וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "ישראל פוגעת בילדים בעזה"; נתניהו: "אין גבול לצביעות"

לאחר שצה"ל הושמט מרשימת הארגונים הפוגעים בזכויות ילדים בסכסוכים אלימים, מזכ"ל האו"ם הבהיר בדיון בנושא כי הוא "מודאג מהסבל של ילדים רבים" בעקבות "צוק איתן". נתניהו: "מוסר כפול כלפי ישראל"

ילדים פלסטינים בבית בעזה שנפגע כנראה בתקיפת צה"ל. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
ילדים פלסטינים בבית שנפגע בתקיפה ישראלית במהלך "צוק איתן"/רויטרס

מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא אתמול (חמישי) לישראל לפעול על מנת להגן על הילדים הפלסטינים, בסכסוך האלים בין צה"ל לארגונים הפלסטיניים. בדיון מיוחד בנוגע למצבם של ילדים באזורי סכסוך, אמר באן: "השנה האחרונה הייתה הנוראה ביותר בתקופה האחרונה עבור ילדים במדינות שנמצאות בסכסוך. אני מודאג במיוחד מהסבל של ילדים רבים כתוצאה מהמבצעים הצבאיים של ישראל ברצועת עזה בשנה שעברה".

"אני קורא לישראל לנקוט צעדים קונקרטיים ומידיים, כולל בחינת המדיניות והנהלים הקיימים, על מנת להגן על ילדים ולמנוע הרג שלהם ופגיעה בהם, כמו גם לכבד את ההגנה המיוחדת שמגיעה לבתי ספר ולבתי חולים", הוסיף המזכ"ל. דבריו מגיעים ימים ספורים לאחר הצגת דוח רשמי בנוגע למדינות הפוגעות בזכויות ילדים בסכסוכים אלימים.

עוד בוואלה חדשות:
הכתבים הזרים זועמים על סרטון של משרד החוץ: "צעד בלתי-ראוי"
הפלסטינים נגד הדוח של ישראל: "ביצעה פשעי מלחמה לעיני המצלמות"
גורמי צבא בינלאומיים: "ישראל עשתה הרבה מעבר לנדרש ב'צוק איתן'"

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בסיאול, קוריאה הדרומית, 20 במאי 2015. רויטרס
"האו"ם בוחר שוב להטיף מוסר לישראל". באן קי מון/רויטרס
"ישראל הופיעה בדוח מאז 2005, ובכל שנה אנו מיישמים את אותו ההליך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו של מזכ"ל האו"ם, ומסר כי "במקום לציין את העובדה שחמאס הפך את ילדי עזה לבני ערובה, כשירה מתוך גני ילדים לעבר ילדי ישראל וחפר מנהרות טרור לעבר גני ילדים בישראל, האו"ם בוחר שוב להטיף מוסר לישראל". לטענתו של נתניהו, "מתברר שאין גבול לצביעות".

ישראל הושמטה מרשימת המדינות או הארגונים הפוגעים בזכויות ילדים, הכוללת ארגונים כמו טליבאן ו"בוקו חראם", אולם 32 פסקות הוקדשו ללחימה בקיץ האחרון ברצועת עזה. "קנה המידה חסר התקדים והבלתי-מתקבל על הדעת של ההשפעה על ילדים ב-2014 מעלה חשש כבד בנוגע לרמה שבה ישראל מכבדת את החוק הבינלאומי", צוין בדוח, שהגישה השליחה המיוחדת של מזכ"ל האו"ם לענייני ילדים בסכסוכים אלימים, לילה זרוגוי.

מנתוני האו"ם עולה כי 540 ילדים פלסטינים נהרגו במהלך מבצע "צוק איתן", מתוך כ-2,100 הרוגים פלסטינים ברצועת עזה. שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור התרעם על אזכור ישראל בדוח, וטען שהאו"ם פועל ב"מוסר כפול כלפי ישראל". במכתב שהעביר למזכ"ל האו"ם, הביע פרושאור "דאגה עמוקה בנוגע לניהול התקין בלשכתה של זרוגוי, בתהליך כתיבת הדוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בכנס הג'רוזלם פוסט, יוני 2015. סיון פרג', מערכת וואלה! NEWS
"מוסר כפול כלפי ישראל". פרושאור/מערכת וואלה! NEWS, סיון פרג'

זרוגוי הגיבה לדברים וציינה כי "ישראל הופיעה בדוח מאז 2005, ובכל שנה אנו מיישמים את אותו ההליך. בשנה שעברה הייתי פה, ולא הואשמתי בהתנהגות פסולה. בשנה שלפני כן הייתי כן, ולא הואשמתי בהתנהגות פסולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully