וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון חושף: המלחמה בדאעש עולה תשעה מיליון דולר ביום

המאבק של ארצות הברית בארגון הקיצוני עלה למדינה 2.7 מיליארד דולרים עד כה. למרות הסכום הגדול, ארצות הברית מרחיבה את המאבק ואף החליטה להגדיל את הנוכחות הצבאית בעיראק ולבחון להקים שם בסיסים חדשים

עשן מיתמר מהעיר כובאני לאחר הפצצות הקואליציה על מטרות דאעש בעיר. רויטרס
הפצצה אמריקנית על מטרות דאעש בכובאני שבסוריה/רויטרס

ארצות הברית מוציאה יותר מתשעה מיליון דולרים ביום על מלחמתה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה – כך נחשף בפירוט העלויות שפרסם לאחרונה הפנטגון. בפירוט ניתן לראות כי מאז תחילת המבצע נגד דאעש באוגוסט האחרון, הוציאה המדינה, העומדת בראש קואליציית המדינות הלוחמות בארגון הקיצוני, 2.7 מיליארד דולר.

עוד עולה בפירוט כי שני שלישים מסכום ההוצאות הכללי הועבר לחיל האוויר, אשר מטוסיו הם הכוח התוקף היחיד במבצע עד כה. הפירוט מגיע לאחר שבית הנבחרים האמריקני אישר חוק שיאפשר הוצאה של 579 מיליארד דולר לצורכי ביטחון. כמו כן, הוא דחה תיקון לחוק שלפיו לא ניתן יהיה להעביר כספים נוספים לשם מאבק בדאעש עד שהקונגרס יאשר מחדש שימוש בכוח נגד הארגון.

עוד כתבות בנושא:
בכירי אל-קאעדה: "בגלל דאעש, הארגון התמוטט"
מעמיקים את המעורבות: ארה"ב תשלח 450 חיילים נוספים לעיראק
נסראללה: "דאעש פתח במלחמה נגדנו, אך אנחנו נסיים אותה"

חיילים אמריקנים בתרגיל מחוץ לבגדאד, עיראק, מאי 2015. AP
חיילים אמריקניים בתרגיל מחוץ לבגדאד, בחודש שעבר/AP

העלות של המבצע האמריקני עלתה עלייה חדה מאז שהחל המבצע. השבוע אישר נשיא ארצות הברית ברק אובמה תכנית לשליחת 450 חיילים נוספים לעיראק, שיסייעו לכוחות הביטחון של עיראק במאבק נגד דאעש. הכוחות יישלחו לבסיס במחוז אנבאר, שבמערב המדינה, ושם יאמנו את הלוחמים המקומיים וייעצו להם. בוושינגטון הדגישו כי הם לא ישתתפו בלחימה בארגון הקיצוני, שכבש שטחים נרחבים מהמדינה ורק לאחרונה השתלט על רמאדי, בירת המחוז. כמו כן, יוקם בסיס במחוז, ובו ישהו חלק מ-3,100 החיילים והיועצים הצבאיים האמריקנים המוצבים במדינה.

הבית הלבן מסר כי אובמה הורה על אספקת ציוד חיוני לכוחות הביטחון של עיראק, כולל ללוחמי המיליציה הכורדית, הפשמרגה, וללוחמי השבטים הסוניים הפועלים בפיקודה של הממשלה המרכזית בבגדאד. משרד ההגנה האמריקני מסר כי הגדלת הנוכחות הצבאית בעיראק תסייע לכוחות המקומיים להשתלט מחדש על "המסדרון" שבין רמאדי לעיר פלוג'ה, שנמצאת בידי דאעש מאז ינואר 2014.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הרמטכ"ל דמפסי: "ייתכן שאמליץ להציב כוחות קרקעיים נגד דאעש". רויטרס
"ארה"ב שוקלת לבנות בסיסים נוספים בעיראק". רמטכ"ל צבא ארצות הברית, מרטין דמפסי/רויטרס

רמטכ"ל ארצות הברית, מרטין דמפסי, אמר אתמול כי המדינה שוקלת לבנות בסיסים צבאיים אמריקניים נוספים בעיראק – דבר שעלול לגרור הגדלה נוספת של הכוחות האמריקניים במדינה. לדברי דמפסי, הפנטגון בוחן אתרים נוספים במקומות אסטרטגיים, כמו הדרך המובילה מבגדאד לתיכרית וכן אזורים צפוניים יותר.

"המערכה שלנו בנויה כך שיוקמו בסיסים שייאפשרו לנו להמשיך ולאפשר לכוחות הביטחון העיראקיים להתקדם", אמר דמפסי. הוא אף העלה את האפשרות של הצבת תצפיתנים אמריקניים לצד הכוחות העיראקיים כדי להודיע לצבא האמריקני מתי יש צורך בתקיפות אוויריות. עם זאת, הוא הדגיש: "אנחנו עדיין לא שם".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully