וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הכנסת לשעבר דוד רותם הלך לעולמו בגיל 66

רותם, שכיהן במשכן מטעם ישראל ביתנו בשלוש כנסות, מת בביתו לאחר שלקה בדום לב. בכנסת הקודמת שימש יו"ר ועדת החוקה, החוק והמשפט. ליברמן: "אבדה גדולה, תרם רבות למדינת ישראל"

צילום: גדעון צנטנר, ערוץ הכנסת; עריכה: שניר דבוש; קריינות: אביב אברמוביץ'

חבר הכנסת לשעבר דוד רותם מישראל ביתנו מת היום (שני) בביתו שבאפרת לאחר שלקה בדום לב והוא בן 66. רותם שימש חבר בשלוש כנסות - מה-17 ועד ה-19- כשבאחרונה שימש יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת. הוא השאיר אחריו אישה, עדינה, וחמישה ילדים. מסע הלווייתו של רותם יצא מחר ב-17:00 מבית הכנסת המרכזי בשכונת הגפן באפרת, לבית העלמין האזורי בכפר עציון.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן סיפר על עמיתו למפלגה. "דודו רותם היה לא רק חבר לדרך, אלא חבר אישי. איש ארץ ישראל שידע ללחום למען הארץ ולמען דעותיו. איש שלא פחד מלעמוד על שלו ולא נרתע ממאבקים שהיה צריך לנהל על מנת לקדם את הדברים שהאמין בהם. כיו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת הוא תרם רבות למדינת ישראל, לכנסת ולישראל ביתנו. מותו הוא אבדה גדולה וצער גדול לכל חבריו. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך", אמר.

במליאת הכנסת ספד לו ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני זוכר את דודו יושב פה רק לפני כמה חודשים והידיעה על פטירתו הכתה את כולנו וגם אותי בתדהמה", אמר. "דודו היה חריף ושנון עם אהבה גדולה לארץ ישראל, עם לב חם, לפעמים עם מזג סוער אבל תמיד עם יכולת ראייה מיוחדת. כפטריוט גדול, פרלמנטר ושליח ציבור."

לקריאה נוספת:
הפרדה בגדה? תחנות אוטובוס רק ליהודים, פחות מחסומים לפלסטינים
מחקר: הסכם שלום יזרים לישראל 123 מיליארד דולר בעשור
שר החוץ של צ'כיה: "אם המצב לא ישתנה, נתקשה להגן עליכם"

חבר הכנסת דוד רותם. מגד גוזני
"איש ארץ ישראל שידע ללחום למען הארץ ". דוד רותם/מגד גוזני

רותם כיהן כסגן יו"ר הכנסת והיה חבר בוועדות רבות. בנוסף, הוא כיהן כיו"ר השדולה למלחמה באלימות ובפשע, יו"ר השדולה לקידום היחסים עם הקהילות הנוצריות בעולם וראש קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-סין. רותם עסק לפרנסתו כעו"ד ויועץ משפטי לרשויות מקומיות. הוא התנדב למערך המילואים של הפרקליטות הצבאית שם שירת כתובע צבאי.

רותם היה חבר הנהלה בארגונים רבים שבהם: הוועד הפועל של בית-החולים שערי צדק בירושלים, הוועד היהודי-אמריקאי, עמותת מכון צומת באלון-שבות, מועצת המנהלים בחממה הטכנולוגית פתיר, מועצת הנגידים של בית-הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים, מועצת המנהלים של חברת סאן דור נתיבי אוויר בין-לאומיים בע"מ, ועד ההכנה בעמותת ישרי לב למען הקשיש הנזקק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"אחד מבין חברי הכנסת החריפים והאמיצים שהיו לנו"

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, פרסם עם היוודע הבשורה: "המועצה מקומית אפרת אבלה עם לכתו של חבר הכנסת לשעבר דוד רותם לעולמו. רותם ז"ל, שהיה ממקימי אפרת, היה לידיד אמת של ההתיישבות בכלל ושל תושבי אפרת בפרט. קהילת אפרת מחבקת את משפחת רותם ושולחת תנחומים כנים, יש לו זכויות רבות בהתיישבות". ראש מועצת גוש עציון, דודי פרל, הוסיף: "דודו היה חבר, שכן ושליח".

יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית מטה בנימין אבי רואה התייחס למותו של דוד: "דבר מותו הפתאומי התקבל בהלם ובצער", אמר. "רותם שימש כיועצה המשפטי של מועצת יש"ע ושל מטה בנימין במשך שנים רבות. הוא היה אחד ממעצבי דרכה של ההתיישבות, בעיקר בתחום המשפטי, ונתן מענה לסוגיות משפטיות שונות שעלו מעת לעת. רותם זכה לשרת לא רק את ההתיישבות אלא את כל עם ישראל כחבר כנסת, והיה מבין חברי הכנסת החריפים והאמיצים שהיו לנו.
אני והמועצות שולחים תנחומים למשפחתו ולהתיישבות כולה".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, סיפר בכנסת על רותם: "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו, למכריו ולמוקיריו הרבים של חבר הכנסת לשעבר, דודו רותם, שכיהן עד לא מכבר כיו"ר ועדת החוקה והיה אחד מחברי הכנסת החרוצים והמוערכים שידענו, עו"ד פעיל ומשפיע ופעיל למען יש"ע. מותו בטרם עת הכה אותנו בהפתעה, אני מחזק את ידי משפחתו ומשתתף בצערה הכבד. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת יצחק הרצוג, יו"ר המחנה הציוני ויו"ר האופוזיציה, הביע צער עמוק על לכתו של רותם. "דודו היה חבר שידע לדבר ולהתווכח על הכול, בפוליטיקה ובתחומים רבים נוספים. אני מצטער על האובדן הגדול ומאחל למשפחתו כי לא ידעו עוד צער", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully