וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי ויקיליקס: ארה"ב צותתה לשלושת נשיאי צרפת האחרונים

לפי הדיווח, הסוכנות לביטחון לאומי צותתה לבכירים בממשל צרפת בין השנים 2006 עד 2012. בין יעדי הריגול: הנשיאים לשעבר ז'אק שיראק וניקולא סרקוזי והנשיא הנוכחי, פרנסואה הולנד. דיון חירום יתכנס בצרפת

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) צותתה לשלושת הנשיאים האחרונים של צרפת – ז'אק שיראק, ניקולא סרקוזי והנשיא הנוכחי, פרנסואה הולנד – כך עלה אמש (שלישי) ממסמכי ויקיליקס. על פי המסמכים, תקופת הריגול החלה בשנת 2006 ונמשכה עד 2012.

על פי הדיווחים, בין קורבנות הריגול נמאים גם שרי ממשלה צרפתים וכן שגריר צרפת בארצות הברית, ג'רארד אראוד. המסמכים שנחשפו כוללים בין היתר תיעוד שיחות ודיונים ומספרי טלפון אישיים של בכירים בממשל צרפת, פקידים בארמון האליזה ואף מספרו האישי של הולנד.


עוד ידיעות מהעולם:
חמינאי נגד ארה"ב: "מנסה להשמיד את תכנית הגרעין שלנו"
אובמה החליט: משפחות חטופים יוכלו לשלם כופר לארגוני טרור
לא מחכה לאיחוד: הונגריה לא תקלוט יותר מהגרים לשטחה

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מתייחס להתרסקות המטוס איירבס A320 של חברת ג'רמנווינגס בדרום צרפת במרכז נגד הסרטן בפריז. מרץ 2015. Thibault Camus, AP
קיים מפגשים חשאיים בעניין המשבר בגוש האירו והאפשרות של עזיבת יוון. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד/AP, Thibault Camus

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, נד פרייס, מסר בהצהרה רשמית כי וושינגטון "לא מצותתת ולא תצותת לשיחותיו של הנשיא הולנד". לדבריו, "אנו לא מנהלים כל פעילות ביון זרה, אלא אם יש לכך מטרה ספציפית וברורה הקשורה לביטחון הלאומי. זה תקף לאזרחים פשוטים ולמנהיגים כאחד". עם זאת, פרייס לא התייחס באופן ישיר לטענות כי ה-NSA ריגל בעבר אחר הנשיא הצרפתי.

כלי תקשורת צרפתיים חשפו את המסמכים שדלפו שנחשבים למסווגים ביותר, כשהאחרון בהם הוא מה-22 במאי 2012, בתקופת כניסתו לתפקיד של הולנד. המסמך האחרון חושף כי הולנד אישר קיום מפגשים חשאיים בפריז על מנת לדון במשבר הגוש האירו בדגש על מצבה של יוון. על פי המסמכים, עיקר הפגישה עסקה בהשלכות האפשריות של יציאת יוון מהאיחוד האירופי. מסמך נוסף שנחשף בשנת 2008 נושא את הכותרת: "סרקוזי רואה עצמו כיחיד שמסוגל לפתור את המשבר הפיננסי בעולם".

הולנד קרא לכינוס חירום של מועצת הביטחון של צרפת שתתקיים הבוקר על מנת לדון בממצאי המסמכים. מנגד, ארצות הברית נמנעה להתייחס לטענות וממחלקת המדינה נמסר: "אנחנו לא מגיבים על האמיתות או תוכן של המסמכים שהודלפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully