וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעמיקים את המעורבות: ארה"ב תשלח 450 חיילים נוספים לעיראק

על רקע כישלונות כוחות הביטחון המקומיים, אובמה אישר לתגבר את הכוחות שמוצבים במדינה ולהעביר ציוד צבאי גם לכורדים ולשבטים הסוניים הלוחמים בדאעש. עם זאת, הבית הלבן הבהיר כי הם לא ישתתפו בקרבות

נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי, ועידת ה-G7, גרמניה, יוני 2015. רויטרס
אובמה וראש ממשלת עיראק אל-עבאדי בשולי פסגת G7, שני/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אישר את התכנית לשליחת 450 חיילים נוספים לעיראק, שיסייעו לכוחות הביטחון במאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך אישר הערב (רביעי) הבית הלבן. הכוחות יישלחו לבסיס במחוז אנבאר, שבמערב המדינה, שם יאמנו את הלוחמים המקומיים וייעצו להם. בוושינגטון הדגישו כי הם לא ישתתפו בלחימה בארגון הקיצוני, שכבש שטחים נרחבים מהמדינה ורק לאחרונה השתלט על רמאדי, בירת המחוז. כמו כן, יוקם בסיס במחוז, שבו ישהו חלק מ-3,100 החיילים והיועצים הצבאיים האמריקנים המוצבים במדינה.

כמו כן, הבית הלבן מסר עוד כי אובמה הורה על אספקת ציוד חיוני לכוחות הביטחון של עיראק, כולל ללוחמי המיליציה הכורדית, הפשמרגה, וללוחמי השבטים הסוניים הפועלים תחת פיקודה של הממשלה המרכזית בבגדאד. משרד ההגנה האמריקני מסר כי הגדלת הנוכחות הצבאית בעיראק תסייע לכוחות המקומיים להשתלט מחדש על "המסדרון" שבין רמאדי לעיר פלוג'ה, שנמצאת בידי דאעש מאז ינואר 2014.

עוד בנושא:
דיווח: אלפי חיילים איראנים ועיראקים נשלחו להגן על דמשק
ארה"ב: "אסד מסייע לדאעש"; נפתחה ועידת הקואליציה העולמית
מדינות האזור נחושות לחסל את דאעש - אך האם זה יספיק?

חיילים אמריקנים בתרגיל מחוץ לבגדאד, עיראק, מאי 2015. AP
חיילים אמריקנים בתרגיל מחוץ לבגדאד בחודש שעבר/AP

בכך אישר הממשל את הדיווחים האחרונים על העמקת מעורבותה של ארצות הברית במלחמה בדאעש, כמעט ארבע שנים לאחר שהושלמה נסיגת צבא ארצות הברית מאדמת עיראק. וושינגטון ביקרה את יכולות הלחימה של כוחות הביטחון של עיראק, שעל אף שאומנו על ידי צבאות המערב בתקופה האחרונה, קרסו בקרב על רמאדי, על אף שנהנו מיתרון מספרי ומכלי נשק עדיפים מאלו של לוחמי דאעש.

רק לפני יומיים הודה אובמה כי בשלב זה אין "אסטרטגיה ברורה" למאבק בדאעש. בפגישה עם ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי בשולי פסגת שבע המדינות המתועשות (G7) בגרמניה, הבטיח אובמה כי מדינות הקואליציה שמפציצות יעדים של הארגון במדינה מאז אוגוסט אשתקד, מוכנות לתרום יותר למען הצלחת מבצע "נחישות טבועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully