וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפרטנר לא מתרשמים: "דברי מנכ"ל אורנג' מעורפלים ומתחמקים"

דנה נחום

6.6.2015 / 20:30

סטפן רישר אמנם התנצל היום על שאמר כי היה מנתק את היחסים עם ישראל לו היה יכול, אך בזכיינית הישראלית לא קונים את החרטה. "רישר מנסה להטות את דעת הקהל בישראל ובעולם"

צלם: דויד קורן, עריכה: טל רזניק

(נתניהו, השבוע: "קורא לממשלת צרפת להתנער מהאמירה האומללה")

חברת פרטנר, הזכיינית של אורנג' בישראל, הגיבה הערב (שבת) להתנצלותו של מנכ"ל החברה הצרפתית, סטפן רישר, על דבריו שעוררו סערה השבוע. בהודעה מטעם פרטנר, נמסר כי הצהרותיו האחרונות של רישר "הן לא יותר מאשר מסך עשן אשר מטרתו להטות את דעת הקהל בישראל ובעולם". בחברה הישראלית הוסיפו כי "אמירותיו הפוגעניות, התנצלויותיו וניסוחיו המעורפלים והמתחמקים ממשיכים לגרום נזק עצום למותג אורנג' בישראל ופוגעים באזרחי המדינה".

בפרטנר הדגישו כי מאז פרצה הסערה בעקבות דבריו של רישר, שאמר כי היה מסיים בהקדם את קשרי החברה עם המפעילה שלה בישראל אילו היה יכול, לא התקבלה כל פנייה רשמית מאורנג'. "אנחנו דורשים דו-שיח ישיר עם מנכ"ל פראנס טלקום, סטפן רישר, אשר עד היום מתחמק מהידברות ישירה עם החברה, התנהלות התמוהה בעיננו", נמסר.

עוד כתבות בנושא:
מנכ"ל אורנג' שוחח עם השר שלום והתנצל: "אכפת לנו מישראל"
שר החוץ של צרפת: מתנגדים לחרם של אורנג' על ישראל
מנכ"ל אורנג' לא מתחרט: "להחלטה אין שום קשר למצב הפוליטי"

דגל ישראל שהונח על הלוגו של אורנג' במשרדי פרטנר בראש העין, 4 ביוני 2015. רויטרס
דגל ישראל מכסה את סגל אורנג' במשרדי פרטנר בראש העין/רויטרס

היום התייחס רישר לאמירותיו האחרונות והדגיש בפני סוכנות הידיעות הצרפתית כי "אורנג' נמצאת בישראל, ותישאר שם". רישר הוסיף כי הוא "מצטער מאוד" על הסערה שהתעוררה בעקבות דבריו בנוגע לסיום זיכיון החברה בישראל, והדגיש כי אורנג' "אינה תומכת בכול סוג של חרם, בישראל, או במקום אחר בעולם".

ברביעי האחרון הבהיר רישר בכנס בקהיר כי בכוונתו לסיים את השותפות עם חברת "פרטנר". בריאיון שנערך לאחר מכן לעיתון הצרפתי "לה מונד" הדגיש כי לפרשה "אין שום קשר למצב הפוליטי". לטענתו, חברת "פרטנר", הזכיינית בישראל, משתמשת בשם של אורנג', אבל אין לה כל קשר לקבוצה והיא לא תחת שליטתה. "זה לא במסגרת המדיניות שלנו, שמפעילה שאין לנו עליה כל שליטה תשתמש במותג שלנו", אמר.

סגן המנכ"ל פייר לואט הבהיר כי המותג "אורנג'" כבר לא יהיה בשימוש של מפעילות תקשורת בישראל, אולם החברה תמשיך לפעול במדינה. "אנחנו לא עוזבים את ישראל", אמר, והדגיש כי אורנג' תמשיך להפעיל מרכזי מחקר ופיתוח בישראל. לדבריו של לואט, "לא צריך לעשות סיפור מעניין פשוט של זיכיון".

מנכ"ל חברת אורנג', סטפן רישר, במהלך מסיבת עיתונאים בקהיר, 3 ביוני 2015. AP
"אין כוונה לצאת מישראל". סטפן רישר/AP

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר היום איגרת בנושא למשתתפי הוועידה נגד חרמות שהתכנסה בלאס וגאס. "דה-לגיטימציה של מדינת ישראל הוא אתגר משמעותי עבור העם היהודי והמדינה היהודית", אמר והתייחס ישירות לדבריו של רישר. "דבריו שהביעו תשבוחות לישראל לאחר מכן אינם עולים בקנה אחד עם אמירותיו בקהיר שהיו עוינות באופן שאינו משתמע לשתי פנים... ממשלת ישראל מחויבת לפתוח ביוזמות חדשניות על מנת להצטרף אליכם ולרבים אחרים ברחבי העולם במאבק כנגד השקרים והדיבה שמוטחים כנגדנו. הנשק החזק ביותר שלנו הוא האמת. עלינו לומר את האמת בקול רם, צלול וגאה".

טקס ממלכתי לציון יום ירושלים, גבעת התחמושת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"הנשק החזק ביותר שלנו הוא האמת". נתניהו/נועם מושקוביץ

אתמול שוחח המשנה לראש הממשלה סילבן שלום עם רישר ולדברי שלום, רישר הביע את התנצלותו ואמר כי הוא מתנגד לחרם מכל סוג שהוא. בנוסף לכך, המנכ"ל פנה לשגרירות ישראל בצרפת כדי להתנצל על דבריו. הוא הביע רצון להיפגש עם השגריר יוסי גל כדי לתקן את הנזק שגרמו מילותיו ובמשרד החוץ בירושלים בוחנים את הבקשה. רישר אף פרסם התנצלות גם בחשבון הטוויטר שלו ובה טען כי לחברתו אכפת מישראל.

"שוחחתי עם מנכ"ל אורנג', סטפן רישר, ואמרתי לו שהעם בישראל כעוס ופגוע מדבריו", כתב שלום בדף הפייסבוק שלו. "אמרתי לו שמצער אותי שהוא הפך להיות כלי משחק במאבק נגד ישראל ונתן יד למתקפה של שונאי ישראל שמנסים לפגוע בישראל, לא רק צבאית, אלא גם כלכלית. רישר הביע את התנצלותו על הדברים שאמר לפני כמה ימים בכנס במצרים, ואמר לי שהוא חבר של ישראל. הוא טען שדבריו לא הובנו נכון והוא דיבר על האספקט הכלכלי בלבד. הוא התנצל בשמו ובשם החברה על האמירות ואמר שהם מגנים חרמות מכל סוג שהוא".

(עדכון ראשון: 18:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully