וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילי מחאת האתיופים פוצצו דיון: "המשטרה לא תשתיק אותנו"

7.5.2015 / 17:10

מובילי מחאת הקהילה נגד אלימות משטרתית קטעו פגישה עם גורמים בכירים במשטרה, וטענו: "הפגישות האלה הן מצג שווא. אנחנו רוצים לראות מעשים ולא לשמוע דיבורים". נמשכו פגישות עם נציגי עמותות קהילתיות

צילום: אבי כהן, גדעון צנטנר; עריכה: קשת סידי

(אתמול: סטודנטים בתל אביב ובירושלים הפגינו למען יוצאי אתיופיה)

פגישה שנערכה היום (חמישי) בין גורמים בכירים במשטרת ישראל לנציגי קהילת יוצאי אתיופיה במטה משטרת מחוז תל אביב הסתיימה בפיצוץ. זאת, לטענת נציגי הקהילה, בשל התנהלותם של הגורמים המשטריים לאורך הדיון. לדבריהם, המשטרה התעלמה מעיקרי הטענות של המוחים בדבר אלימות המופנית נגד ישראלים יוצאי אתיופיה.

לצד פעילים חברתיים ממובילי המחאה נגד האלימות המשטרתית, השתתפו בפגישה סגנית ראש עיריית תל אביב מהרטה ברוך וחברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו-שטה. "אנחנו רוצים לראות מעשים ולא לשמוע דיבורים", מסרו מובילי המחאה, "הפגישות האלה הן מצג שווא ומטרתן היחידה היא להשתיק אותנו. אנחנו דור חדש שמבין את כללי המשחק".

עוד בוואלה חדשות:
"אתיופית מסריחה, זבל מהאשפתות": גזענות בשוק העבודה
אישומים נגד המפגינים יוצאי אתיופיה: "חוששים מאינתיפאדה"
"ציירו אותנו כאלימים": מאות סטודנטים מוחים למען יוצאי אתיופיה

מפגן תמיכה במאבק יוצאי אתיופיה,אונ' ת"א, מאי 2015. ניב אהרונסון
מפגינים באוניברסיטת תל אביב, אתמול/ניב אהרונסון

לדבריהם, "משטרת ישראל ממשיכה למרוח אותנו ולא לתת לנו תשובות בנוגע לפתיחת התיקים על ידי מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים), כמו גם תשובות בנושא סוגיית יוסף סלמסה. לאורך כל הדיון, משטרת ישראל האשימה והטילה את האחריות על מצבם של אזרחי ישראל בני הקהילה האתיופית באי-יכולתם העצמית להשתלב בחברה הישראלית".

הם הבהירו כי "טרם ניתנו לנו תשובות" בנוגע לאחת מהדרישות המרכזיות של המחאה, להעמיד לדין את השוטרים שהכו את החייל דמאס פיקדה. "בדיון נאמר לנו שאחת המטרות של הישיבה היא לנסות ולהחזיר את האמון של יוצאי העדה במשטרה, ואנחנו אומרים להם בתגובה - אם אתם רוצים להחזיר את האמון, אנחנו רוצים לראות פעולה מידית, והיא להעמיד לדין את השוטרים שתקפו את החייל", מסרו.

"במקום לתת לנו תשובות משטרת ישראל מציעה לנו פרויקטים להשתלבות בחברה, וזאת אינה מטרת המחאה", הוסיפו. "המחאה נועדה כדי לקבל תשובות מהמשטרה בסוגיית הגזענות והאלימות המשטרתית נגד יוצאי הקהילה".

עוד באותו נושא

התעללות שוטרים הביאה למותו של יוסף? "בדוח אין סיבת מוות"

לכתבה המלאה
מפגן תמיכה במאבק יוצאי אתיופיה,אונ' ת"א, מאי 2015. ניב אהרונסון
פנינה תמנו-שטה בהפגנה באוניברסיטת תל אביב, אתמול/ניב אהרונסון

מהמשטרה נמסר: "מצער כי ארבעה ממובילי ההפגנה שהגיעו לראשונה לשיחות בחרו לעזוב את השיחות בעיצומן ולהפיץ הכפשות חסרות שחר על ההליך, ואין בכך כדי להרפות את ידי הצדדים בקיומו". עוד נמסר כי המפגשים של צוותי העבודה המשותפים לגורמי המשוטרה ולנציגי עמותות חברתיות נמשכו במהלך היום, בהובלתה של ראש אגף משאבי אנוש, ניצב גילה גזיאל.

"הליך הדיאלוג עם הקהילה האתיופית עודנו מתקיים עם קבוצה גדולה של נציגי העדה ומספר רב של גורמי משטרה", הוסיפו במשטרה. "מדובר בהליך עמוק ומורכב, והמשטרה משקיעה את כל מרצה בקיום שיח פתוח ואפקטיבי אשר יקדם את הנושא החשוב בגינו החל".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully