וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שהכה את החייל יוצא אתיופיה: "בכירי המשטרה הקריבו אותי"

15.6.2015 / 0:10

לאחר החלטת היועמ"ש לסגור את התיק הפלילי בעניינו, אומר השוטר בשיחה עם וואלה!NEWS כי האמין בחפותו לכל אורך הדרך. על העובדה שפוטר מיד לאחר המקרה, אמר: "הפיקוד הבכיר התנער ממני"

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: יאיר דניאל

כמה שעות לאחר החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שלא להעמיד לדין את השוטר שתועד מכה את החייל דמאס פיקדה בן העדה האתיופית, סיפר אמש (ראשון) השוטר כי הוא לא מרגיש צורך להתנצל על השתלשלות האירועים. "ידעתי מהרגע הראשון שלא עשיתי שום דבר אסור. הלכתי עם האמת שלי ולא חשבתי שאני צריך להסתיר משהו", אמר בשיחה עם וואלה!NEWS.

לדבריו, הוא האמין בחפותו לכל אורך הדרך. "התקשרו אליי מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ואמרו לי להגיע, ומיד הגעתי למסור את הגרסה. אפילו לא התייעצתי עם עורך דין כי ידעתי שלא עשיתי שום דבר שהוא אסור. ציפיתי שזו תהיה התוצאה, שמח"ש ינקו אותי מהחשדות", אמר.

יום לאחר המקרה הורה מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, לפטר את השוטר. "עכשיו אני יושב בבית, מובטל, מחכה לקבל את ההודעה לחזור ולשרת במשטרה", אמר והסביר כי הוא מרגיש נבגד. "אני חי על הרזרבות הכלכליות שלי, מרגיש נטוש. אני לא עובד, אני יושב בבית ומחכה להחלטות בענייני. הגעתי לעבודה במשטרה כאידאליסט, לא באתי בשביל הכסף. יש בארגון הזה חברים טובים, שוטרים מצוינים, אבל הפיקוד הבכיר מיהר להקריב אותי ולהתנער ממני. אני מרגיש שהם שמו אותי כדי לרצות אחרים ולהוריד את הלחץ. הם מיהרו לפטר אותי עוד לפני שהסתיימה החקירה".

לקריאה נוספת:
החייל ממוצא אתיופי שהוכה תובע את המשטרה: "מניע גזעני"
החייל שהצית את המחאה: "אם לא הייתה מצלמה, היו תופרים לי תיק"
שוטר ממוצא אתיופי: ייתכן שהמשטרה מתעמרת קצת יותר בבני העדה

החייל האתיופי דמאס פיקדה לאחר שיצא מפגישתו עם ראש הממשלה,ירושלים, 04.05.2015. טלי מאייר
"לא חשבתי שאני צריך להסתיר משהו". החייל דמאס פיקדה/טלי מאייר

לדבריו, על ההחלטה שלפיה ייסגר התיק בעניינו הוא שמע מכלי התקשורת. "מהרגע הראשון טענתי את אותן טענתי ודבקתי בגרסה. זה אולי יישמע מופרך, ששוטר יצפה לקבל את הגיבוי ממח"ש ולא מהמשטרה, אבל ידעתי שמח"ש יגיעו לצדק ויגלו שמה שאמרתי אמת", סיפר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עו"ד של פיקדה: "וינשטיין סבור שהציבור טיפש או עיוור?"

עורך הדין אייל אבולפיה, בא כוחו של פיקדה, מסר בשם מרשו כי הם יאבקו משפטית בהחלטתו של וינשטיין. "מדובר בהחלטה הזויה ומלאה בסתירות פנימיות, שחוטאת לאמת. היועץ המשפטי לממשלה טוען למעשה שדמאס הוא אשר תקף ראשון את השוטר וסותר זאת בהמשך בגוף החלטתו. האם היועץ המשפטי לממשלה סבור כי הציבור טיפש או עיוור? האם הוא ראה סרטון אחר? נראה כי ניסה להשיג תוצאה שתרצה את ציבור השוטרים. אנו נפעל למצות את הדין עם התוקף: נגיש ערר על ההחלטה ונוכיח את האמת הברורה לכל, גם במסגרת התביעה האזרחית שהוגשה".

אחיו של פיקדה, חייל שבחר שלא להגיב בשמו, התייחס להחלטתו של וינשטיין וטען כי המחאה לא תיעצר כאן. "לא הגיוני שהיועץ המשפטי לממשלה מחליט החלטה שלפיה היה ולא נברא. רואים הכול בסרטון. ההחלטה אינה נכונה, זאת החלטה טיפשית. זה לא יגמר ככה, אנחנו ניאבק עד שהשוטר יעמוד לדין, זה רק מראה שאין צדק במערכת המשפט, איך הם מאשימים חייל שהכה את השוטר קודם? רואים לגמרי בסרטון שזה ההפך, זה לא הגיוני ולא יכול להיות. איך ייתכן שהשוטר עשה כנדרש? אין לנו אמון במערכת המשפט, זה לא יגמר ככה. ההחלטה הזאת רק תבעיר את השטח ותגרום לכולם לצאת שוב לרחובות. אנחנו רוצים את הצדק".

יקואה, אח נוסף לבית משפחת פיקדה, מסר: "אנחנו כמשפחה לא מקבלים את העובדה שסגרו לשוטר את התיק, יש סרטון שבו רואים שהשוטר בבירור שהוא זה שתקף את דמאס. זה לא הגיוני שמתעלמים ממצלמות האבטחה שמהוות עובדות בשטח. איפה הצדק של בית המשפט? המדינה הייתה אמורה להביא שינוי ושוויון ומניעת גזענות, וההחלטה הזאת לא משקפת את השינוי הזה שהמדינה הייתה צריכה להוביל".

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully