וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון זכויות אדם: צבא קולומביה רצח אלפי אזרחים והציגם כמורדים

לפי ארגון "משמר זכויות האדם", בין השנים 2008-2002 צבא קולומביה רצח איכרים, נרקומנים ודרי רחוב והלבישם כמורדים מארגון FARC במטרה להציג הישגים בשדה הקרב. הארגון טוען כי קצינים בכירים היו שותפים לרצח

צבא קולומביה מפנה גופות חיילים שנהרגו בחילופי אש עם מורדי פאר"ק בכפר לה אספרנסה בצפון המדינה – 15 באפריל 2015. רויטרס
חיילי צבא קולומביה/רויטרס

דוח חדש של ארגון "משמר זכויות האדם" שפורסם היום (רביעי) חושף כי צבא קולומביה רצח אזרחים בין השנים 2002 ל-2008 והציגם כלוחמי ארגון הגרילה FARC כדי להציג הישגים בשדה הקרב – כך דיווח "וושינגטון פוסט". שיטה זו של הרג נחשפה בשנת 2008, וקצינים רבים פוטרו, אך הדוח החדש חושף כי מדובר במספרים גדולים בהרבה משנחשפו בעבר, וכי מדובר ברצח שיטתי. כמו כן, נטען כי רבים מהקצינים רמי הדרג שעדיין משרתים בצבא מחלו על הרצח או לא עשו דבר בנידון.

לפי הדוח, מפקדים רבים העניקו תמריצים לחיילים כדי שיהרגו מספר רב של מורדים - דבר שהאיץ את הרצח בשיטה האכזרית. נטען כי החיילים חטפו איכרים מאזורים כפריים, אנשים מכורים לסמים ודרי רחוב ופושעים, הרגו אותם, הלבישו אותם כמורדים והציגו אותם כהרוגים בשדה הקרב.

"תחת לחץ של בכירים להציג תוצאות חיוביות ולהגדיל את מספר ההרוגים במלחמה נגד הגרילה, חיילים וקצינים חטפו קורבנות או פיתו אותם לאזורים מרוחקים, הציבו נשק בידיהם ודיווחו כי מדובר בלוחמים שנהרגו בשדה הקרב", טוען הדוח. "מדובר באחד המאורעות החמורות של מעשי זוועה המונייים במערב בעשורים האחרונים", נטען.

עוד בוואלה חדשות:
קולומביה: המורדים הודיעו על ביטול הפסקת האש החד-צדדית
פיגוע קטלני נגד צבא קולומביה מאיים על הפסקת האש הממושכת
סוף לסכסוך? המורדים בקולומביה פתחו בהפסקת אש חד-צדדית

זירת לחימה בין צבא קולומביה למחתרת FARC, 2011. רויטרס
חייל של צבא קולומביה מתכונן לקרב עם ארגון הגרילה FARC/רויטרס

לפי הדוח, שיטה זו הגיעה לשיאה בתקופה שבה הנשיא הקודם, אלוורו אוריבה, הסלים את המאבק נגד FARC והשתלט על חלקים גדולים של טריטוריות שבהן נמצאו המורדים. הנשיא הנוכחי, חואן מנואל סנטוס, שירת כשר ההגנה במשטרו של אוריבה בין 2006 ל-2009, אך כעת השניים הם יריבים פוליטיים.

ההרג בשיטה זו פחת מאז 2008, כאשר הדבר נחשף בעקבות חטיפה ורצח של 19 צעירים משכונות העוני של בוגוטה. רמטכ"ל צבא קולומביה אולץ להתפטר ושלושה קצינים בכירים פוטרו. מאז, נכתב בדוח, התובעים בקולומביה חוקרים יותר מ-3,000 טענות להרג מסוג זה. למרות ש-800 חיילים כבר הואשמו, רובם נמצאים בדרגים הנמוכים. לפי הדוח, בכירי הצבא הנוכחיים הובילו בעבר יחידות אשר בצעו לכאורה עשרות הוצאות להורג ללא משפט.

עותק של הדוח הגיע לוושינגטון פוסט, וחוקרי הארגון אמרו כי יכריזו על הממצאים מאוחר יותר היום בבוגוטה ויציגו אותם לנשיא חואן מנואל סנטוס, אשר פתח בתהליך להגיע להסכם שלום עם ארגון הגרילה כדי לסיים את המלחמה ארוכת השנים. שיחות השלום, אשר מתקיימות בהוואנה שבקובה, נמצאות כעת בשנתן השלישית. התהליך מתקדם אך שני הצדדים טרם פתרו את סוגיות המפתח הנוגעים לשחרור הלוחמים משירות והעונש שיוטל עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully