וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל: נחזור לפטר בתוך 48 שעות; העובדים: נחריף את המאבק

הנהלת החברה הודיעה כי בעקבות המבוי הסתום שאליו הגיע המשא ומתן בין הצדדים, היא מבטלת את הקפאת מכתבי הפיטורים. בתגובה, פנתה ההסתדרות לבית הדין, שביקש מההנהלה לנמק עד מחר אם ההודעה אינה סובלת דיחוי

צילום: מתן קסלר

(עובדי כיל מפגינים בתל אביב בחודש שעבר)

הנהלת כיל הודיעה היום (רביעי) לבית הדין הארצי לעבודה על ביטול ההסכמות שהושגו בחודש שעבר להקפאת פיטורי העובדים. זאת, בעקבות מבוי סתום שאליו הגיע המשא ומתן עם העובדים. משמעות הדבר היא כי ההנהלה מחזירה למכתבי הפיטורים את תוקפם ותוכל לפטר עובדים בתוך 48 שעות.

הדיון התקיים יום לפני פתיחת השביתה בדרום שעליה הכריזה ההסתדרות, במסגרת בקשת התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר לצו מניעה לשביתה. בדיון הוחלט על הקפאת פיטורי העובדים והמשך ניהול משא ומתן בחסות בית הדין, תוך עדכון נשיא בית הדין השופט יגאל פליטמן. היום, לאחר דיונים של חודש, הודיעה כיל, באמצעות עו"ד נחום פינברג, על חזרתה בה מההסכמות.

עוד בוואלה חדשות:
המשרד להגנת הסביבה ימליץ: מפרץ חיפה - אזור מוכה זיהום
"כל התימניות חמות וגם אותך אפרק": הסטודנטית המתלוננת נחשפת
העבריין שמכר סמים ל-130 בני נוער נמלט ממעצר ואיים על עדים

הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
העובדים מפגינים בחודש שעבר מול משרד ראש הממשלה/נועם מושקוביץ

בתגובה להודעת ההנהלה, הגישה ההסתדרות בקשה דחופה לבית הדין הארצי לעבודה לקיים באופן מידי דיון ולתת צו שימנע את פיטורי העובדים. מההסתדרות נמסר כי הצעד של ההנהלה נעשה "למרות שמול ההתנהלות הפראית של הנהלת הקבוצה במהלך המו"מ, התנהלו הארגון והעובדים באיפוק ובאחריות מתוך רצון כן להביא לסיום הסכסוך". בעקבות בפנייה, דרש בית הדין מהנהלת כיל לנמק עד מחר בשעה 11:00 בבוקר אם ההודעה על ביטול ההסכמות אינה סובלת דיחוי עד למועד הדיון בבית הדין ב-26 באפריל.

עובדי כיל קיבלו את ההודעה בזעם. "הצעד של ההנהלה מראה שיש לחץ עצום אצלם", אמר יו"ר ועד מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי. "אנחנו מתכוונים להחריף את המאבק, לחזור להפגנות וגם להקים אוהלי מחאה מול הבתים של הבכירים". גם יו"ר ועד תרכובות הברום, אבנר בן סניור, תקף את החלטת החברה ואמר: "ההנהלה מבזה את בית הדין ואת העובדים וממשיכה לנהוג בכוחניות תוך כדי ניסיון להלך אימים על העובדים ובית המשפט. כל זאת, כדי לחמוק מהנושא האמיתי שהוא ההפרות שלהם בהוצאת המתקנים והידע לחו"ל בניגוד להסכמי מניית הזהב".

מוועד העובדים של כיל נמסר בתגובה: "הנהלת כיל משתמשת בשיטות המוכרות של איומים והפחדת עובדים. ההנהלה אשר נעלבה מהחלטת בית הדין ואיננה מקבלת את החלטתו רצה מיד ופוצחת באיומים לפטר עובדים. גרוע מכך, הנהלת החברה לא חיכתה לתגובת בית הדין ובמקביל התקשרה באופן אישי לעובדים והציע להם להתפטר. ועד העובדים מגנה בתוקף את שיטת המאפיה שבה נוקטת ההנהלה, כל זאת כאשר באותו הזמן היא מחלקת לעצמה משכורות של עשרות מיליוני שקלים כל חודש, מתעמרת בעובדים כדי לנקום במדינה על מסקנות וועדת ששינסקי וזאת תוך הסתת הדיון מהפרות הבוטות שהיא מבצעת במניית הזהב. ועד העובדים קורא להנהלה לרדת מהעץ ולבטל את הפיטורים הלא מוצדקים. ועד העובדים מוכן כבר מחר בבוקר לחזור למפעלים אם יבוטלו הפיטורים ולהתחיל בצעדי התייעלות נדרשים".

לפניות לכתבים:
יניר - Yanir9310@walla.com
דנה - danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully