וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לגבול: דאעש כבש אזורים בצפון סוריה הסמוכים לטורקיה

לוחמי הארגון כבשו עיירה ושני כפרים במחוז חאלב וכעת הם יוכלו להתקדם צפונה למעבר גבול בין שתי המדינות. המטרה הבאה של הארגון הקיצוני היא העיר אעזאז, שמשמשת שער כניסה למעבר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(סיור של דאעש בבית הכלא בתדמור)

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) כבשו היום (ראשון) אזורים בצפון סוריה בסמוך לגבול טורקיה, בתום קרבות עם ארגוני מורדים יריבים – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. לוחמי דאעש השתלטו על העיירה סואן אעזאז ועל שני כפרים סמוכים נוספים וכעת הם יוכלו להתקדם צפונה לעבר מעבר באב א-סלאם, שגובל במחוז חאלב הסורי ובמחוז קיליס הטורקי. המטרה הבאה של הארגון הקיצוני היא העיר אעזאז, שמשמשת שער כניסה למעבר הגבול.

הארגון כבש שטחים נרחבים בסוריה ובעיראק השכנה. בשבועות האחרונים כוחות דאעש התקדמו במהירות באזורים אחרים בסוריה, וכבשו את העיר תדמור שבמרכז המדינה ואת מעבר הגבול האחרון עם עיראק שהיה בידי המשטר בדמשק. דאעש נמצא בעימות מרובע עם ארגוני מורדים יריבים, עם צבא אסד ועם מיליציות כורדיות. בשלב זה המיליציות הכורדיות הן הכוח העיקרי שמצליח להצר את צעדיו של הארגון והן לקחו מידיו שטחים נרחבים בצפון-מזרח המדינה, בתמיכת הקואליציה האמריקנית.

לקריאה נוספת בנושא
תיעוד: העיר העתיקה תדמור לאחר השתלטות לוחמי דאעש
דיווח בסוריה: דאעש הוציא להורג 400 בני אדם בתדמור
מגנים אנושיים וסיוע מהמקומיים: כך כבש דאעש את תדמור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש בעיר תדמור, סוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול פוצצו לוחמי דאעש את בית הכלא הצבאי של משטר אסד בתדמור. בית הכלא היה ריק בעת הפיצוץ. הכלא הצבאי בתדמור נחשב לאחד מסמלי הדיכוי של המשטר הסורי עוד מתקופת שלטונו של אביו של בשאר אסד, חאפז. המקום התפרסם כאחד מבתי הכלא האכזריים בעולם, ובמרתפים שבו בוצעו עינויים קשים במתנגדי משטר ושבויי מלחמה.

מעדויות של אסירים לשעבר בכלא עולה כי אירעו בו כמה מעשי טבח, וכמה מהם אף מספרים כי מתחת למבנה ישנם קברי אחים. מוחמד ברק, שהיה כלוא בתדמור 13 שנים, אמר כי "האסירים בכלא רק ייחלו למותם, כי המוות הוא עדיף על יום אחד של החיים בכלא". הוא סיפר כי עצורים היו עוברים עינויים של שש ושבע שעות, שלעתים היו מסתיימים במותו של העצור בייסורים.

העיר תדמור שבמרכז סוריה, שבה עיר עתיקה המוכרת כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו, נכבשה במלואה לפני יותר משבוע, ומאז, על פי דיווחי ארגון זכויות האדם הסורי, נרצחו יותר מ-240 בני אדם על ידי דאעש. פעילי אופוזיציה אף דיווחו ברשתות החברתיות כי מאות גופות של גורמים הנאמנים לממשל נמצאו ברחובות העיר העתיקה. כמו כן, לפני יומיים דווח כי 20 בני אדם הוצאו להורג באמפיתיאטרון העתיק בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully