וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: מחתרת FARC הסכימה לשחרור הגנרל החטוף

20.11.2014 / 10:02

הגנרל ישוחרר לצד חייל ופרקליט צבאי שנשבו לצדו בתחילת השבוע, ועם שני חיילים שנשבו בתקרית אחרת. המחתרת דורשת מהנשיא חוזה מנואל סנטוס לחדש את שיחות השלום שהושעו בשל החטיפה

זירת לחימה בין צבא קולומביה למחתרת FARC, 2011. רויטרס
צבא קולומביה בפעילות נגד לוחמי FARC ב-2011/רויטרס

המחתרת המרקסיסטית בקולומביה (FARC) הודיעה כי תשחרר את הגנרל שחטפה מצבא קולומביה. ההסכם לשחרור הגנרל, רובן דריו אלזטה, נחתם אמש בהוואנה והושג בעזרת מתווכים מקובה ונורווגיה.

ככל הנראה, הגנרל ישוחרר יחד עם חייל ופרקליט צבאי שנשבו לצדו, ועם שני חיילים שנחטפו בתקרית אחרת בתחילת החודש. לא ברור מה יקבלו המורדים בתמורה.

החטיפה גרמה לנשיא קולומביה, חוזה מנואל סנטוס, להשעות את המו"מ עם המחתרת, המתקיים בשנתיים האחרונות בהוואנה. השיחות אמנם סייעו להרגעת המצב במדינה, אך לא השיגו הפסקת אש מוחלטת במאבק הדמים בין הצדדים.

המחתרת הפצירה בממשלת קולומביה לחדש במהרה את שיחות השלום, וכינו את החלטתו להשעותן "אימפולסיבית". לדברי נציגי המחתרת, "התקרית מוכיחה פעם נוספת את הצורך בהפסקת אש על מנת לשפר את האווירה לחידוש המשא ומתן. עם כל יום שעובר, עמדת הממשלה שיש להמשיך בשיחות תחת אש מתגלה כטיפשית יותר ויותר".

הסכסוך בין המורדים המרקסיסטים לבין ממשלת קולומביה הוא העימות הארוך ביותר בדרום אמריקה, וכ-200 אלף בני נהרגו במהלך 50 השנים שבהן הוא נמשך. המורדים, דורשים חלוקה צודקת יותר של קרקעות עבור החקלאים והם פועלים בעיקר בג'ונגלים של המדינה הדרום אמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully