וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע קטלני נגד צבא קולומביה מאיים על הפסקת האש הממושכת

16.4.2015 / 10:29

מחתרת FARC הרגה 10 חיילים והנשיא סנטוס הכריז על חידוש המערכה האווירית נגדה. המו"מ בין הצדדים, המתקיים בהוואנה, צפוי להימשך, בשאיפה לסיים את המלחמה שגבתה את חייהם של 220 אלף בני אדם

צבא קולומביה מפנה גופות חיילים שנהרגו בחילופי אש עם מורדי פאר"ק בכפר לה אספרנסה בצפון המדינה – 15 באפריל 2015. רויטרס
חיילי צבא קולומביה מפנים את גופות חבריהם, אתמול/רויטרס

נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס הורה לחדש את המלחמה נגד המחתרת המרקסיסטית FARC ("הכוחות המזוינים המהפכניים של קולומביה"), אחרי שעשרה חיילים נהרגו אתמול (רביעי) בחילופי אש עם הארגון. מדובר בתקרית הקטלנית ביותר בין הצדדים במהלך חמישה חודשים של שיחות קדחתניות לגיבוש הסכם שלום במדינה.

בסוף 2014, הודיעו המורדים כי בכוונתם להפסיק את הפיגועים נגד הצבא, וקראו לממשלה להכריז על צעד דומה. בחודש שעבר, נענה סנטוס לקריאתם, והורה לעצור את ההפצצות האוויריות נגד ריכוזי המורדים. פרשנים בקולומביה אומרים כי חידוש הלחימה אמנם יערים קשיים על המו"מ בין הצדדים, אך לא צפוי לפוצץ את המגעים לחלוטין.

שיחות השלום בקולומביה - לקריאה נוספת
המורדים שרצחו וסחרו בקוקאין מזמרים כל הדרך לשלום
מחתרת FARC חטפה גנרל קולומביאני, המו"מ הושעה
2014: המורדים בקולומביה הכריזו על הפסקת אש חד-צדדית

נשיא קולומביה חוזה מנואל סנטוס – בוגוטה, אפריל 2015. רויטרס
נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, בשבוע שעבר בבוגוטה/רויטרס

על פי הודעת צבא קולומביה, המורדים ארבו אתמול לחיילים במחוז קאוקה שבדרום-מערב המדינה. חילופי האש התפתחו בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר המורדים השליכו רימונים לעבר כוח הסיור, ופתחו באש מקלעים לעבר הפצועים. בהודעה מיוחדת שפרסם, אמר הנשיא סנטוס כי "לא מדובר בתקרית מבודדת, אלא בפיגוע מכוון, המאותת על הפרה ברורה של הפסקת האש".

הארגון הגדיר את התקרית כ"שימוש לגיטימי בכוח כאמצעי להגנה עצמית", וקרא לממשלה לשמור על איפוק כדי להבטיח את התקדמות שיחות השלום. ההצהרה נמסרה בהוואנה, שם נערכות לסירוגין שיחות השלום בין הצדדים בשנתיים האחרונות.

שיחות השלום כבר הושעו לתקופה קצרה בשנה שעברה, אחרי שהארגון חטף גנרל בכיר מצבא קולומביה וכמה חיילים נוספים. הסכסוך בין המורדים המרקסיסטים לבין ממשלת קולומביה הוא העימות הארוך ביותר בדרום אמריקה, ונמשך כ-50 שנה. הוא גבה את חייהם של יותר מ-220 אלף בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully