וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש, פוטין ומשבר האקלים: פסגת G7 הסתיימה ללא בשורות

8.6.2015 / 21:00

מנהיגי שבע המדינות המתועשות התכנסו במשך יומיים בגרמניה ודנו בנושאים רבים, בהם הטרור העולמי ואוקראינה. ואולם, החלטות או תכניות מרעישות לא יצאו משם. אובמה: "אין לנו אסטרטגיה ברורה למאבק בדאעש"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

פסגת שבע המדינות המתועשות (G7) שהתקיימה בגרמניה הגיעה הערב (שני) לסיומה אחרי יומיים של דיונים בין מנהיגי ארצות הברית, בריטניה, צרפת, איטליה יפן וגרמניה המארחת. השבעה שוחחו באתר פסטורלי בהרי האלפים בבוואריה על הסוגיות הבוערות של סדר היום העולמי, בהן המלחמה בארגון "המדינה האיסלאמית" והמשבר באוקראינה, שבעקבותיו הושעתה רוסיה מהארגון. הצדדים עוד דיברו על ההתחממות הגלובלית, על משבר החוב של יוון ועל נושאים נוספים. עם זאת, מהפסגה לא יצאו בשורות מרעישות, אלא בעיקר הצהרות שנשמעו כבר בעבר.

"אין לנו עוד אסטרטגיה ברורה למאבק בדאעש", הודה נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים אחרי שנפגש עם ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי בשולי הפסגה. "אנחנו רוצים שכוחות עיראקיים נוספים יאומנו ויצוידו היטב, וכך גם אל-עבאדי רוצה. לכן, אנחנו בוחנים מגוון של תכניות בנושא", הוסיף. לדבריו, כל חברות הקואליציה הבינלאומית שנאבקות בדאעש מוכנות לתרום יותר למען אימון כוחות הביטחון המקומיים.

מנהיגי מדינות ה-G7, גרמניה, יוני 2015. רויטרס
מימין לשמאל: קמרון, בוהארי, הולנד ואובמה, היום/רויטרס

אובמה הדגיש כי הוא בטוח שדאעש יובס בעיראק, אך ייתכן שיהיו עוד מהמורות בדרך. זאת על רקע הצלחתו של הארגון לכבוש בחודש שעבר את העיר רמאדי אחרי קריסת צבא עיראק בקרבות. אל-עבאדי, מצדו, קרא לקהילה הבינלאומית לסייע במניעת הארגון מעשיית רווחים מהברחת נפט. כמו כן, אל ראש ממשלת עיראק הצטרפו גם נשיא ניגריה החדש מוחמדו בוהארי ונשיא תוניסיה באג'י קאיד א-סבסי, ששוחחו עם מנהיגי העולם על איום הטרור בארצם.

בנושא אוקראינה, הבהיר אובמה כי על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להחליט אם הוא מעוניין להרוס את הכלכלה של ארצו ברדיפתו אחרי "רצונו המוטעה להקים מחדש את האימפריה הסובייטית". לדבריו, ארצות הברית והמנהיגים האירופים מסכימים על כך שיש להשאיר את הסנקציות שהוטלו על מוסקבה במקומן עד אשר הסכם הפסקת האש שנחתם בפברואר האחרון בין הבדלנים לקייב יקוים במלואו. עם זאת, אובמה הוסיף כי טרם הוחלט אם להקשיח את העיצומים במטרה להפעיל לחץ נוסף על פוטין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מנהיגי מדינות ה-G7, גרמניה, יוני 2015. רויטרס
לא יטליו סנקציות נוספות על רוסיה, בינתיים. מנהיגי ה-G7/רויטרס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הצהירה כי שבע המדינות התחייבו להיאבק בהתחממות הגלובלית ולאסוף מאה מיליארד דולר בשנה עד 2020 מגורמים פרטיים וציבוריים. מרקל התייחסה גם למשא ומתן שמתנהל עם אתונה על חובותיה וטענה כי "הזמן הולך ואוזל", אך הדגישה כי היא מעוניינת שיוון תישאר בגוש האירו. בשבוע האחרון עלו המגעים על שרטון לאחר שראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס דחה את ההצעה שהגיש האיחוד, אולם הוא ייפגש בהמשך השבוע עם מרקל ועם נשיא צרפת פרנסואה הולנד כדי לנסות ולהגיע לפשרה.

ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי נגע בסוגיה שמטרידה את ארצו יותר מכל – המהגרים הבלתי-חוקיים שמגיעים בהמוניהם לאירופה, כשנקודת המוצא של רבים מהם היא איטליה. הוא טען שעל האיחוד האירופי לעשות יותר על מנת להתמודד עם המשבר וטען כי ההצעה האחרונה שלו אינה מספיקה. במסגרת ההצעה, שכבר עוררה התנגדות בצרפת ובגרמניה, 40 אלף מהגרים שהגיעו לחופי איטליה ויוון יפוזרו ברחבי מדינות האיחוד. הוא הדגיש כי העברת 24 אלף מהגרים במסגרת ההצעה "אינה מספיקה" וכי יש להמשיך ולפעול בנשוא בוועידת האיחוד הבאה שתתקיים בין 25 ל-26 ביוני.

ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי וראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון בפסגת ה-G7 בגרמניה, 7 ביוני 2015. רויטרס
מודאג מההגירה. ראש ממשלת איטליה רנצי לצד קמרון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully