וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: נסרב לאיחוד האירופי לפעול נגד המהגרים משטחנו

מדינות אירופה פועלות לאישור תכנית צבאית שתאפשר לכוחות ימיים לפעול במים הטריטוריאליים של לוב, במטרה למגר את הברחת המהגרים מצפון אפריקה. על רקע המשבר במדינה, הממשלה הלובית מסרבת לשתף פעולה

מהגרים במרכז מעצר בטריפולי, לוב, מאי 2015. רויטרס
מהגרים שנעצרו בטריפולי על ידי הרשויות הלוביות בטרם יציאתם לאירופה/רויטרס

שגריר לוב באו"ם איברהים דבאשי הצהיר היום (שלישי) כי ממשלתו מסרבת לתת את הסכמתה לתכנית הצבאית של האיחוד האירופי שנועדה לפעול נגד הברחת מהגרים בים התיכון – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, "העמדה הלובית ברורה: כל עוד האיחוד האירופי ומדינות נוספות לא פועלות עם הממשלה הלגיטימית של לוב כמייצגת היחידה של העם הלובי, הם לא יקבלו כל הסכמה מאתנו".

כבר חודשים רבים שלוב שימשה מהגרים רבים כמדינת מוצא בדרכם לבקש מקלט במדינות אירופה. המשבר במדינה מאז הפלתו של הרודן מועמר קדאפי והדחתה של הממשלה הרשמית ממעונה בבירה טריפולי אפשרו למבריחים רבים לפעול במדינה בקלות יחסית, אולם הממשלה שעברה למושב זמני בעיר טוברוק שבמזרח לוב ממשיכה לדרוש הכרה בריבונותה על המדינה כולה.

עוד בוואלה חדשות:
תוך יממה: יותר מ-4,200 מהגרים חולצו מסירות בים התיכון
האיחוד האירופי אישר: מבצע ימי נגד מבריחי המהגרים
לוב נאבקת בגלי ההגירה: כ-400 נעצרו בדרכם לאירופה

מהגרים ממתינים לחילוץ מצפון לחופי לוב - אוקטובר 2014. רויטרס
מהגרים בסירת גומי ממתינים לחילוץ מול חופי לוב/רויטרס

בחודש שעבר, שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ביקשה ממועצת הביטחון של האו"ם גיבוי לתכנית האירופית לשימוש בכוח צבאי למיגור ההברחות הימיות. בימים אלה, פועלות חברות המועצה מהאיחוד האירופי – בריטניה, צרפת, ליטא וצרפת – בשיתוף עם איטליה, על ניסוח הצעת החלטה שתאפשר פרישת כוחות ימיים במים הטריטוריאליים של לוב.

חלק מאותה הצעת החלטה דורש הסכמה רשמית מהממשלה הלובית בטוברוק. שר החוץ מוחמד א-דיירי הגיע מוקדם יותר השבוע למטה האיחוד האירופי בבריסל, לשיחות נוספות על התכנית האירופית. למרות זאת, בלוב לא התרצו, והשגריר דבאשי הבהיר: "אני חושב שההחלטה לעולם לא תושלם".

בעוד המאמצים הדיפלומטיים של מדינות אירופה, שחלקן גם הנחו את נציגיהן בטריפולי לפעול להשגת תמיכה מגורמים שונים במדינה, הממשלה בטוברוק יודעת שהכוח האירופי יכול לפעול גם ללא הסכמתה, מכוח החלטת מועצת הביטחון. עם זאת, דבאשי הבהיר כי "יהיו לכך השלכות. אני לא חושב שהם ירחיקו לכת עד כדי כך".

מתחילת השנה, כ-1,770 מהגרים מתו בניסיון לחצות את הים התיכון לעבר אירופה. על פי נתוני הארגון הבינלאומי להגירה, מדובר בגידול של פי 30 מהנתון המקביל אשתקד. כמו כן, עשרות אלפי מהגרים הצליחו להשלים את המסע ולהגיע בעיקר לאיטליה וליוון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני במהלך פסגה שבה אושרה פעולה צבאית נגד מבריחי המהגרים, 18 במאי 2015. רויטרס
מוגריני במהלך פסגת האיחוד האירופי בנוגע לסוגיית המהגרים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully