וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הביקורת: ישראל לא ברשימת המדינות הפוגעות בזכויות ילדים

8.6.2015 / 19:27

האו"ם לא כלל את צה"ל ואת חמאס ברשימה, למרות המלצות השליחה המיוחדת לפגיעה בילדים בזמן מלחמה. המזכ"ל באן, שלו המילה האחרונה בנושא, החליט באופן חריג לא להקשיב לדעתה, אך לא חסך בביקורת

ילדים פלסטינים בבית ספר של האו"ם בג'באליה שבצפון רצועת עזה. 25 ביולי 2014. רויטרס
ילדים בבית ספר של האו"ם בצפון רצועת עזה במהלך "צוק איתן"/רויטרס

האו"ם הותיר היום (שני) את ישראל ואת חמאס מחוץ לרשימת המדינות והארגונים שמפרים זכויות ילדים במהלך עימותים מזוינים. זאת על אף ביקורת חריפה שהושמעה נגד ישראל בשל פעולותיה במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה בקיץ הקודם.

גורמים באו"ם מסרו כי השליחה המיוחדת של האו"ם לילדים ולעימותים מזוינים, ליילה זרוגי, כללה את צה"ל ואת חמאס בטיוטה של הדוח שהיא שכבר שלחה למזכ"ל באן קי מון. לבאן יש את המילה האחרונה בקביעת הרשימה, שהוגשה לחברות מועצת הביטחון של האו"ם.

הגורמים טענו כי החלטתו שלא להתחשב לבסוף בהמלצותיה של השליחה היא יוצאת דופן. עם זאת, בדוח הסופי הובעה ביקורת קשה על השפעת המלחמה האחרונה על ילדי הרצועה. "רמת ההשפעה חסרת-התקדים והבלתי-מתקבלת על הדעת של המלחמה על ילדי עזה מעלה ספקות לגבי הציות של ישראל לחוק הבינלאומי, בעיקר ביחס לשימוש מוגזם בכוח", אמר באן.

לקריאה נוספת בנושא
מחקר: הסכם שלום יזרים לישראל 123 מיליארד דולר בעשור
שר החוץ של צ'כיה: "אם המצב לא ישתנה, נתקשה להגן עליכם"

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בסיאול, קוריאה הדרומית, 20 במאי 2015. רויטרס
מתח ביקורת. מזכ"ל האו"ם באן קי מון בחודש שעבר בסיאול/רויטרס

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, התייחס להחלטת המזכ"ל שלא לכלול את ישראל ברשימה ואמר: "טוב עשה כשהחליט שלא להיכנע לתכתיבים של ארגוני הטרור ושל מדינות ערב ולא כלל את ישראל ברשימה ארורה יחד עם ארגונים כמו דאעש, אל-קאעדה וטאליבן".

לדבריו, "זוהי רק תחילת המלאכה. במקום לפרסם אלפי דוחות ורשימות נגד ישראל, על האו"ם לגנות את ארגוני הטרור הפועלים ברצועת עזה גינוי חד-משמעי. אני קורא למזכ"ל לשים סוף להרס שהארגונים זורעים בקרב הציבור בעזה, כשהם בולמים סיוע הומניטרי, יורים ממרכזי אוכלוסיה ומשתמשים בחפים מפשע כמגן אנושי. רק לאחר הכרה בארגונים הללו כארגוני טרור וגינוי שלהם נוכל לקדם פתרונות אמתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully