וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אלפי חיילים איראנים ועיראקים נשלחו להגן על דמשק

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי הכוח, שאמור למנות 10,000 לוחמים, הגיע לבירה לאחרונה בשל המפלות של אסד בקרבות עם המורדים. קאסם סולימאני: "העולם יהיה מופתע ממה שטהראן מתכננת עם סוריה"

צלמים זמניים מורשים

אלפי חיילים איראנים ועיראקים נשלחו לסוריה בשבועות האחרונים כדי להגן על הבירה דמשק – כך מסר היום (רביעי) גורם ביטחוני סורי לסוכנות הידיעות הצרפתית. זאת על רקע המפלות האחרונות שספג משטר אסד בקרבות עם ארגוני המורדים השונים, בהם "המדינה האיסלאמית" וג'בהת א-נוסרה.

"כ-7,000 חיילים איראנים ועיראקים הגיעו לסוריה בשבועות האחרונים ומטרתם העליונה היא להגן על הבירה", מסר המקור. "חלקם של העיראקים בכוח הוא גדול יותר". לדבריו, "המטרה היא ליצור כוח של 10,000 איש, שיוכל לתמוך בצבא סוריה ובמיליציות הפרו-ממשלתיות. תחילה בדמשק ואחר כך הם יסייעו בכיבוש מחדש של העיירה ג'יסר א-שורור בשל מיקומה האסטרטגי בדרך לרצועת החף ולמחוז חמאת", הוסיף.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: "אסד מסייע לדאעש"; נפתחה ועידת הקואליציה העולמית
מתקרבים לגבול: דאעש כבש אזורים בצפון סוריה הסמוכים לטורקיה
דאעש פוצץ את "כלא האימים" של משטר אסד בתדמור

מנהיג איראן עלי חמינאי באקדמייה הצבאית בטהראן – 20 במאי 2015. AP
המנהיג העליון של איראן חמינאי באקדמיה הצבאית בטהראן, בשבוע שעבר/AP

משטר אסד איבד את השליטה על ג'יסר א-שורור שבמחוז אידליב לפני קצת יותר מחודש, כשקואליציה של ארגוני מורדים, בהם ג'בהת א-נוסרה, כבשה את העיירה כחלק ממתקפה נרחבת במחוז.

במקביל, סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א ציטטה את בכיר משמרות המהפכה קסאם סולימאני באומרו: "בימים הקרובים, העולם יהיה מופתע ממה שאנחנו מתכננים בשיתוף פעולה עם בכירי הצבא בסוריה". עם זאת, הסוכנות טענה כי היא "אינה אחראית על המידע". טהראן היא בעלת בריתה המרכזית של דמשק ומאז החלה מלחמת האזרחים במרץ 2011, היא מספקת לה סיוע צבאי וכספי.

עם זאת, בחודש האחרונים השלטון הסורי איבד שטחים גדולים במדינה, שנכבשו בידי ארגוני מורדים אסלאמיים. מקור פוליטי בסוריה המקורב לצמרת השלטון אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי בשל המהלומות שספג המשטר, הוא ביקש מאיראן ומרוסיה להגביר את התמיכה בו.

עוד באותו נושא

מדמם וחבול, אך עד כמה באמת קרובה קריסתו של אסד?

לכתבה המלאה
לוחם של ג'בהת א-נוסרה מניף את דגל הארגון בעיר אריחא, סוריה, 29 במאי 2015. רויטרס
לוחם בג'בהת א-נוסרה מניף את דגל הארגון בעיר אריחא, בשבוע שעבר/רויטרס

מקור דיפלומטי אחר בדמשק מסר כי איראן הביעה ביקורת על כישלונו של המשטר במתקפה הגדולה האחרונה שביצע - בחודש פברואר הוא ניסה לחסום את קווי האספקה של המורדים לעיר חאלב שבצפון המדינה, אך הוא כשל. לדברי המקור, טהראן התנגדה למבצע בשל חוסר המוכנות של כוחות הביטחון של סוריה. איראן מתעקשת שסוריה תשנה את האסטרטגיה שלה ותתמקד בשליטה בפחות שטח, אך בצורה בטוחה יותר.

פרשנים טוענים כי נראה שסוריה הסכימה לחלוקה בפועל של המדינה, כשעתה היא מתמקדת בהגנה על אזורים אסטרטגיים, כשעל היתר היא מוותרת כמעט ללא קרב. לדברי מקור נוסף המקורב למשטר, אסד רואה ברצועת החוף, בערים חמאת וחומס שבמרכז המדינה ובבירה דמשק כמקומות החיוניים להבטחת שלטונו. כמו כן, גם כביש דמשק-ביירות וכביש דמשק-חומס נתפסים בעיני נשיא סוריה כ"קווים אדומים" שעליהם הוא לא יוותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully