וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר לממשלה: "עדכנו אם תיקנתם את הליקויים במאגר הביומטרי"

15.4.2015 / 19:14

מבקר המדינה הורה לראש הממשלה ולשר הפנים להביא לידיעתו בהקדם את הפעולות שנעשו לתיקון הליקויים שהועלו בדוח שערך בנושא. זאת, בטרם יתחיל הליך החקיקה בנושא כפי שהודיע השר ארדן

הפיילוט לתיעוד ביומטרי חכם והליך הנפקת התעודות הביומטריות יולי 2013. דנה ווילר,
הרשות לניהול המאגר הביומטרי טוענת כי המאגר נחוץ על מנת למנוע שימוש בזהות של אדם אחר/דנה ווילר

בעקבות הודעתו של שר הפנים גלעד ארדן על קידום מהלך שיחייב את כל אזרחי ישראל להצטרף למאגר הביומטרי, שיגר היום (רביעי) מבקר המדינה יוסף שפירא מכתב לארדן ולראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הורה להם להביא לידיעתו בהקדם את הפעולות שנעשו לתיקון הליקויים שהועלו בדוח שערך בנושא תיעוד לאומי ביומטרי. זאת, בטרם יתחיל הליך החקיקה בנושא.

מכתבו של המבקר מגיע בעקבות הודעתו של ארדן שלשום כי יקדם מהלך הדרגתי שיחייב את כל אזרחי ישראל להצטרף למאגר הביומטרי. ארדן הגיש ליו"ר הכנסת ולמזכיר הממשלה את דוח הרשות לניהול המאגר הביומטרי אשר מסכם את תקופת המבחן שנקבעה לשנתיים האחרונות.

עוד בוואלה חדשות:
כיל: נחזור לפטר בתוך 48 שעות; העובדים: נחריף את המאבק
ערב יום השואה: עלייה חדה במספר התקריות האנטישמיות בעולם
"כל התימניות חמות וגם אותך אפרק": הסטודנטית המתלוננת נחשפת

פרידה מהשופט אשר גרוניס, יוסף שפירא מבקר המדינה. ראובן קסטרו
מבקר המדינה יוסף שפירא/ראובן קסטרו

בדוח, קובעת הרשות לניהול המאגר הביומטרי כי המאגר נחוץ על מנת למנוע שימוש בזהות של אדם אחר ובו בעת דוחה את הטענות לפיהן המאגר שכולל תמונת פנים וטביעות אצבעות מסכן את פרטיותם של אזרחי ישראל. עד כה, על פי דוח הרשות כשלושה חודשים לפני תום תקופת המבחן, הצטרפו באופן וולונטרי למעלה מ-630 אלף אזרחים שהנפיקו תעודות זהות ודרכונים ביומטריים חכמים.

הדוח גם דוחה את האפשרות שמציעים מתנגדי הרעיון להנפקת תעודות חכמות ללא מאגר ביומטרי מרכזי. "במצב בו יונפק רק תיעוד חכם, ללא שילוב מאגר ביומטרי, ניתן יהיה להתחזות מספר פעמים מול פקידי רשות האוכלוסין ולקבל תעודות זהות 'אמיתיות' בזהויות שונות. השילוב של תיעוד חכם עם המאגר הביומטרי נועד לאתר ולמנוע ניסיונות אלו כך שיתאפשר מצב של זהות אחת בלבד לאדם אחד", נכתב בדוח המסכם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
השר גלעד ארדן בכינוס הליכוד. ניב אהרונסון
שר הפנים גלעד ארדן/ניב אהרונסון

מהרשות לניהול המאגר הביומטרי נמסר בתגובה למכתב מבקר המדינה: "מכתבו של מבקר המדינה מתעלם מהעובדה שהליקויים עליהם הצביע תוקנו והדברים מפורטים בדוח המסכם שהוגש לכנסת. יתרה מזאת, על פי לשון החוק, הדוח המסכם הונח על שולחן הכנסת אשר אמורה לדון בו בפרוצדורה קבועה ומוגדרת. הניסיון של המבקר לעצור את התהליך אשר נקבע בחוק אינו ברור. יודגש, תקופת המבחן נקבעה בחוק על מנת לבחון את המערכת ולתקן ליקויים ככל שיימצאו.

"לאורך תקופת המבחן, נבדק פרויקט התיעוד הלאומי הביומטרי על ידי מבקר המדינה. העובדה שהבדיקה בוצעה בזמן אמת אפשרה לרשות לתקן את הליקויים עליהם הצביע המבקר כבר במהלך תקופת המבחן. הדוח המסכם אשר הוגש על ידי השר כולל התייחסויות מפורשות לליקויים ומפרט את האופן בו תוקנו".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully