וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למרצ: "הסירו את הצעת החוק לסימון מוצרים מהתנחלויות"

8.6.2015 / 17:08

ראש הממשלה קרא לגנוז את המהלך שפורסם לראשונה בוואלה!NEWS, ולפיו הסיעה מהאופוזיציה מקדמת חוק שיחייב יצרנים לציין את המקום שבו נוצרים מצרכיהם. גלאון: "בקרוב הוא יאסור לשרטט קו ירוק על מפה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח היום (שני) את ישיבת הסיעה בהתייחסות לפרסום בוואלה!NEWS, ולפיו מפלגת מרצ מקדמת בימים אלו הצעת חוק לסימון "העיר או היישוב שבהם נוצרים מצרכים", שמשמעותה בין היתר סימון מוצרים מהתנחלויות, וכרך זאת עם התגברות הקולות בחו"ל לחרם מוצרים ישראלים. "מדינת ישראל נמצאת במאבק נגד הניסיון להחרים אותה בזירות בינלאומיות. אני שואב עידוד שיש התנגדות לכך מימין ומשמאל. אני מעודד גם מחקיקה בארצות הברית נגד תופעה זו, זה בהחלט יסייע למאמץ. הופתעתי לגלות שאחת מסיעות הבית הגישה הצעה לסימון מוצרים. אני קורא לה להסיר את ההצעה הזו. כמו שאמר ארז ביטון: 'מי שמסמן מוצרים, סופו לסמן אנשים'", אמר.

יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, הגיבה לדברי נתניהו וטענה כי מפלגתה עומדת איתן על הצעת החוק. "ראש הממשלה כנראה באמת בצרות אם עכשיו הוא מתגולל על מרצ, בקצב הזה הוא תכף יאסור את שרטוט הקו הירוק על מפה. ראש הממשלה שוב מנסה לגלגל מעליו את האחריות על המצב אליו הגיעה ישראל כתוצאה מהמדיניות שלו, ועל הדרך לעשות דה-לגיטימציה לשמאל בישראל. נתניהו עומד בראשות ממשלה שמסמנת מוצרים מהתנחלויות במסגרת הסכם הסחר עם האיחוד האירופי וה-OECD כבר כמה שנים. אין סיכוי שנבטל הצעה שבסך הכול מבהירה לצרכן הישראלי את ההפרדה בין מוצרים שמיוצרים בישראל לבין השטחים שהיא כבשה לפני 48 שנים ומחזיקה תחת משטר צבאי", אמרה.

לקריאה נוספת:
ח"כ לשעבר דוד רותם הלך לעולמו בגיל 66
הפרדה בגדה? תחנות אוטובוס רק ליהודים, פחות מחסומים לפלסטינים
מחקר: הסכם שלום יזרים לישראל 123 מיליארד דולר בעשור

במהלך היום נועד נתניהו עם שר החוץ של צ'כיה, לובומיר זאוראלק. במהלך פגישתם הדגיש נתניהו את הפתרון שהציע בנאום בר אילן. "אנו רוצים שתי מדינות לשני עמים: מדינת לאום יהודית, ישראל, שחיה בשלום עם מדינה פלסטינית מפורזת. למרבה הצער, הפלסטינים לא נושאים ונותנים, הם בורחים ממשא ומתן", אמר ראש הממשלה לדיפלומט האירופי. לדבריו, "זוהי מלכודת מושלמת – הם מסרבים לשאת ולתת, מסרבים לעסוק בתנאי המסגרת של ג'ון קרי בזמן שהיו בבית הלבן, רצו לחמאס שקורא להשמדתנו ופונים לאו"ם בניסיון להטיל סנקציות על ישראל. הם מסרבים לנהל משא ומתן ואז מנסים להטיל חרמות על ישראל עקב היעדר משא ומתן, שאותו הם מסרבים לנהל. זהו מלכוד 22 - והאשמה מוטלת על ישראל".

"אם המצב לא ישתנה - לא נוכל להגן על ישראל"

השר זאוראלק, המבקר בימים אלו בישראל, התראיין אתמול לוואלה!NEWS, והזהיר כי ללא התקדמות לעבר פתרון שתי המדינות, ישראל תסבול מבידוד גובר בעולם ותסומן כמדינה גזענית. "בתור ידידה קרובה שלכם, חשוב לצ'כיה להגיד שאם המצב לא ישתנה, יהיה לנו קשה לשמור על העמדה שלנו", אמר הדיפלומט מצ'כיה, הנחשבת לאחת המדינות האוהדות ביותר של ישראל באירופה בשנים האחרונות.

צ'כיה התנגדה ליוזמות נגד ישראל בפורומים שונים של האיחוד והיא אחת משתי המדינות האירופיות היחידות שהתנגדו להכרה בפלסטין כמדינה החברה באו"ם. בירושלים אומרים כי בשנה האחרונה חלה נסיגה מסוימת בתמיכה של צ'כיה בישראל, אולם גם כיום, היא ידידותית ומחזיקה בגישה מאוזנת בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. דווקא בשל כך, הדברים שאמר שר החוץ הצ'כי צפויים לעורר עניין בירושלים, שכן לדבריו, "אנחנו רוצים להימנע מיוזמות נגד ישראל, אבל זה נעשה קשה יותר עם הממשלה הנוכחית ועם ההתנגדות לפתרון שתי המדינות. מה האלטרנטיבה, להתדרדר לאפרטהייד?".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully