וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הכרעה: שר הפנים האריך את הפיילוט למאגר הביומטרי

23.6.2015 / 13:30

בסיום תקופת המבחן הראשונה שנקבעה לשנתיים, החליט השר סילבן שלום להאריכה בתשעה חודשים כדי לאפשר לוועדות הכנסת ללמוד את הנושא לעומקו לפני קבלת החלטה. היום יוגש דוח מבקר המדינה בנושא

השר סילבן שלום בהשקת עמדות לדרכון ביומטרי בנתב"ג. משרד הפנים, מערכת וואלה! NEWS
השר סילבן שלום בהשקת עמדות ביומטריות בנתב"ג, לפני כחודש/מערכת וואלה! NEWS, משרד הפנים

שר הפנים סילבן שלום החליט היום (שלישי) להאריך בתשעה חודשים את תקופת המבחן למאגר הביומטרי. ההארכה נועדה לאפשר פרק זמן נדרש לחברי ועדות הכנסת, שיתכנסו לראשונה בימים הקרובים, ללמוד את הנושא לעומקו בטרם יגבשו עמדה ויקבלו החלטה. בסיום התקופה, יידרשו ועדות הכנסות ומליאת הכנסת להכריע בעניין.

תקופת המבחן החלה בחודש יוני 2013, אז הונפקו התעודות הביומטריות הראשונות. ממשרד הפנים נמסר כי מאז השקת הפרויקט, נבחנה פעילותו של המאגר וננקטו צעדים לשיפורו. היום צפוי להיות מוגש דוח מטעם מבקר המדינה בנושא המאגר הביומטרי.

עוד בוואלה חדשות:
המבקר לממשלה: "עדכנו אם תיקנתם את הליקויים במאגר הביומטרי"
אולם ללא רישיון, בעלים שהורשע בפלילים ומהנדס שיצטרך לספק תשובות
מחאת הדרוזים מקרבת את ישראל יותר מתמיד ללחימה בסוריה

"הדוח המסכם כולל התייחסויות מפורשות לליקויים ומפרט את האופן בו תוקנו"

בחודש אפריל שיגר מבקר המדינה יוסף שפירא מכתב לשר הפנים דאז גלעד ארדן ולראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הורה להם להביא לידיעתו בהקדם את הפעולות שנעשו לתיקון הליקויים שהועלו בדוח שערך בנושא תיעוד לאומי ביומטרי. מכתבו של המבקר נשלח בעקבות הודעתו של ארדן כי יקדם מהלך הדרגתי שיחייב את כל אזרחי ישראל להצטרף למאגר הביומטרי, לאחר הגשת דוח הרשות לניהול המאגר הביומטרי שמסכם את תקופת המבחן שנקבעה.

בדוח, קובעת הרשות כי המאגר נחוץ על מנת למנוע שימוש בזהות של אדם אחר ובו בעת דוחה את הטענות לפיהן המאגר שכולל תמונת פנים וטביעות אצבעות מסכן את פרטיותם של אזרחי ישראל. עוד נמסר כי "לאורך תקופת המבחן, נבדק פרויקט התיעוד הלאומי הביומטרי על ידי מבקר המדינה. העובדה שהבדיקה בוצעה בזמן אמת אפשרה לרשות לתקן את הליקויים עליהם הצביע המבקר כבר במהלך תקופת המבחן. הדוח המסכם אשר הוגש על ידי השר כולל התייחסויות מפורשות לליקויים ומפרט את האופן בו תוקנו".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully