וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי צבא בינלאומיים: "ישראל עשתה הרבה מעבר לנדרש ב'צוק איתן'"

קבוצת בכירים שסיירה בישראל על מנת לבחון את הטענות בדבר פשעי מלחמה שעשה צה"ל הגישה את ממצאי הביניים שלה לאו"ם. "ישראל הפגינה איפוק רב. אנו לא מכירים צבא שנקט אמצעים נרחבים כל כך להגנה על אזרחים"

צילום: באדיבות מכון פישר למחקר אסטרטגי, עריכה: שניר דבוש

(יעלון: "הנבוט של 'צוק איתן' עוד מרתיע את חמאס")

קבוצת אנשי צבא בכירים ממדינות שונות שסיירו בישראל בחודש שעבר במסגרת חקירת אירועי "צוק איתן" קבעו כי "צה"ל ומדינת ישראל לא רק עמדו בסטנדרטים הבינלאומיים ללחימה, אלא במקרים רבים עשו הרבה מעבר לכך". לקראת פרסום הדוח של ועדת החקירה של האו"ם בנוגע ללחימה ברצועת עזה ובדרום הארץ לפני כשנה, אתמול (שישי) פרסם ארגון "UN Watch" את ממצאיהם הראשוניים של אנשי הצבא, שהגישו דיווח למועצת האו"ם לזכויות אדם. בחודשים הקרובים הם צפויים לפרסם את הדוח המלא.

את הקבוצה הוביל רמטכ"ל צבא גרמניה לשעבר ובכיר נאט"ו קלאוס נאומן, והשתתפו בה עשרה בכירים נוספים, בהם שר החוץ לשעבר של איטליה ג'וליו טרצי, רמטכ"ל צבא ספרד לשעבר חוסה מריה טרן, הנציג לשעבר של מחלקת המדינה האמריקנית לענייני פשעי מלחמה פייר-ריצ'רד פרוספר, מפקד הכוח הרב-לאומי בעיראק לשעבר ג'ים מולאן, מפקד הכוחות הבריטיים לשעבר באפגניסטן ריצ'רד קמפ וגורמים נוספים מבריטניה, קולומביה, ספרד, איטליה ואוסטרליה.

עוד בוואלה חדשות:
חרף הביקורת: ישראל לא ברשימת המדינות הפוגעות בזכויות ילדים
אלוף פיקוד הדרום: "אין תחליף לחמאס כריבון ברצועה". האזינו
"מטח למען דימה": צה"ל יחקור חשד לפלילים בהפצצת מרפאה בעזה

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון באחת ממנהרות הטרור היוצאות מרצועת עזה שנחשפו על ידי צה"ל, אוקטובר 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מזכ"ל האו"ם באן קי מון במנהרה שנחפשה ברצועת עזה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"אין לנו כל ספק שישראל לא רצתה את הסכסוך הטראגי של הקיץ שעבר", נכתב בממצאי הקבוצה. "ישראל ניסתה להימנע מסכסוך ופעלה באיפוק רב במשך חודשים ארוכים לפני המלחמה, שעה שאזרחיה היו למטרות לירי רקטות מרצועת עזה". כמו כן, נטען כי "ישראל עשתה מאמצים רבים לסיים את הלחימה".

קבוצת הבכירים ביקרה בקיבוץ נחל עוז, והתייחסה לכ-150 הרקטות שנורו לעברו במהלך הלחימה. "אין ספק כי המתקפות האלה מהוות פשע מלחמה", צוין. "חמאס הקים מערך של מנהרות, תוך שימוש בחומרים שנלקחו מאספקה הומניטרית. ברור לנו כי המנהרות האלה נועדו, לפחות בחלקן, לפגוע, להרוג ולחטוף אזרחים ישראלים".

"חמאס שיגר תקיפות נגד ישראל מלב האוכלוסייה האזרחית בעזה והציב שם תחמושת וכוחות צבאיים, כולל בבתי ספר, בתי חולים ומסגדים", נכתב בממצאים. "בחינת תיעוד של צה"ל ושל התקשורת הבינלאומית מאשר זאת, כמו גם דוח של מזכ"ל האו"ם שפורסם לאחרונה".

עוד באותו נושא

האו"ם מאשים את ישראל בהרג פלסטינים ששהו במתקניו בעזה

לכתבה המלאה
חיילים בגבול הרצועה בזמן חדירת מחבלים לנחל עוז 28 ביולי 2014 לייב. רויטרס
חיילי צה"ל סמוך לקיבוץ נחל עוז במהלך הלחימה/רויטרס

קבוצת הבכירים הוסיפה כי "כמובן שכל אחד מצבאותינו מחויב להגנה על חיי אזרחים בלחימה, אולם אנו לא מכירים צבא שנקט אמצעים נרחבים כל כך להגנה על אזרחים בנסיבות אלה כמו שצה"ל עשה בקיץ האחרון. ראינו ראיות ברורות לכך בדרגי הפיקוד ובשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully