וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת לנתניהו: מתנגד בתקיפות לחרמות על ישראל

7.6.2015 / 20:12

ימים אחדים לאחר שפרצה סערת אורנג', הביע פרנסואה הולנד בפני ראש הממשלה רצון לשמור על הקשרים הכלכליים בין המדינות. קודם לכן, סירב נתניהו לבקשת מנכ"ל אורנג' להיפגש עם שגריר ישראל בפריז

צילום: עפר מאיר, עריכה: קשת סידי

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (ראשון) עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בשיחה הביע נשיא צרפת התנגדות תקיפה לחרמות על ישראל והביע רצון לשמור על הקשרים הכלכליים בין המדינות.

במהלך השיחה הביע נתניהו גם דאגה גוברת מההסכם המתגבש בין איראן למעצמות סביב תכנית הגרעין של טהראן. הוא גם חזר על מחויבותו לפתרון שתי המדינות לשני עמים, והביע את את התנגדותו לניסיון לכפות הסדר על ישראל. ראש הממשלה הדגיש כי "ניסיונות שכאלה רק נותנים תמריץ לפלסטינים לא להיכנס למשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים".

עוד כתבות בנושא:
נתניהו סירב לבקשתו של מנכ"ל אורנג' להיפגש עם השגריר בצרפת
בפרטנר לא מתרשמים: "דברי מנכ"ל אורנג' מעורפלים ומתחמקים"
מנכ"ל אורנג' שוחח עם השר שלום והתנצל: "אכפת לנו מישראל"

בנימין נתניהו ופרנסואה הולנד באליזה, פריז. AP
הולנד ונתניהו/AP

מוקדם יותר היום סירב נתניהו לבקשת מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישר, להיפגש עם שגריר ישראל בצרפת יוסי גל. נתניהו הורה למשרד החוץ למסור לרישר כי את ההסברים לדבריו, הנוגעים לאמירתיו לפיהן לו היה יכול, היה מסיים את פעילות החברה בישראל, הוא יכול לתת בישראל.

שר החינוך נפתלי בנט הבהיר היום כי ישראל לא תשתוק נוכח החרם העולמי. בדברים שנשא בכנס הרצליה ה-15, אמר: "האמירה שלנו היא ברורה – מי שיחרים אותנו יוחרם. אירוע אורנג' הוא דוגמה מצוינת, זה קו פרשת המים. זו הפעם הראשונה שישראל ותומכיה משיבים אש. בעקבות פעולה חזקה וקולנית של אוהבי ישראל בעולם – יהודים ולא יהודים – ראינו היפוך מוחלט של מדיניות החברה. הלחץ של רבים שביקשו להתנתק מאורנג' עבד והיא חזרה בה מהחלטתה. ידע כל גוף, ארגון או חברה ששוקל להפעיל חרם: מדינת ישראל עברה ממגננה למתקפה, ומי שיתקוף – יותקף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר החינוך נפתלי בנט, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
בנט בכנס הרצליה, היום/ראובן קסטרו

בנט התייחס למניעים לחרם על ישראל. "אל תפרשו את המוסריות שלנו כחולשה ואת הרצון שלנו בשלום כחוסר אמונה בצדקת דרכנו. מדובר באנטישמיות, חד וחלק. מדינת ישראל לא צריכה להתנצל על היותה מדינת הלאום של העם היהודי", אמר.

מנכ"ל חברת אורנג', סטפן רישר, במהלך מסיבת עיתונאים בקהיר, 3 ביוני 2015. AP
לא ייפגש עם השגריר. רישר/AP

ביום שישי שוחח המשנה לראש הממשלה סילבן שלום עם רישר, שהביע את התנצלותו ואמר כי הוא מתנגד לחרם מכל סוג שהוא. בנוסף לכך, המנכ"ל פנה לשגרירות ישראל בצרפת כדי להתנצל על דבריו. כבר אז הוא הביע את רצונו להיפגש עם השגריר, ואף פרסם התנצלות בחשבון הטוויטר שלו ובה טען כי לחברתו אכפת מישראל.

"שוחחתי עם מנכ"ל אורנג', סטפן רישר, ואמרתי לו שהעם בישראל כעוס ופגוע מדבריו", כתב שלום בדף הפייסבוק שלו ביום שישי. "אמרתי לו שמצער אותי שהוא הפך להיות כלי משחק במאבק נגד ישראל ונתן יד למתקפה של שונאי ישראל שמנסים לפגוע בישראל, לא רק צבאית, אלא גם כלכלית. רישר הביע את התנצלותו על הדברים שאמר לפני כמה ימים בכנס במצרים, ואמר לי שהוא חבר של ישראל. הוא טען שדבריו לא הובנו נכון והוא דיבר על האספקט הכלכלי בלבד. הוא התנצל בשמו ובשם החברה על האמירות ואמר שהם מגנים חרמות מכל סוג שהוא".

(עדכון ראשון: 16:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully