וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילי מחאת יוצאי אתיופיה: "נתניהו צבוע, מנסה לסתום לנו את הפה"

ראשי המחאה כינסו מסיבת עיתונאים בתל אביב ותקפו את התנהלותו של ראש הממשלה: "מאסנו בהבטחות חסרות כיסוי, שייצא ממגדל השן". בין דרישותיהם: סגירה מידית של התיקים נגד המפגינים והעמדה לדין של השוטר שהיכה את החייל

צילום: יותם רונן, עריכה: קשת סידי, גדי וינסטוק

מובילי מחאת יוצאי אתיופיה כינסו היום (ראשון) בצהריים מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, שבה תקפו בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעניינם. "לא נוותר גם אחרי הצהרת ראש הממשלה להקים ועדת שרים, שהיא בלשון המעטה אינה מספקת", אמרה ענבר בוגלה, ממנהיגות המאבק. "בעבר שמענו הצהרות רבות מראש הממשלה. רק לפני שלוש שנים הוא אמר – 'אין מקום לגזענות, זה דבר פסול'. גם אז הוא הבטיח לעקור מהשורש את תופעות הגזענות ומאז גילינו רפיסות".

לדבריה של בוגלה, "עד לרגע זה ראש הממשלה לא טרח לשלוח הצהרה להקמת ועדה בכתב. מאסנו מהבטחות חסרות כיסוי. אם ראש הממשלה רוצה שנקבל ברצינות את ההחלטה להקים ועדת שרים, הוא נדרש לדאוג לכך. ראש הממשלה העדיף בצביעות לחבק את דמאס פיקדה (החייל שצולם כששוטרים מכים אותו – ד"ו) כדי לסתום לנו את הפיות ולהרגיע את המחאה במקום לדבר ברצינות עם הקהילה. אנו קוראים לו לצאת ממגדל השן ולעשות סיור בשכונות של יוצאי אתיופיה שהממשלה דאגה להשאיר כגטו".

עוד בנושא:
עשרות יוצאי אתיופיה הפגינו וחסמו כבישים בראשון לציון
למה העולים מרוסיה לא יוצאים לרחובות?
"אתיופית מסריחה, זבל מהאשפתות": גזענות בשוק העבודה

מולה טאררו, אורית סבהט, גנטו מנגיסטו,ענבר בוגלה, קייס אביהו, יור מועצת הכהנים,  מסגנו אפנטה. ראובן קסטרו
"המאבק לא הסתיים". מובילי המחאה במסיבת העיתונאים, היום/ראובן קסטרו

בהמשך דבריה, הציגה בוגלה את דרישותיהם של מובילי המחאה, לבד מהצהרתו של נתניהו ודוח של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו. בין הדרישות: הקמת ועדת היגוי בכל משרד ממשלתי, שבה יקחו חלק כ-50% יוצאי אתיופיה, סגירה מידית של התיקים נגד המפגינים והעמדה לדין של השוטר שהיכה את פיקדה, שיפור איכות החיים של הקהילה בתחומי חינוך, דיור, רווחה וצבא ופיקוח על התנהלות ראשי ערים אל מול בני העדה האתיופית.

"חשוב לנו להבהיר", הדגישה בוגלה, "שאם לא תהיה היענות והתייחסות נצא שוב לרחובות". עוד אמרה, כי ביום שלישי יגיעו מנהיגי המחאה לדיון חירום בכנסת יחד עם ח"כ לשעבר פנינה תמנו-שטה. "אנחנו רוצים להסתכל בעיני הח"כים והשרים ולדרוש פתרון אמיתי", אמרה. "המאבק לא הסתיים מבחינתנו, הוא רק התחיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ענבר בוגלה. ראובן קסטרו
בוגלה במהלך מסיבת העיתונאים/ראובן קסטרו

הבוקר הודיעה המשטרה כי היא קיבלה מידע על כך שמאות מבני העדה האתיופית צפויים להפגין בשעות הערב בתל אביב, ועל כן היא נערכת לאבטח אותה. על פי המידע שהגיע לידי המשטרה, ההפגנה צפויה להיות אלימה, כשבין היתר, צפויים חלק מהמפגינים להתעמת עם שוטרים ולהפר את הסדר הציבורי, ויש חשש שינסו לחסום כבישים, כולל נתיבי איילון. עקב כך נערכה המשטרה לפריסת מאות שוטרים ואמצעים לפיזור הפגנות.

גדי יברקן, חבר נוסף בהנהגת המחאה, הזים במהלך מסיבת העיתונאים את הודעת המשטרה על הפגנה הצפויה להתקיים הערב ותקף את התנהלותה. "זה חלק מהטקטיקה של המשטרה: במקום להפגין את הכאב של הציבור, המשטרה משתמשת בנו לכאורה כאילו אנחנו לא לגיטימיים ואלימים. אין הפגנה היום. אנחנו לא תומכים באלימות וכל דבר יצא בהצהרות מסודרות", אמר.

הפגנת יוצאי העדה האתיופית בראשון לציון 09 מאי 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
ההפגנה בראשון לציון, אמש/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

במסגרת מחאת בני הקהילה האתיופית על האפליה ואלימות המשטרה כלפיהם, הפגינו אמש עשרות בני אדם מול תחנת משטרת ראשון לציון. המפגינים חסמו את רחוב ז'בוטינסקי, שהוא הרחוב הראשי בעיר, וכן את הכניסה לשכונת נחלת יהודה, וקראו לעבר כוחות המשטרה להפסיק את האפליה כלפי העדה. אף שבמשטרה הודיעו כי מדובר בהפגנה לא חוקית, לא נרשמו עימותים בין השוטרים למפגינים ולא ידוע על מעצרים.

לפני כשבוע התקיימה בתל אביב הפגנה מהסוערות שידעה העיר. 67 בני אדם, ובהם 55 שוטרים, נפצעו באורח קל ושוטר נוסף נפצע באורח בינוני, בעימותים קשים בין המפגינים לכוחות המשטרה שביקשו לפנות אותם. חלק מהמפגינים הבעירו פחים ויידו אבנים לעבר השוטרים והפרשים, תוך שהם קוראים "מדינת משטרה". הכוחות הגיבו בירי גז מדמיע, זרנוקי מים ורימוני הלם, וקיבלו הוראה לעצור את המפגינים בכוח. 43 מבין אלפי המפגינים נעצרו.

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully