וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בבחירות בדנמרק: ניצחון לגוש הימין

ראשת הממשלה הלה תורנינג-שמידט נאלצה להודות בתבוסה אף שהמפלגת השמאל-מרכז בראשותה זכתה למרב הקולות, לאחר שגוש האופוזיציה עקף אותה בחמישה מושבים בפרלמנט. ראש מפלגת מרכז-ימין צפוי להרכיב את הממשלה

ראשת ממשלת דנמרק תורנינג שמידט ביום הבחירות לפרלמנט, יוני 2015. רויטרס
"הפסדנו בקו הסיום"/רויטרס

ראשת ממשלת דנמרק הלה תורנינג-שמידט הובסה הלילה (שישי) בבחירות במדינה ותיאלץ להעביר את השלטון לידי גוש האופוזיציה. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של תורנינג-שמידט אמנם זכתה למרב הקולות, 26.3%, אולם גוש השמאל-מרכז כולו לא הצליח לעקוף את גוש הימין וקיבל 85 מושבים בלבד בפרלמנט, לעומת 90 מושבים של האופוזיציה.

עם היוודע תוצאות הבחירות הודתה תורנינג-שמידט בתבוסה, אך אמרה כי היא גאה בכך שהובילה את מפלגת המרכז-שמאל לשיעור כה גבוה מהקולות. "הפסדנו בקו הסיום", אמרה תורנינג-שמידט.

עוד ידיעות מהעולם:
מתח בין-גזעי בארה"ב: הטכנולוגיה הרגה את התקוות שתלו באובמה
האפיפיור נגד זיהום הסביבה: "העולם מתחיל להיראות כערימת זוהמה"
הלחימה בתימן הגיעה לז'נבה: נעל הושלכה על נציג המורדים

ראש המפלגה הליברלית בדנמרק, לארס רסמוסן, לאחר הבחירות לפרלמנט, יוני 2015. רויטרס
"ניתנה לנו הזדמנות לקחת את השלטון". לארס לוקה רסמוסן/רויטרס

מי שצפוי להרכיב את הממשלה הוא מנהיג המפלגה הליברלית של דנמרק, לארס לוקה רסמוסן, שמפלגתו זכתה ל-19.5% מהקולות. רסמוסן, שכיהן בעבר כראש הממשלה לפני עלייתה של תורנינג-שמידט ב-2011, אמר כי הוא ינסה להרכיב ממשלה, אולם הוא צפוי להידרש לשם כך לוויתורים משמעותיים למען מפלגת העם הדנית הימנית, שעקפה אותו בבחירות הנוכחיות עם 21.1% מהקולות.

"הערב ניתנה לנו הזדמנות לקחת את השלטון בדנמרק, אולם זוהי רק הזדמנות", אמר רסמוסן לתומכיו בפרלמנט. "אנו לוקחים זאת על עצמנו, ואני לוקח זאת על עצמי. מה שאני מציע היום זה לשים את עצמי בראש הממשלה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מנהיג מפלגת העם הדנית, כריסטיאן תולסן דאהל, לאחר הבחירות לפרלמנט, יוני 2015. רויטרס
"נהיה היכן שההשפעה הפוליטית שלנו היא הגדולה ביותר". כריסטיאן תולסן דאהל/רויטרס

הצלחתה הגדולה של מפלגת העם הדנית, התומכת בהגבלת ההגירה למדינה, הייתה צפויה, אולם היא הביעה הסתייגות במהלך מערכת הבחירות מהאפשרות של הצטרפות לממשלה. המפלגה גיבתה בעבר את הליברלים במדינה, ויכולה להמשיך לעשות זאת במסגרת הצבעות בפרלמנט מבלי להיות שותפה לממשלה עצמה. "אמרנו לפני הבחירות כי אנחנו נהיה היכן שההשפעה הפוליטית שלנו היא הגדולה ביותר, ונעמוד בכך גם לאחר הבחירות", אמר ראש המפלגה, כריסטיאן תולסן דאהל. "אם זה יהיה בתוך הממשלה, שם נהיה. אם זה יהיה מחוצה לה, שם נהיה. זה מה שמניע אותנו, לא תפקידי שרים".

עוד בטרם הבחירות הסכימו מפלגות המרכז-ימין לתמוך ביוזמה של ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון לערוך רפורמות באיחוד האירופי. מפלגת העם הדנית, המוגדרת "אירוסקפטית", אף מעוניינת לקיים משאל עם לבחינה מחדש של חברות המדינה באיחוד.

  • עוד באותו נושא:
  • דנמרק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully