וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועד מפעלי ים המלח פורש מהליכוד: "איבדה את ערכיה"

11.6.2015 / 18:14

ארמונד לנקרי, ממובילי המאבק בכיל ששימש גם יו"ר סניף המפלגה בדימונה, שלח מכתב לראש הממשלה נתניהו ולכמה חברי כנסת, שבו פירט את הסיבות לעזיבתו. "נתניהו שם את טובתם של מעטים ושל מיוחסים בראש מעייניו"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

(חתימת ההסכם לסיום המשבר בכיל)

יו"ר ועד מפעלי ים המלח ארמונד לנקרי, שמשמש גם יו"ר סניף הליכוד בדימונה, התפטר אתמול (רביעי) מתפקידו כחבר במפלגה. לנקרי, שהיה ממובילי מחאת העובדים במהלך המשבר בכיל, שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו לכמה חברי כנסת מהמפלגה ובו פירט את הסיבות להחלטתו. בין היתר, הוא טען כי המפלגה בראשות נתניהו איבדה את ערכיה.

במכתב ציין לנקרי כי הכל החל בשנת 2013, אז עמדה כיל בפני מכירה לחברת פוטאש הקנדית. "באותו חודש נפגשתי עמך (עם נתניהו, י"נ) והתרעתי בפניך על הסכנות בעסקה. אתה רק אמרת ש'הנגב חשוב ,הכלכלה חשובה והתעסוקה בדרום חשובה'. ביקשת שאביא כמה שיותר מצביעים לליכוד, והבטחת שיהיה בסדר, אבל לא היה בסדר. אתה המשכת לקדם את עסקת כיל פוטאש במלוא המרץ לאחר הבחירות".

לקריאה נוספת בנושא
עיצומים במפעלי ים המלח: "הנהלת כיל מזלזלת בעובדים"
עובדי כיל הפורשים: "זורקים אותך מהבית ונוסעים במרצדס"
כך ניצחנו: מבט מבפנים למאבק של עובדי כיל

ארמונד לנקרי, יו"ר ועד העובדים של מפעלי ים המלח בהפגנה של העובדים בשרות רוטשילד, מרץ 2015. ניב אהרונסון
לנקרי בהפגנה של עובדי כיל בתל אביב במרץ/ניב אהרונסון

בהמשך כתב לנקרי על הזמנתו לדבר בהפגנת השמאל בכיכר רבין בתל אביב ערב הבחירות האחרונות. "עברו פחות משנתיים מאז, ושוב אוצרות הטבע שלנו עומדים בפני סכנה. שוב ביקשת להיפגש איתי כמה ימים לפני הבחירות, רק כי חששת שאדבר נגד הממשלה בעצרת המחאה שנערכה בכיכר רבין בתל אביב. רצית שאביא עבורך מצביעים לליכוד ושוב הבטחת לי שיהיה בסדר ושאתה תטפל בעניין. ואולם, שוב מצאתי את עצמי מול שוקת שבורה וגילתי שאינך מוכן לנקוף אצבע עבור תושבי הדרום וכלל אזרחי המדינה".

לנקרי המשיך לתקוף את נתניהו. "לצערי הרב, הגעתי למסקנה שמפלגת הליכוד בראשותך איבדה את ערכיה ואינה דומה במקצת לליכוד של מנחם בגין, שאליו הצטרפתי. הוא שם את טובת אזרחי ישראל ואת טובת הפריפריה בראש מעייניו, ולא את טובתם של מעטים ושל מיוחסים. לכן, החלטתי שלא אתן את אמוני בך ובליכוד בפעם השלישית. אני מודיע לך באופן רשמי כי החלטתי לעזוב את מפלגת הליכוד, ששימשה לי בית במשך 25 השנים האחרונות, וכי אני מתפטר מתפקידי כיו"ר סניף הליכוד בדימונה".

לנקרי סירב להגיב לפניית וואלה!NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully