וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: העיר העתיקה תדמור לאחר השתלטות לוחמי דאעש

26.5.2015 / 19:21

בשבוע שעבר השתלטו לוחמי "המדינה האיסלאמית" על העיר ההיסטורית שבסוריה, וגורמים רבים חששו לגורלן של העתיקות, המוכרות כאתר מורשת עולמית. רשות העתיקות הסורית: "לא נגרם נזק - בינתיים"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: שניר דבוש

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם היום (שלישי) תיעוד של העיר העתיקה תדמור שבסוריה, לאחר השתלטות לוחמי הארגון עליה בשבוע שעבר. התיעוד מוכיח את טענות הארגון וטענותיהם של גורמים נוספים כי העיר ההיסטורית, שמוכרת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, לא ניזוקה בלחימה.

מאמון עבד אל-כרים, הממונה על העתיקות מטעם הממשל הסורי, הבהיר היום כי הממצאים בתדמור לא ניזוקו, על בסיס דיווחים מגורמים בעיר. עם זאת, עבד אל-כרים הבהיר כי הוא חושש מפגיעה במבנים הרומאים בני כ-2,000 שנים בעיר ובמקדש בל העתיק שנמצא במקום. הלוחמים האיסלאמיסטים החריבו בעבר אתרים היסטוריים שעליהם השתלטו, אולם על פי ההערכות עתיקות תדמור ניצלו בין היתר בזכות שיוכן לתקופות שבהן האימפריה המוסלמית שלטה באזור.

עוד בוואלה חדשות:
מגנים אנושיים וסיוע מהמקומיים: כך כבש דאעש את תדמור
בזמן הפסחא: דאעש החריב כנסייה עתיקה בצפון סוריה
הבולדוזרים של דאעש מוחקים את ההיסטוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגל דאעש מונף על גבי אחת המצודות העתיקות בעיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר, לוחמי דאעש פוצצו כנסיה שנבנתה לפני יותר מ-80 שנה בצפון-מזרח סוריה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות בממלכתית של סוריה, סאנ"א, לוחמי הארגון הניחו מטענים בכנסיית הבתולה מריה בתל נסרי, כפר אשורי השוכן באזור שבו נאבקות מיליציות כורדיות ונוצריות בכוחות דאעש. הכנסייה נחרבה זמן חגיגות הפסחא ברחבי העולם הנוצרי. לא נמסר על הרוגים בתקרית.

במרץ האחרון החריב דאעש את העיר תל נמרוד - אחת הערים שנשתמרו מהתקופה האשורית, שהוקמה במאה ה-13 לפני הספירה. חודש לאחר מכן פורסם סרטון של הארגון ובו נראים פעיליו מחריבים את העיר העתיקה חאטרה שבצפון עיראק, אשר היתה ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו. פעילי הארגון השתמשו בפטישים כדי לנתץ את הפסלים העתיקים במקום ואף ירו עליהם באמצעות רובי קלשניקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully