וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס על דוח האו"ם: "מברכים על גינוי הפשעים של ישראל"

בהודעה רשמית מהארגון נטען כי ממצאי הדוח "מחייבים להביא את מנהיגי ישראל למשפט בבית הדין הבינלאומי". בכיר חמאס: "אנחנו לא פתחנו במלחמה, רק ניסינו להגן על עצמנו מפני הכיבוש הישראלי"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

ארגון חמאס מסר היום (שני) בהודעה רשמית בתגובה לדוח ועדת החקירה של האו"ם בנוגע למבצע "צוק איתן" כי "התנועה מברכת על הגינוי של ועדת החקירה של האו"ם לפשעים שביצעה ישראל במהלך תוקפנותה האחרונה ברצועת עזה בקיץ 2014". על פי ההודעה, "הגינוי הברור הזה לישראל מחייב להביא את מנהיגיה למשפט בבית הדין הבינלאומי בהאג. אנו מדגישים כי יש לשים סוף לכיבוש הישראלי ולמצור המוטל על רצועת עזה".

בכיר הארגון, ראזי חאמד, הוסיף כי הנהגת חמאס דוחה את הטענות בדבר פשעי מלחמה שביצע הארגון. לטענתו, ירי הרקטות ופצצות המרגמה היה מכוון נגד אתרים צבאיים בלבד, ולא נגד אזרחים, כפי שצוין בדוח האו"ם. "אני לא מבין את זה", אמר בריאיון לרשת "אל ג'זירה", "אנחנו לא פתחנו במלחמה. רק ניסינו להגן על עצמנו מפני הכיבוש הישראלי".

עוד בוואלה חדשות:
הסעיף המכעיס בדוח האו"ם: "השימוש במנהרות - פעולה לגיטימית"
נתניהו: "ועדת האו"ם עושה הכל חוץ מלדאוג לזכויות אדם"
דוח האו"ם על "צוק איתן": "ישראל והפלסטינים ביצעו פשעי מלחמה"

איש החמאס ראזי חאמד בעת ששימש דובר הממשלה בעזה, 2007. AP
"אי אפשר להשוות". חאמד/AP

חאמד האשים את חברי הוועדה ב"חוסר איזון" בין הקורבנות והתוקפים, להגדרתו. "ישראל השמידה 30 אלף בתים בעזה במהלך הלחימה בקיץ האחרון, כמו גם מסגדים ומבנים אחרים, אז אי אפשר להשוות", אמר. הוא עוד טען כי "חמאס לא היה בשלטון" במהלך הלחימה.

בהתייחסות לטענות בדבר ההוצאה הפומבית להורג של "משתפי פעולה" במהלך הקיץ, טען חאמד כי כל הפלסטינים, וחמאס בהם, התנגד לכך. "אנחנו לא יודעים מי אחראי להוצאה להורג של 'משתפי פעולה', ואנחנו לא יודעים מי הם", אמר. "אנו מאמינים כי יש להביא את האחראים לדין".

מהרשות הפלסטינית נמסר בהודעה רשמית: "מדינת פלסטין תבחן את הדוח, את ממצאיו ואת ההמלצות, בהתאם להתחייבות לכבד את גופי החוק הבינלאומי. בתוך כך, אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לזכור כי הדרך היחידה לשלום עוברת בסיום הכיבוש הישראלי, שהחל ב-1967, ובסיום חוסר קבלת האחריות על הפשעים שמבוצעים נגד עמנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אנשי חמאס באזכרה להרוגי מבצע צוק איתן בעזה, ספטמבר 2104. רויטרס
"חמאס לא היה בשלטון במהלך הלחימה". אנשי חמאס בעזה/רויטרס

בדוח צוין כי "הוועדה מצאה האשמות מבוססות לביצוע פשעי מלחמה הן על ידי ישראל, והן עלי ידי הארגונים הפלסטיניים". יושבת ראש הוועדה, השופטת בדימוס מארי מקגוואן דייוויס, הוסיפה בתדרוך לעיתונאים שנערך היום בז'נבה: "היקף ההרס והסבל האנושי בעזה היה חסר תקדים בהיקפו וזה ישפיע על הדורות הבאים. ישנו בישראל פחד מתמשך בציבור, שחי תחת איום מתמיד".

הוועדה אמנם ציינה לטובה את הצעדים שבהם נקטה ישראל לחקירת הפרות החוק לכאורה, אולם הוסיפה: "נותרו פגמים בעמידתה של ישראל בסטנדרטים הבינלאומיים בשל הפרה לכאורה של החוק ההומניטרי הבינלאומי וחוקי זכויות האדם הבינלאומיים". חברי הוועדה שמינה האו"ם קבעו כי "ישראל חייבת למצות את הדין עם מפרי חוק ולהבטיח צדק ואי-הישנות של המעשים".

בנוסף, הוועדה מצאה כי החקירות שבוצעו על ידי הרשויות הפלסטיניות היו "בלתי מספקות באופן מוחלט". "נראה כי הרשויות המקומיות בעזה חסרות כל רצון פוליטי לחקור את מעשי הקבוצות החמושות שם", נטען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully