וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן הפסחא: דאעש החריב כנסייה עתיקה בצפון סוריה

6.4.2015 / 11:51

סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה כי לוחמי הארגון הרסו את כנסיית "הבתולה מריה" בכפר האשורי תל נסרי. הכפר שוכן באזור שבו מתנהלים קרבות בין מיליציות כורדיות ונוצריות לבין כוחות דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: דאעש הורס את העיר העתיקה חאטרה בצפון עיראק)

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" פוצצו בצפון-מזרח סוריה כנסיה שנבנתה לפני יותר מ-80 שנה – כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות הרשמית סאנא. על פי הדיווח, לוחמי הארגון ששולט על שטחים נרחבים במדינה הניחו אתמול מטענים בכנסיית הבתולה מריה בתל נסרי, כפר אשורי השוכן באזור שבו נאבקות מיליציות כורדיות ונוצריות בכוחות דאעש. הכנסייה נחרבה זמן חגיגות הפסחא ברחבי העולם הנוצרי. לא נמסר על הרוגים בתקרית.

לוחמי המדינה האיסלאמית הרסו עתיקות בעיר חאטרה שבעיראק. רויטרס
לוחם דאעש הורס פסל בעיר העתיקה חאטרה בעיראק/רויטרס

הארגון הסוני הקיצוני, שכבש גם אזורים נרחבים בעיראק השכנה, דוגל בגישה המחמירה ביותר של פירוש האיסלאם ומחשיב פלגים נוספים באיסאלם לכופרים. לוחמי הארגון הרסו אתרים שיעיים, נוצריים ושל דתות קדומות באזורים שעליהם הם שולטים.

בסוף השבוע האחרון פורסם סרטון של הארגון ובו נראים פעיליו מחריבים את העיר העתיקה חאטרה שבצפון עיראק. האתר היה ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו וגורמים בבגדאד דיווחו כבר בחודש שעבר כי המקום נהרס. פעילי הארגון השתמשו בפטישים כדי לנתץ את הפסלים העתיקים במקום ואף ירו עליהם באמצעות רובי קלשניקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully