וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מנכ"ל אורנג' העולמית יבקר בישראל בסוף השבוע

גורמים במשרד החוץ אישרו כי סטפן רישר צפוי להגיע ארצה, אך אין לכך אישור רשמי. אתמול הוא שלח מכתב תגובה לסגנית השר חוטובלי ובו הדגיש כי חברתו "לא תומכת בחרם בישראל"

צלם: דויד קורן, עריכה: טל רזניק

(נתניהו לממשלת צרפת: התנערו מהאמירה האומללה של אורנג')

מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישר, צפוי לבקר בישראל בסוף השבוע. גורמים במשרד החוץ אישרו כי רישר מתוכנן לבקר בארץ, אך לא נמסר לכך אישור רשמי.

אתמול, שבוע אחרי התבטאותו מעוררת ההדים, שלפיה היה מסיים "עוד הערב" את ההתקשרות של אורנג' עם מפעילתה בישראל פרטנר, שלח רישר מכתב לסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, והבהיר לה כי דבריו נאמרו על רקע עסקי בלבד. "אני חבר של ישראל", הדגיש.

לקריאה נוספת:
נשיא צרפת לנתניהו: מתנגד בתקיפות לחרמות על ישראל
בפרטנר לא מתרשמים: "דברי מנכ"ל אורנג' מעורפלים ומתחמקים"
שר החוץ של צרפת: מתנגדים לחרם של אורנג' על ישראל

"בהמשך למכתבך שבו הדגשת את דאגותייך מהאפשרות להוצאת המותג אורנג' מישראל, אני מעוניין להביא בפניך תגובה כנה לדאגות אלו", פתח רישר. "ראשית, אני מתנצל על הבלבול והמצב השנוי במחלוקת בין אורנג' וישראל. אני יכול לאשר לך באופן רשמי כי כחברה בינלאומית, אנחנו לא מתערבים בשום מחלוקת פוליטית ומתמקדים אך ורק באסטרטגיה העסקית שלנו".

מנכ"ל חברת אורנג', סטפן רישר, במהלך מסיבת עיתונאים בקהיר, 3 ביוני 2015. AP
"לא מתערבים במחלוקות פוליטיות". רישר/AP
"הושפעתי באופן אישי מהמערבולת שהייתה קשורה למצב הנוכחי, וגם מהתוקפנות של חלק מהתגובות לדברים שמעולם לא אמרתי"

רישר הדגיש באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי החברה לא מתנגדת לפעילות עם ישראל. "נבקש להבהיר, אורנג' לא תומכת בשום צורה של חרם, בישראל או בכל מקום אחר בעולם", כתב. הוא הוסיף כי לאורנג' יש נוכחות מתמשכת בישראל והחברה מאשרת את התחייבותה למדינה באמצעות מאיץ הסטארטפים הפועל בישראל, וכן באמצעות הקשר העסקי עם שותפיה כאן.

לדבריו, ההחלטה שלפיה אורנג' מחפשת לסיים את ההסכם המסחרי עם פרטנר נובעת מסיבות עסקיות בלבד. "בהתאם למדיניות החברה, קבוצת אורנג' לא מעוניינת להמשיך את נוכחותה באמצעות זיכיונות במדינות שבהן היא איננה המפעילה", ציין. הוא הדגיש כי "אורנג' אינה מחזיקה מניות בפרטנר ואין לה כל זכות הצבעה בחברה. ההסכם בינינו לא מאפשר לנו שום השפעה או שליטה על פרטנר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתבו של רישר/מערכת וואלה!, צילום מסך

רישר סיים את מכתבו בנימה אישית וביקש להדגיש את קרבתו לישראל. "אני דוחה בתוקף את הרעיון שהוצג בכלי התקשורת ולפיו החלטת החברה היא תגובה ללחץ פוליטי מתנועות או ארגונים מסוימים. הושפעתי באופן אישי מהמערבולת שהייתה קשורה למצב הנוכחי, וגם מהתוקפנות של חלק מהתגובות לדברים שמעולם לא אמרתי. אני חבר של ישראל ואני מבקר לעתים במדינה. זו מדינה של חדשנות", אמר.

ציפי חוטובלי. יואב דודקביץ'
מצפה לבואו ארצה. ציפי חוטובלי/יואב דודקביץ'

סגנית השר חוטובלי מסרה בתגובה כי היא מעוניינת לראות את רישר מבקר בישראל. "קיבלתי הבהרות ממנכ"ל אורנג' בנוגע לאמירות שיוחסו לו. הדרך הטובה ביותר מבחינתו להוכיח את כנות דבריו היא עצם הגעתו לארץ", אמרה. בתחילת השבוע מסר דובר החברה כי רישר יגיע "בקרוב" לביקור בישראל, במטרה "להבהיר את מחויבות החברה לישראל".

(עדכון ראשון: 17:40)

לפניות לכתבים:
אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il
עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully