וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים שרצחו וסחרו בקוקאין מזמרים כל הדרך לשלום

5.9.2012 / 19:07

במשך עשרות שנים, לוחמי מחתרת FARC הטילו אימה על אזרחי קולומביה, חטפו אלפי אנשים ועשו פיגועים מחרידים. כעת, לקראת המו"מ עם הממשלה, הם מבטיחים את רצינותם - בשיר ראפ

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לוחמי המחתרת של ארגון השמאל שהטיל אימה על קולומביה במשך עשרות שנים החלו לאחרונה בשיחות שלום עם הממשלה בבוגוטה. כדי להוכיח את רצינותם, זנחו המורדים מארגון FARC, או צבא העם של קולומביה (Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia), את כלי הנשק שלהם, והחליפו אותם בגיטרות – ובתופים, וזימרו בסגנון ראפ.

צפו בשחרורו של העיתונאי רומאו לנגלואה, שנחטף הקיץ על ידי המורדים

זירת לחימה בין צבא קולומביה למחתרת FARC, 2011. רויטרס
חייל של צבא קולומביה מתכונן לפשיטה על מעוז של המורדים/רויטרס

בשבוע שעבר, הודיע נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, כי ממשלתו מקיימת שיחות עם ראשי המחתרת. השבוע הוא אישר כי נחתם הסכם ראשוני בין הצדדים, והמשא ומתן צפוי להתחיל בחודש הבא בנורבגיה. על פי דיווחים, הוא יערך גם בקובה ובוונצואלה. ואכן, בקליפ חדש שהעלו לרשת, שרים המורדים: "אנו צועדים להוואנה - כדי לדבר עם מי שמאשימים אותנו בשקרים בנוגע לשלום, אלה שניסו, אך לא הצליחו למחוץ אותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ולמרות השיר, הלחימה נלחמת

המחתרת המרקסיסטית הוקמה ב-1964 כזרוע הצבאית של המפלגה הקומוניסטית בקולומביה. מאמצע שנות השמונים, החלו אנשיה – המוגדרים חיילים לכל דבר - לעסוק בעיקר בסחר בקוקאין, ובביצוע חטיפות לצרכי כופר.

על פי ההערכות, לוחמי הארגון חטפו מאז למעלה משלוש מאות בני אדם - ורצחו אלפי אזרחים וחיילים בפיגועי תופת.

לדברי הנשיא סנטוס, חובה שהמשא ומתן יתנהל ברצינות: "כל מה שהוסכם עד כה כובד", אמר, "אם המחתרת תפעל בשלב הבא באותה הרצינות, התוצאה תהיה טובה מאוד. בסרטון שפרסם מנהיג הארגון, רודריגו לונדונו - המכונה "טימושנקו", הוא נשמע מפויס למדי. הוא הביע בסרטון צער על המוות והחורבן שנגרמו למדינה, ועל כל החורבן והביזה המיותרת שנדרשו כדי להגיע למסקנה שיש להגיע לדיאלוג מתורבת". ולמרות הדיבורים, המציאות מעט יותר מורכבת מעוד שיר ראפ. בשטח, האלימות נמשכת , ורק השבוע נהרגו לפחות 16 בני אדם בעימותים בין הצבא ללוחמי המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully