וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ועדת האו"ם עושה הכל חוץ מלדאוג לזכויות אדם"

בנט בתגובה לדוח החקירה של מועצת זכויות האדם בנוגע למבצע "צוק איתן": "זה דוח עם דם על הידיים". ליברמן: "התמונה תמיד תהיה חד-צדדית". לבני: "לא נקבל השוואה בין טרוריסטים לחיילי צה"ל". ראיון לאולפן וואלה!NEWS

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיב היום (שני) לדוח החקירה של הוועדה הבינלאומית לאירועי מבצע "צוק איתן", וטען בפתח ישיבת סיעתו כי "זה דוח עם דם על הידיים, כי הוא מתיר רצח יהודים". לדבריו, "הוא מנסה להפוך דם יהודי למוצר הזול בעולם המערבי. הוא כובל את ידי החיילים שלנו מלהגן על תושבי הדרום. קושרים לנו את הידיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "הדוח הזה הוא דוח מוטה. הוועדה שכתבה אותו מונתה על ידי מועצה שקוראת לעצמה 'מועצה לזכויות אדם' ובפועל עושה הכל חוץ מלדאוג לזכויות אדם. היא מגנה את ישראל יותר מאשר את איראן, סוריה וקוריאה הצפונית יחד". לדבריו, "ישראל עושה הכל כדי לשמור על הדין הבינלאומי".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי "מועצת זכויות האדם היא גוף אנטי-ישראלי. ההצעה שלי היא לפרוש מהמועצה לזכויות אדם. התמונה תמיד תהיה חד-צדדית". לדבריו, "חלק מהעובדות שם פשוט לא נכונות. אנחנו לא צריכים את המועצה לזכויות אדם כדי לבחון את עצמנו, אנחנו עושים את זה כל הזמן – צה"ל, משרד המשפטים, היועץ המשפטי. אני לא זוכר מבצע עם ליווי כל כך צמוד של גורמים משפטיים כמו 'צוק איתן'. אנחנו לא צריכים את העצות שלהם, ועובדה שהם לא נותנים את אותן עצות לשום צבא אחר".

עוד בוואלה חדשות:
בשל זעם הכתבים הזרים: משרד החוץ הסיר סרטון מלגלג מהרשת
האו"ם: "ישראל פוגעת בילדים בעזה"; נתניהו: "אין גבול לצביעות"
הפלסטינים נגד הדוח של ישראל: "ביצעה פשעי מלחמה לעיני המצלמות"

הרס בשכונת שג'אעיה במזרח העיר עזה אחרי תקיפות צה"ל. 4 באוגוסט 2014. רויטרס
"קושרים לנו את הידיים". שכונת שג'אעיה בעזה, אוגוסט/רויטרס

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, מסר: "צה"ל הוא צבא מוסרי. בזמן שהחמאס מנסה לפגוע באזרחים, אצלנו יש ניסיון תמידי לצמצם ולהפחית הרג חפים מפשע". לדבריו, "אני לא צריך אף דוח בינלאומי ואף וועדה כדי לדעת שצה"ל הוא צבא מוסרי". הוא הוסיף: "הדבר היחיד שחשוב בהקשר של עזה הוא לעשות הכל כדי למנוע את הסיבוב הבא ולשם כך לתמוך ביוזמה שתביא בהקדם לפירוזה ושיקומה של עזה".

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) טענה בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי "יש דבר אחד שלא יהיה מקובל עליי לעולם – השוואה בין חיילי צה"ל לטרוריסטים. חיילי צה"ל נלחמים בטרור, ואנו יודעים שהטרוריסטים האלה משתמשים באזרחים. הם מכוונים לאזרחים, לא אכפת להם אם זה ילד או חייל. הם לא נלחמים למען הקמת מדינה, אלא נגד קיומנו".

"לידתו של הדוח הזה בחטא", הוסיפה לבני. "הוועדה הזאת מפלה את ישראל לרעה. אנו לא מבקשים שלא תסתכלו עלינו, אבל תשפטו אותנו בערכים שלכם. זה נכון שיש נפגעים ממשני הצדדים, אבל השיפוט הוא אחר".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי "ממצאי האו"ם צריכים להדליק נורה אדומה על ההתנהלות ב'צוק איתן'. מדינת ישראל שגתה בהחרמת הוועדה, והחרמתה כמוה כקבוצה שלא מופיעה למשחק; השופט פוסק הפסד טכני. חבל שלא נלמד הלקח מפעמים קודמות ודומות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"הדרך היחידה לשלום עוברת בסיום הכיבוש הישראלי"

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לדוח כי "התהליך כולו שהוביל לכתיבת הדוח היה מונע מעניינים פוליטיים ופגום מוסרית מתחילתו". עוד נמסר: "הדוח לא מכיר בהבדל המהותי שבין ההתנהגות המוסרית של ישראל במהלך מבצע 'צוק איתן' וזו של ארגוני הטרור שלחמו נגדה. למועצת זכויות האדם יש אובססיה עם ישראל".

מהרשות הפלסטינית נמסר בהודעה רשמית: "מדינת פלסטין תבחן את הדוח, את ממצאיו ואת ההמלצות, בהתאם להתחייבות לכבד את גופי החוק הבינלאומי. בתוך כך, אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לזכור כי הדרך היחידה לשלום עוברת בסיום הכיבוש הישראלי, שהחל ב-1967, ובסיום חוסר קבלת האחריות על הפשעים שמבוצעים נגד עמנו".

מכון המחקר NGO MONITOR, העוקב אחר ארגונים לא ממשלתיים והשפעתם על מוסדות בינלאומיים, מסר בתגובה לדוח כי בהשוואה לדוחות דומים בעבר, הפעם פורסם דוח "מאוזן והוגן יותר", אך גם במקרה הנוכחי, "הדוח עדיין מצטט באופן נרחב ארגונים פוליטיים מוטים ולא אמינים". בהודעת המכון נמסר כי "ארגון 'בצלם' צוטט ואוזכר ב-69 מקרים, ולאחר מכן אמנסטי אינטרנשיונל (53), המרכז הפלסטיני לזכויות אדם (50) ואל-מיזאן (29). גם אונר"א וארגון האו"ם לתיאום עניינים הומניטאריים מצוטטים בהרחבה".

היועצת המשפטית של המכון, אן הרצברג, אמרה כי "חוסר המומחיות הצבאית של הוועדה פגעה בחקירה. הדבר בולט במיוחד במקומות בהן ועדת החקירה דנה באמצעי הזהירות האפשריים שישראל יכלה לכאורה לנקוט, זיהוי של מטרות צבאיות, נחיצות צבאית והסטנדרטים הראויים למפקד צבאי שקול".

מהמרכז המשפטי עדאלה, שהגיש דוח לוועדה במהלך עבודתה, נמסר כי "מסקנותיה של ועדת האו"ם מאשרות את מה שארגוני זכויות אדם, ובכלל זה עדאלה, טענו לאורך כל המלחמה: ישראל הפרה באופן חמור את עקרונות המשפט ההומניטארי הבינלאומי במהלך הפעולות הצבאיות שלה, היא ביצעה פשעי מלחמה, וחקירות פליליות עצמאיות, שלא בוצעו על ידי ישראל, נדרשו על מנת לבחון את הפעילות הצבאית של ישראל".

ראש ועדת החקירה הבינלאומית לפשעי "צוק איתן", מארי מקגוואן דייויס, מועצת זכויות האדם, ז'נבה, מרץ 2015. רויטרס
"היקף ההרס והסבל האנושי בעזה היה חסר תקדים בהיקפו". ראש הוועדה מארי מקגוואן דייוויס/רויטרס

בדוח צוין כי "הוועדה מצאה האשמות מבוססות לביצוע פשעי מלחמה הן על ידי ישראל, והן עלי ידי הארגונים הפלסטיניים". יושבת ראש הוועדה, השופטת בדימוס מארי מקגוואן דייוויס, הוסיפה בתדרוך לעיתונאים שנערך היום בז'נבה: "היקף ההרס והסבל האנושי בעזה היה חסר תקדים בהיקפו וזה ישפיע על הדורות הבאים. ישנו בישראל פחד מתמשך בציבור, שחי תחת איום מתמיד".

הוועדה אמנם ציינה לטובה את הצעדים שבהם נקטה ישראל לחקירת הפרות החוק לכאורה, אולם הוסיפה: "נותרו פגמים בעמידתה של ישראל בסטנדרטים הבינלאומיים בשל הפרה לכאורה של החוק ההומניטרי הבינלאומי וחוקי זכויות האדם הבינלאומיים". חברי הוועדה שמינה האו"ם קבעו כי "ישראל חייבת למצות את הדין עם מפרי חוק ולהבטיח צדק ואי-הישנות של המעשים".

בנוסף, הוועדה מצאה כי החקירות שבוצעו על ידי הרשויות הפלסטיניות היו "בלתי מספקות באופן מוחלט". "נראה כי הרשויות המקומיות בעזה חסרות כל רצון פוליטי לחקור את מעשי הקבוצות החמושות שם", נטען.

(עדכון ראשון: 14:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully