וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי אישר: מבצע ימי נגד מבריחי המהגרים

ההחלטה שהתקבלה על ידי שרי החוץ והגננה של האיחוד צריכה להעלות עוד להצבעה במועצת הביטחון. מטרת הפעולה לפגוע ברשתות המבריחים, כולל בספינות ההברחה. מוגריני: "חיוני לשתף פעולה עם הרשויות בלוב"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שרי החוץ וההגנה של האיחוד האירופי אישרו היום (שני) את התכניות להקים כוח ימי שיילחם במבריחי המהגרים הפועלים בלוב. שר החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני הדגישה כי המטרה היא להתחיל את המבצע, שינוהל מרומא תחת פיקודה של איטליה, כבר בחודש הבא.

החלטת האיחוד מגיעה בעקבות הקושי שלו להתמודד עם התגברות גלי המהגרים הבלתי-חוקיים מאפריקה ומהמזרח התיכון , שחוצים את הים התיכון בספינות רעועות בניסיון להגיע ליבשת. בריטניה פועלת מאחורי הקלעים כדי לנסח הצעת החלטה שתעלה לאישור מועצת הביטחון של האו"ם ותעניק לאיחוד לגיטימציה לשימוש בכוח צבאי נגד מבריחי מהגרים.

לדברי מוגריני, למבצע הימי יהיו שלושה שלבים: איסוף מודיעין על המבריחים, פיקוח וזיהוי של ספינות המבריחים והשמדת אותם כלי שיט. היא הדגישה כי "הכוונה היא להשמיד את המודל העסקי של רשתות המבריחים". עוד היא הוסיפה כי שיתוף פעולה עם גורמים רשמיים בלוב, שבה שוררת אנרכיה מאז הופל הרודן מועמר קדאפי לפני ארבע שנים, יהיה חיוני להצלחת המבצע.

לקריאה נוספת בנושא
לוב נאבקת בגלי ההגירה: כ-400 נעצרו בדרכם לאירופה
כך מפתים מהגרים אל מותם דרך הפייסבוק

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני במהלך פסגה שבה אושרה פעולה צבאית נגד מבריחי המהגרים, 18 במאי 2015. רויטרס
שרת החוץ של האיחוד מוגריני, היום/רויטרס

"אנחנו מחפשים אחר שיתוף פעולה – יש אחריות שלוב תיקח אחריות על הטריטוריה שלה, כולל הגבולות היבשתיים והימיים שלה", אמרה מוגריני. לדבריה, האיחוד יצטרך לעבוד יחד לא רק עם הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית היושבת בטוברוק, אלא גם עם הממשלה היריבה בטריפולי, שנשלטת בידי מיליציות איסלאמיות.

רבות תלוי בתזמון שבו בריטניה תוכל להעלות את ההחלטה במועצת הביטחון ובהחלטה שתתקבל בסופו של דבר. השלב הבעייתי ביותר בתכנית האירופית הוא פעילות ימית במים הטריטוריאליים של לוב או בסמוך להם. גורמים באיחוד כבר הבהירו כי לא ישלחו כוחות קרקעיים ללוב, אך יהיה צורך לפגוע ברשתות ההברחות על הקרקע כדי להשלים את מטרות המבצע, מה שיכול להוביל לשימוש בכוחות מיוחדים.

יותר מ-1,800 מהגרים נהרגו במסעותיהם בים התיכון מאז החלה 2015 – פי 20 יותר מהתקופה המקבילה אשתקד. הפגיעה ברשתות המבריחים היא חלק מהתכנית הרחבה של האיחוד להתמודדות עם משבר המהגרים. הנציבות האירופית מפצירה במדינות האיחוד לאמץ מכסות קבועות לקבלת מהגרים לשטחן, על מנת להקל את הלחץ מאיטליה, מיוון וממלטה. כמו כן, האיחוד מתכנן להדק את שיתוף הפעולה עם מדינות אפריקה שבשטחן עוברים המהגרים כדי להקל על היכולת לשלוח מחפשי עבודה בחזרה לארצותיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מהגרים שהיו בדרכם לאירופה ונעצרו בפשיטה בטריפולי, לוב, 18 במאי 2015. רויטרס
מהגרים שהיו בדרכם לאירופה ונעצרו בטריפולי, לוב, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully