וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל התימניות חמות וגם אותך אפרק": הסטודנטית המתלוננת נחשפת

אפרת יעקב, שהסכימה שלא להגיש תלונה במשטרה נגד המרצה שלה באוניברסיטה העברית על הטרדה מינית, החליטה לחשוף את עצמה בפייסבוק. "הגשת תלונה - לא עניין של מה בכך", הסבירה

הסטודנטית מהאוניברסיטה העברית שהוטרדה מינית בידי מרצה במוסד האקדמי והתחייבה שלא להתלונן עליו במשטרה, החליטה היום (רביעי) לחשוף את עצמה. "לראשונה החלטתי להיחשף בשמי המלא ובריש גלי", כתבה אפרת יעקב בסטטוס שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה. "היציאה החוצה היא בעיקר בשבילי, הזדמנות לומר תודה לכל מי שתמך/ה בי לאורך הדרך ועזר/ה במה שרק יכל/ה. התמיכה שלכן/ם חיזקה אותי המון ועזרה להצלחתו וסיומו של התהליך בצורה הטובה ביותר עבורי". את הסטטוס פרסמה תחת הכותרת: "כל התימניות חמות וגם אותך אני אפרק".

על פי ההסכם בין יעקב למרצה, פרופ' מריו שניידר, לשעבר ראש מחלקת מדעי המדינה באוניברסיטה העברית, הוא יורחק מפעילויות האוניברסיטה ומהסטודנטים ויפצה את הסטודנטית. בתמורה, האחרונה "התחייבה שלא להעלות טענות נוספות ועתידיות כלפי המרצה". "הגשת תלונה הוא אינו עניין של מה בכך, זה כרוך בהרבה לילות ללא שינה, חרדות, התפרצויות בכי, חוסר ריכוז, פחד מתמיד, חוסר אמון באנשים ובעיקר סיוטים ופלשבקים", הסבירה את החלטתה להגיע להסכם עם המרצה הבכיר ולא להתונן.

עוד בוואלה חדשות:
המשרד להגנת הסביבה ימליץ: מפרץ חיפה - אזור מוכה זיהום
נמלט ממעצר בית ואיים על עדים: הנאשם שעושה צרות למשטרה
צפו: שר ההגנה לא יודע לומר מי עומד בראש דאעש

הפוסט שפרסמה יעקב בפייסבוק:

"כל התימניות חמות וגם אותך אני אפרק"טריגר הטרדה ותקיפה מיניתלראשונה החלטתי להיחשף בשמי המלא ובריש גלי. היציאה החוצה ...

Posted by Efrat Efy Jacob on Wednesday, April 15, 2015

היא סיפרה על מסכת ההטרדות. "הסיפור שלי התחיל במהלך סיור לימודים לחו"ל מטעם האוניברסיטה העברית", כתבה. "במסגרת הקורס מריו שניידר היה המרצה שלי, שהינו בחו"ל כמעט 10 ימים, ובמהלכו הוא הטריד אותי כמה וכמה פעמים ואף נגע בי במספר הזדמנויות. יש כמה משפטים שהיו לי קשים במיוחד. באחד הימים, כאשר עמדנו בתור למקום מסוים, מריו התקרב אליי ואמר לי 'החצאית שלך קצרה מדי וקשה לי להתרכז ככה. אני מבקש ממך לא להגיע ככה'. הייתי בהלם והרבה מחשבות רצו לי בראש באותו רגע אבל הדבר הראשון שעשיתי היה למשוך את החצאית שלי למטה. הוא לא היסס כשהוא אמר את זה והוא לא צחק איתי, הוא היה רציני".

לדבריה, "זה לא נגמר בזה אלא רק התחיל. בהמשך נזרקו גם הערות על התחת שלי ואף נגיעות. הוא צמצם אותי לאיברים שלי. מריו התייחס לגופי באופן בוטה, פוגעני, גזעני ומשפיל. הערות מטרידות נוספות ורבות נזרקו לעברי וחלקן אף נאמרו בלחש לתוך אוזני תוך כדי שהוא מניח את ידו על כתפי או מותני".

יעקב ציינה כי ההטרדות נמשכו גם בשטח האוניברסיטה. "במשרדו הוא ניסה לנשק אותי, ברחתי מבוהלת והתחלתי לרוץ בקמפוס ובכיתי", כתבה עוד. "לא הצלחתי להירגע. הייתי מפוחדת, עד כדי כך שפשוט הפסקתי להגיע לקמפוס לתקופה מסוימת". היא הוסיפה כי "ההטרדה שלו כלפי נמשכה כחצי שנה וכך גם התלונה. אתמול זה נגמר. פרופסור מריו שניידר הודח מהאוניברסיטה העברית".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully