וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט ביקר את המשטרה: "התרכזו במסיתים במחאת יוצאי אתיופיה"

שופט בית משפט השלום בתל אביב ירון גת שחרר שלושה מהחשודים במעורבות באלימות בהפגנה בתל אביב למעצר בית ואמר: "להתרכז במי שיצר מהומה בהפגנה". אחד ממארגני המחאה: "אלו אנרכיסטים, שבכלל לא שייכים אלינו"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (שלישי) לשחרר שלושה מעצורי מחאת יוצאי אתיופיה בתל אביב למעצר בית של יום. חשוד נוסף שוחרר לגמרי ומעצרו של חשוד נוסף הוארך ביום. בהמשך יתקיים דיון בהארכת מעצרם של עצורים נוספים. כמו כן, השופט ירון גת הורה למשטרה "להתרכז ולחפש את מי שהסית ויצר מהומה בהפגנה" ורמז לכך שהחשודים שהובא בפניו לא היו אחראים על המהומות בכיכר רבין.

במהלך הדיונים עלה כי היחידה החוקרת הייתה אמורה לתעד את פציעותיו של אחד החשודים, להעבירו לטיפול רפואי ולהפנות את התיק למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ואף אחד מאלו לא נעשה. השופט ביקר את התעלמות המשטרה מההנחיה והורה לה לפעול בעניין מידית, עם הארכת מעצרו של אחד החשודים ביום אחד.

"לא ידעתי שהוא הולך להפגנה, זה בסדר, הוא לא אלים", סיפרה אונרת טבאיש, אמו של החשודים ששוחרר היום. "הוא בטח היה ליד אנשים לא טובים כי הוא לא יפגע באיש. לדבריה, "דאגתי מאוד כששמעתי מה היה שם, אבל הייתי בטוחה שהוא בסדר. רק אחר כך אמרו שמשטרה לקחה אותו. טוב שהבינו שהוא ילד טוב. איש לא רצה בלאגן, רק לחיות כמו כולם כאן".

הארכת מעצר למשתתפים בהפגנה של העדה האתיופית בתל אביב, בימ"ש השלום ת"א, מאי 2015. מגד גוזני
דיון בהארכת מעצרם של חשודים במעורבות באלימות בהפגנה, אתמול/מגד גוזני

מנגיסטו גנטו, אחד ממארגני הפגנה בתל אביב, אמר לוואלה! NEWS בתגובה לדבריו של השופט גת כי "הוא יודע טוב מאוד מה היה בהפגנה". לדבריו, חמשת העצורים הראשונים בכלל לא היו מבני הקהילה. אלו אנשים מארגונים אנרכיסטיים, שבכלל לא שייכים אלינו, לציבור שהגיע להפגין ולצעוק זעקתו".

לטענתו, "ניצב בנצי סאו (מפקד מחוז תל אביב במשטרה) אמר לי במהלך ההפגנה כי 'יוצאי העדה הם לא אלו שהתנהגו באלימות. ההפגנה הייתה רגועה, איילון היה פקוק ארבע שעות ולא נפגע שוטר אחר. ברגע שהגעתם לפה, חיכו לכם ארגונים אנרכיסטיים וחבל שנתתם להם להיכנס'". גנטו הוסיף כי ניצב סאו פנה אליו וביקש סיוע במעצרם של אותם גרומים, שלדבריו "הרסו לציבור שלם את ההפגנה ואת המחאה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון על המצוקות המרכזיות של יוצאי אתיופיה. לשכת העיתונות הממשלתית
מנגיסטו גנטו/לשכת העיתונות הממשלתית

עם זאת, גנטו הבהיר כי הוא לא ישתף פעולה. "אני לא מוכן לנקוב בשמם ואני לא רוצה לקבל אחריות", אמר. "זה לא רק ארגונים ימניים {רמז לאנשים שהגיעו עם חולצות של ארגון להב"ה והתסיסו את המוחים – ד"י} ולא רק ארגונים שמאלנים קיצוניים. היו שם ארגונים אנרכיסטים שלא מאמינים בדמוקרטיה וצעקו 'ביבי תתפטר'. זאת לא הייתה הפגנה פוליטית, והרסו לנו את ההפגנה. בעקבות זה השופט הבהיר כי יש להעמיד לדין אות אותם בעלי האינטרסים.

לדבריו, "המשטרה מכירה טוב מאוד את האנשים האלה. היא יודעת שהם כל פעם מגיעים לכיכר כדי להרוס. כל מה שאירע בשבועות האחרונים זה לא זעקה של חלק קטן באוכלוסייה - זאת זעקה של כולנו. כל מה שהיה בהפגנה הזאת זה הפסיפס הישראלי", סיכם.

מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
ההפגנה בכיכר רבין בתל אביב, ראשון/דרור עינב
  • עוד באותו נושא:
  • אתיופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully