וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: עיתונאי צרפתי שוחרר משבי מחתרת השמאל

רומאו לנגלואה, בן 35, נחטף לפני חודש כשנקלע לקרב יריות בין הצבא ללוחמי מחתרת FARC. הוא נמסר לידי הצלב האדום ואמר כי מצבו טוב. לא ברור מה קיבלה המחתרת במסגרת המו"מ

רומאו לנגלואה, עיתונאי צרפתי שנחטף לפני חודש בקולומביה, שוחרר אמש (רביעי), בתום משא ומתן שהתנהל בשבועות האחרונים בין משרד החוץ בפריז לאנשי מחתרת FARC ששבו אותו. דיפלומטים צרפתים בבוגוטה מסרו כי שוביו של לנגלואה בארגון הטרור המרקסיסטי העבירו אותו לידי הצלב האדום, באמצעות מתווכים ששמם לא נמסר. עם שחרורו, מסר לנגלואה כי מצבו טוב חרף פצע ירי בידו, ואמר כי שוביו התייחסו אליו היטב.

ביום שני שידרה הטלוויזיה בקולומביה סרטון שבו נראה לנגלואה בשעתיים שלאחר חטיפתו. הוא נראה במיקום שלא נמסר, בגדיו מופשטים והוא עטוף מגבות. בסרטון, הוא נשמע משוחח שיחה רגועה עם אחת השובות שפניה מאחורי מצלמה, וכשהוא מקבל טיפול לפצע הירי, שנגרם לו בעת חילופי האש בין הצבא לאנשי המחתרת שבמהלכם נחטף.

לנגלואה עם שחרורו, הערב

ב-28 באפריל, נלווה לנגלואה לחיילים כדי להכין כתבת וידאו בעת שפשטו על סוחרי קוקאין. הקרב שבו נעלם התנהל בחשיכה ותחת גשם כבד. בעת חילופי האש שהיו בין הצבא לאנשי המחתרת, לנגלואה הסיר לכמה רגעים את ציוד המגן שעטה, ואז נפגע מכדור שנורה מאחד הצדדים. חמישה חיילים נהרגו, לצד מספר לא ידוע של אנשי FARC. הוא דיווח מיערות האמזונס עבור רשת FRANCE24 ושימש כתב עבור העיתונים לה פיגרו ולה פריזיאן. מאמרו האחרון התפרסם בלה פיגרו ב-20 באפריל, וסקר את קורותיו של ילד שגויס בכפייה למחתרת, אך הצליח לחמוק ממנה.

שחרורו של רומאו לנגלואה, עיתונאי צרפתי שנחטף בקולומביה. בוגוטה, 30 במאי, 2012. AP
לנלגלואה זמן קצר אחרי שחרורו בסן איסידרו, צפון קולומביה, היום/AP

לפי ההערכות, ארגון FARC, או צבא העם של קולומביה (Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia) חטף מעל 300 בני אדם מאז שנות ה-60, איבד אלפים מאנשיו והרג אלפי אזרחים וחיילים. נוסף על הפיגועים הגדולים שעשה בקולומביה, בשטחים הנרחבים שבהם הוא נמצא, ושגבו את חייהם של מאות בני אדם, הארגון חטף ב-2002 את הפוליטיקאית הצרפתיה-קולומביאנית אינגריד בטנקור, יחד עם שלושה קבלנים אמריקנים ו-11 בני ערובה אחרים. בטנקור, שהייתה מועמדת לנשיאות קולומביה, הוחזקה עם האמריקנים בחלקו הדרומי של מחוז הג'ונגלים גוואביר במשך שש שנים, ושוחררה עמם במבצע צבאי.

שחרורו של רומאו לנגלואה, עיתונאי צרפתי שנחטף בקולומביה. בוגוטה, 30 במאי,. AP
שחרורו של רומאו לנגלואה, עיתונאי צרפתי שנחטף בקולומביה. בוגוטה, 30 במאי,/AP

בשנתיים האחרונות, ממשלת קולומביה, המסתייעת בביון האמריקני, הצליחה להחליש מעט מכוחו של הארגון. FARC ניסה במקביל להתחזק מחדש באמצעות שליחת זרועות למנגנונים הפוליטיים, אך ללא הצלחה של ממש, וממשיך לנהל קרבות עזים עם הצבא. מעריכים כי הזרוע הצבאית של FARC מונה כיום בין 8,000 ל-10,000 חיילים. לפני מספר חודשים הודיעה המחתרת כי תפסיק לחטוף למטרות כופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully