר מ-57 אלף מהגרים ומחפשי מקלט חולצו מספינותיהם בים התיכון והגיעו לאיטליה מאז תחילת השנה, לעומת 54 אלף בתקופה המקבילה אשתקד.

ראש ממשלת איטליה ישוחח על משבר ההגירה עם מקביליו מבריטניה ומצרפת שיגיעו לעיר מילאנו השבוע. לדבריו, הוא ישוחח גם עם ראש המועצה האירופית ז'אן-קלוד יונקר ועם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על שינוי אמנת דאבלין. לפי האמנה, על המהגרים להגיש בקשה למקלט במדינה הראשונה באירופה שאליה הם נכנסים – חוק שאיטליה טוענת כי אינו הוגן לנוכח גלי המהגרים הרבים שמגיעים לשטחה. "יש לשנות את אמנת דאבלין", הדגיש רנצי, שהתעקש על כך שהמשבר הנוכחי בלוב – שממנה יוצאות רוב ספינות המהגרים – "נמצא באחריותה של אירופה" בשל התערבותה הצבאית במלחמת האזרחים ב-2011, אז סייעה נאט"ו למורדים להפיל את הרודן מועמר קדאפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully