וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגנים אנושיים וסיוע מהמקומיים: כך כבש דאעש את תדמור

תושבים בעיר ההיסטורית סיפרו כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" תקפו את העיר מכמה כיוונים שונים. לדבריהם, "בלי הסיוע שלהם, לוחמי דאעש לא היו יודעים לאן ללכת בעיר". עשרות אלפי תושבים כבר נמלטו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כיבושה של העיר הסורית העתיקה תדמור על ידי כוחות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) התאפשר בזכות מאות תושבים מקומיים שנשבעו אמונים לארגון וסייעו לו – כך טענו תושבי העיר, שלדברי דאעש נכבשה היום (חמישי) במלואה. "תושבי העיר הובילו את לוחמי דאעש לעיר וסייעו להם", סיפר תושב העיר. "בלי הסיוע שלהם, לוחמי דאעש לא היו יודעים לאן ללכת, לאיזה רחוב ואילו בתים הם החשובים ביותר".

בימים האחרונים כבשו הכוחות האיסלאמיסטיים את העיר העתיקה של תדמור, המוכרת כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו, והיום השלימו הלוחמים את כיבוש המרכז העירוני של תדמור. חייל בכוחות הצבא הסורי סיפר: "ללוחמי דאעש יש טנקים, פצצות מרגמה, טילים ותתי-מקלע. כלי הנשק שלהם מתקדמים".

עוד בוואלה חדשות:
דאעש כבש את העיר תדמור; "מאות פסלים הועברו למקום מבטחים"
"גופות מושלכות לנהר הפרת": כאוס בעיר רמאדי אחרי כיבוש דאעש
כך ניצל דאעש את מזג האוויר בדרכו לכיבוש העיר האסטרטגית בעיראק

העיר תדמור לפני נפילתה לידי דאעש, 19 במאי 2015. רויטרס
חייל סורי בתדמור, שלשום/רויטרס

לדבריו, "הם תקפו מכמה כיוונים. כל קבוצה כללה בין עשרה ל-30 אנשים. הם תקפו את החיילים שלנו בעמדות, וגם אזרחים. הם הפציצו כמה מקומות והפכו אותם לעמדות שלהם. הם אפילו השתמשו באזרחים כמגנים אנושיים, ועכשיו הם מתחבאים בתדמור ובאזורים שסביבה". מדובר בהישג משמעותי עבור דאעש, ששולט כעת בכמחצית משטח סוריה. בסביבות תדמור נמצאים גם שדות נפט מרכזיים.

כ-150 אלף בני אדם התגוררו בתדמור וקרוב לחצי מהם עברו אליה בשנים האחרונות בעקבות הלחימה בסוריה, אולם מרביתם ככל הנראה נמלטו מהעיר בימים האחרונים. כלי תקשורת מקומיים טענו כי הממשל הסורי מגזים בדיווחים על נטישת האזרחים את העיר, במטרה לעודד את הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית לתקוף באזור.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

כמו כן, דווח כי לוחמי דאעש שחררו מהכלא בעיר אסירים לבנוניים שנלקחו בשבי עוד בשנות ה-80 וה-90. ביממה האחרונה גוברים הדיווחים על כך ששיירה של אוטובוסים שיצאה מאזור בית הכלא לפני כיומיים, מלווה במושל מחוז חומס – הנמצאת תחת שליטת הממשל הסורי – הובילה אסירים פוליטיים חשובים במיוחד, ולא אזרחים, כפי שטען הממשל.

העיר תדמור לפני נפילתה לידי דאעש, 19 במאי 2015. רויטרס
מיליציות מקומיות באזור תדמור, שלשום/רויטרס

עם זאת, תקיפות אוויריות הן עניין בעייתי במיוחד באזור תדמור, מחשש לפגיעה בעתיקות ובשל הפערים המודיעיניים אשר ככל הנראה קיימים בנוגע למיקומים המדויקים של לוחמים איסלאמיסטיים בעיר. כעת, גובר החשש לחייהם של לוחמי המיליציות השבטיות שנלחמו לצד כוחות הממשל. לאחר ההשתלטות על חלקים ממחוז דיר א-זור, קרוב ל-700 לוחמי המיליציות נהרגו על ידי דאעש בעריפת ראשם, וההערכות הן שברגעים אלה ממש בתדמור קורים דברים דומים.

העיר תדמור לפני נפילתה לידי דאעש, 19 במאי 2015. רויטרס
העיר תדמור לפני נפילתה לידי דאעש, 19 במאי 2015/רויטרס
העיר תדמור לפני נפילתה לידי דאעש, 19 במאי 2015. רויטרס
העיר תדמור לפני נפילתה לידי דאעש, 19 במאי 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully