וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מאשימים: "דנינו הפך את השוטר שהיכה חייל לשעיר לעזאזל"

15.6.2015 / 13:15

במחוז תל אביב מבקרים בחריפות את החלטתו של המפכ"ל להדיח את עמיתם שתועד מכה את החייל דימאס פיקדה, לאחר שווינשטיין קבע כי לא ביצע עבירה פלילית. "דנינו הקריב אותו והוכיח שוב שלשוטרים אין גיבוי"

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: יאיר דניאל

עם פרסום החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שלא להעמידו לדין, תקף אמש (ראשון) השוטר שתועד מכה את החייל דימאס פיקדה את החלטתו של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, להדיח אותו מתפקידו כבר למחרת האירוע. לביקורת הזו מצטרף היום (שני) גורם במשטרת תל אביב, שסבור כי דנינו פעל בפזיזות. "כבר מהרגע הראשון שבו ראיתי את הסרטון היה ברור שהשוטר פעל כשורה והגיב לפרובוקציה ולאלימות מצד החייל", אמר בשיחה עם וואלה!NEWS. "לצערנו, המפכ"ל החליט להפוך את השוטר לשעיר לעזאזל והקריב אותו".

קביעתו של וינשטיין הציתה בקרב שוטרים במחוז תל אביב ביקורת נוספת על פיטורי השוטר – החלטה שהתקבלה עוד בטרם השלימה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) את עבודתה בנושא. "המפכ"ל הוכיח פעם נוספת שלשוטרים אין גיבוי. מדובר במפכ"ל שלא ידע לעמוד באומץ לב מול הציבור ולהגן על השוטר, אלא מיהר לזרוק אותו ולהפקיר אותו. זאת, למרות שהוא פעל כשורה", טוענים במחוז.

לקריאה נוספת:
יוצאי אתיופיה לא מוותרים: "מוכנים לספוג רימוני הלם ופרשים"
מובילי מחאת יוצאי אתיופיה: "נתניהו צבוע, מנסה לסתום לנו את הפה"
מובילי מחאת האתיופים פוצצו דיון: "המשטרה לא תשתיק אותנו"
השופט ביקר את המשטרה: "התרכזו במסיתים במחאת יוצאי אתיופיה"

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, יוני 2015. ראובן קסטרו
"צמרת המשטרה, כולל המפכ"ל, לא עמדה מאחורי השוטרים". דנינו/ראובן קסטרו
כל שוטר במשטרה יודע שהמפכ"ל ידאג לעצמו ולא יגבה שוטר, גם אם פעל כחוק. מפקדים יעשו הכול בשביל יחסי ציבור"

לטענת המבקרים, דנינו כשל גם בהיערכות להפגנותיהם של יוצאי אתיופיה בישראל. "השיא היה באירועים לאחר מכן, כאשר המפכ"ל ופיקוד משטרת תל אביב שלחו מאות שוטרים להפגנות בלי מיגון ודרישה להבליג מול ההמון האלים", אמר שוטר במחוז. "יותר מ-50 שוטרים שנפצעו, ואף אחד בצמרת המשטרה, כולל המפכ"ל, לא עמד מאחורי השוטרים".

הוא הוסיף כי לתקרית ולדרכי הטיפול בה יהיו השלכות על עבודתם של השוטרים. "היום כל שוטר במשטרה יודע שהמפכ"ל ידאג לעצמו ולא יגבה שוטר, גם אם פעל כחוק. אנחנו נדרש להתמודד לבד. המסר הזה מסוכן. מפקדים יעשו הכול, כולל הפקרת שוטרים, רק כדי לזכות ביחסי ציבור טובים".

עוד באותו נושא

החייל ממוצא אתיופי שהוכה תובע את המשטרה: "מניע גזעני"

לכתבה המלאה
מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
"מאות שוטרים נשלחו בלי מיגון". הפגנת יוצאי אתיופיה בתל אביב, בחודש שעבר/דרור עינב

בהודעה של משרד המשפטים אמש נמסר כי האירוע המדובר הוא תגרה שהחלה לאחר שפיקדה תקף את השוטרים. "מחומר הראיות בתיק, לרבות סרטון שתיעד את האירוע, אשר נבחן בחינה מעמיקה ולרבות בהילוך איטי, עולה כי לאחר שהשוטר ביקש מהחייל בקשות חוזרות ונשנות לעזוב את המקום, בשל חפץ חשוד שהיה בסמוך, והחייל נמנע מלעשות כן ודחף את השוטר, הפעיל השוטר כוח ממשי כדי להרחיק את החייל מהמקום. בתגובה, היכה החייל את השוטר באגרוף ובמענה לכך היכה השוטר את החייל באגרוף. בסופו של דבר, בוצעה השתלטות של שני שוטרים על החייל וכבילתו, למרות התנגדות החייל, אשר בוצעו כשלעצמן בשלב המאוחר של האירוע, ללא דופי".

עם זאת, בהודעה נמסר כי השוטר אכן פעל בניגוד למצופה ממנו. "תיק זה נכנס למסגרת התיקים שבהם שוטר נקלע אגב פעילות מבצעית למצב של היתקלות באזרח, הממרה לכאורה את פיו ואינו פועל על פי הוראותיו. השוטר מאבד את קור רוחו ובוחר לעשות שימוש בכוח ממשי, החורג לכאורה מהמותר, מקום בו ניתן היה לכאורה לפתור את האירוע בדרך מקצועית יותר. בעקבות זאת האזרח מגיב גם הוא בכוח ונוצרת הסלמה באירוע", נומק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully